اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108076796321775
در دسترس نیست

فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان را بیشتر بشناسید

فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان را بیشتر بشناسید

کد: 140108076796321775

، (اخبار رسمی): استقبال خریداران از فرش ۱۲۰۰ شانه در سال های اخیر این موضوع را تایید می کند که مشتریان ترجیح می دهند اگر قادر به خرید فرش دستباف نیستند، حداقل بهترین نوع فرش های ماشینی یعنی فرش های دارای شانه و تراکم بالا را تهیه کنند، فرش هایی که در اصطلاح آنها را فرش دستباف گونه نیز می نامند.

فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان را بیشتر بشناسید
طرح آتوسا 1200 شانه 3600 تراکم نخ صد در صد اکریلیک

اولین سوالی که خانواده ها هنگام خرید فرش با آن مواجه می شوند، این است؟ دستباف بخریم یا ماشینی؟ گرچه بیشتر افراد موافق گزینه اول هستند ولی هزینه تهیه یک یا چند تخته فرش دستباف، بالاست و آنها را از خرید منصرف می کند. اما در دنیای هزار رنگ فرش با انبوهی از طرح ها و نقش ها، راه بن بستی وجود ندارد. فرش های ماشینی ریزبافت هم در ظاهر، تداعی گر ظرافت فرش دستباف است.

استقبال خریداران از فرش ۱۲۰۰ شانه  در سال های اخیر این موضوع را تایید می کند که مشتریان ترجیح می دهند اگر قادر به خرید فرش دستباف نیستند، حداقل بهترین نوع فرش های ماشینی یعنی فرش های دارای شانه و تراکم بالا را تهیه کنند، فرش هایی که در اصطلاح آنها را فرش دستباف گونه نیز می نامند.

تراکم فرش و شانه فرش چیست؟

تراکم و شانه از ویژگی هایی است که پیش از خرید فرش لازم است اطلاعات مختصری درباره آنها داشته باشید. شانه به تعداد ریشه (گره رنگ) که در عرض فرش به کار رفته گفته می شود و آن را بر حسب تعداد در واحد متر بیان می کنند. تراکم نیز شامل ریشه هایی (گره رنگ) است که در طول فرش استفاده شده و اندازه آن نیز بر حسب تعداد در واحد متر مشخص می شود. برای نمونه فرش ۷۰۰ شانه  یعنی در هر متر عرض آن ۷۰۰ ریشه یا گره بافته شده و فرشی با تراکم ۱۰۰۰ یعنی در هر متر از طول آن تعداد ۱۰۰۰ گره کار شده است. به این ترتیب حتی اگر در پشت یک فرش برچسب مشخصات وجود نداشته باشد با شمارش تعداد گره ها در طولی به اندازه یک دهم متر یا هر اندازه ای دیگر، می توان تعداد آنها را در یک متر محاسبه کرده و به این ترتیب تراکم و شانه فرش را بدست آورد.

شانه را تراکم عرضی و تراکم را تراکم طولی نیز می گویند. هرچه تعداد شانه فرش بیشتر باشد، ریزبافت تر و شلوغ تر بوده و شباهتش به فرش دستباف افزایش خواهد یافت. هر چقدر تراکم فرشی بالاتر باشد بدین معناست که استحکام و در نتیجه دوام آن بیشتر خواهد بود چرا که در این صورت فرش سفت تر و سنگین تر می شود. در گذشته مواردی چون تراکم و شانه مطرح نبود اما با گذشت زمان و پیشرفت دستگاه هایی بافنده فرش امکان تولید فرش هایی با تراکم و شانه بالاتر فراهم آمد.

امروز شانه های رایج در بازار ایران ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ و تراکم های رایج ۸۰۰، ۹۰۰، ۱۰۰۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ است. برای مثال فرش ۷۰۰ شانه می تواند تراکمی بین ۲۱۰۰ تا ۳۰۰۰ گره داشته باشد که رایج ترین آنها ۲۵۵۰ است یا فرش ۱۰۰۰ شانه تراکمی حدود ۳۰۰۰ گره دارد. فرش ۱۲۰۰ شانه نیز با تراکم ۳۶۰۰ عرضه می شود. حالا دیگر متوجه این اعداد و ارقام می شوید و می دانید که منظور از فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان با تراکم ۳۶۰۰ فرشی است که در هر متر از عرض آن ۱۲۰۰ و در هر متر از طولش ۳۶۰۰ گره وجود دارد، به عبارت دیگر در هر مترمربع از آن ۴,۳۲۰,۰۰۰ گره وجود دارد

برای اطلاعات بیشتر در مورد فرش 1200 شانه کاشان به ادامه مطلب را بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید