اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109286878622042
در دسترس نیست

چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟

کد: 140109286878622042

، (اخبار رسمی): شاید در گذشته در خانه هر خانواده یک تلویزیون وجود نداشت اما در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی در هر خانه‌‌ای حداقل یک تلویزیون وجود دارد. یکی از مسائل مهم در خرید و همچنین کار با تلویزیون بحث طول عمر تلویزیون است.

چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟
چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟
چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟
چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟
چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟
چگونه می‌توان طول عمر تلویزیون را افزایش داد؟

شاید فکر کنید با کم روشن کردن تلویزیون طول عمر آن بیشتر می‌شود اما واقعا اینگونه نیست و تلویزیون هم مانند بسیاری از وسایل دیگر منزل شما در کل یک طول عمر مشخص است و این طول عمر براساس میزان ساعت مشخص خواهد شد. در این مقاله از پاراسرویس قصد داریم شما را نکاتی آشنا کنیم که در صورت رعایت آنها طول عمر تلویزیون شما افزایش پیدا خواهد کرد، پس ما را در این مقاله همراهی کنید.

عمر مفید تلویزیون‌ها چقدر است؟

یکی از سوالاتی که اکثر افراد با آن روبرو هستند این است که طول عمر مفید تلویزیون بالاخره چقدر است؟ در پاسخ باید گفت به طور کلی عمر مفید یک تلویزیون میزان ساعت‌هایی است که در دستگاه در آن زمان بهترین عملکرد خود را دارد. بسیاری بر این باورند که پس از تمام شدن طول عمر، تلویزیون می‌سوزد و یا از کار می‌افتد. اما در حقیقت اینگونه نیست و تنها ممکن است کارکرد همیشگی را نداشته باشد. مثلاً کیفیت تصویر مانند همان اول نیست. طول عمر مفید تلویزیون را معمولاً در دفترچه راهنمای آنها یا برچسب دستگاه نوشته‌اند.

برای نگهداری تلویزیون نو چه اقداماتی انجام دهیم؟

اگر شما هم به تازگی یک تلویزیون جدید خریداری کرده‌اید، برای بالا بردن عمر آن اقداماتی زیر را انجام دهید:

  • مطالعه کامل دفترچه‌ی تلویزیون
  • آشنایی با کارکرد دکمه‌های کنترل و پنل تلویزیون
  • برداشتن کلیه برچسب‌ها و پلاستیک‌های روی تلویزیون
  • پاک کردن و نظافت تلویزیون از طریق محلول مخصوص
  • استفاده از محافظ برق
  • برای نصب در ابتدای کار از نمایندگی مربوطه کمک بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید از نمایندگی تعمیرات ال جی مشهد برای نصب تلویزیون ال جی خود در مشهد کمک دریافت کنید.

محافظ برق و بالا بردن طول عمر مفید تلویزیون برای اینکه از تلویزیون خود محافظت کنید برای اتصال سیم برق به پریز، بهتر است از محافظ برق استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تلویزیون شما از نوسانات گاه بی‌گاه برق در امان بماند. همچنین این کار کمک می‌کند تا برد تلویزیون شما در هنگام نوسان و رعد‌وبرق دچار مشکل نشود.

تنظیم کنتراست و روشنایی تصویر در بالا بردن طول عمر مفید تلویزیون تنظیم کنتراست و همچنین روشنایی، به بالا رفتن طول عمر مفید تلویزیون کمک می‌کند. بهتر است در زمان استفاده از تلویزیون همیشه کنتراست و روشنایی تلویزیون خود را پایین بیاورید و پس از مدتی تنظیمات آن را تغییر بدهید این کار موجب افزایش طول عمر مفید تلویزیون می‌شود. اگر همیشه کنتراست و روشنایی دستگاه روی حداکثر باشد، فشار بسیار زیادی به پیکسل‌های تلویزیون وارد می‌شود که هم به چشم شما آسیب بیشتری وارد خواهد شد و هم طول عمر دستگاه را کاهش می‌دهد.

همیشه تلویزیون خود را گردگیری کنید تا طول عمرش افزایش پیدا کند یکی از اقداماتی که به افزایش طول عمر مفید تلویزیون کمک می‌کند تمیز کردن آن از گردوخاک است. هنگامی که گرد و خاک روی تلویزیون شما می‌نشیند، دمای تلویزیون بالا می‌رود در نتیجه طول عمر مفید کاهش پیدا خواهد کرد. برای تمیز کردن تلویزیون کافیست مراحل زیر را در فواصل زمانی مشخص انجام دهید تا گرد و غبار از روی دستگاه کاملاً پاک شوند:

  • در ابتدا تلویزیون خود را از برق بکشید. با یک دستمال خشک و نرم گرد و خاک را از روی تلویزیون بتکانید.
  • با استفاده از یک دستمال تمیز دیگر و همچنین اسپری نانوی مخصوص تلویزیون را پاک کنید.
  • به وسیله یک دستگاه مکنده مانند جاروبرقی گرد و غبار را از درون شیارهای پشت شبکه‌های تلویزیون نیز پاک کنید. سپس مجدداً آن را به برق زده و استفاده کنید.

قرارگیری تلویزیون در محل مناسب تلویزیون برای اینکه طول عمر بیشتری داشته باشد و سالم‌تر بماند، حتماً باید در جایی مناسب در خانه قرار بگیرد. اما کجا؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید:

  • تلویزیون را در جایی از خانه قرار دهید که نور آفتاب مستقیم به آن نتابد.
  • دستگاه را در جایی که دمای بسیار پایینی دارد قرار ندهید.
  • تلویزیون را در مجاورت وسایل گرمازا مانند بخاری، شومینه، شوفاژ و ... نگذارید.
  • دستگاه باید جایی قرار بگیرد که در آن مکان تهویه مناسب و جریان هوا وجود داشته باشد.
  • وسایل مغناطیسی خود را مانند باند، تلفن همراه و... را در کنار آن قرار ندهید.

خاموش کردن تلویزیون در زمان تماشا نکردن به افزایش طول عمر مفید آن کمک می‌کند احتمالاً بارها با افرادی روبرو شدید که اصلاً در حال انجام کار دیگری هستند اما تلویزیون برای خودش روشن یک گوشه افتاده است. یکی از نکات بسیار مهم که در افزایش طول عمر مفید دستگاه بسیار مهم است مدیریت استفاده از دستگاه تلویزیون است. در زمان‌های زیر لطفاً تلویزیون منزل خود را در حالت خاموش قرار دهید:

  • زمانی که در اتاقی که تلویزیون است، حضور ندارید یا در آشپزخانه در حال انجام دادن کار دیگری هستید. (اگر برای صدا آن را روشن کردید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک دستگاه رادیو است.)
  • اگر به منظور گوش دادن موزیک تلویزیون را روش کردید، تصویر آن را حتماً قطع کنید.
  • برای استفاده از تلویزیون زمانبندی مشخصی داشته باشید و هر چند ساعت یکبار آن را خاموش و به دستگاه استراحت بدهید.

ارائه خدمات پاراسرویس

اگر برای تعمیرات و همچنین نصب تلویزیون خود در مشهد دچار مشکل شده‌اید ما به شما تیم قدرتمند پاراسرویس را معرفی می‌کنیم. اگر شما هم به دنبال نمایندگی تعمیرات ال جی مشهد هستید تیم پاراسرویس در خدمت شماست. برای دریافت خدمات از پاراسرویس کافیست به وبسایت این شرکت مراجعه کنید. در حقیقت پاراسرویس بسیاری از کارهای مربوط به تعمیر و نصب تلویزیون را برای افراد ساکن در مشهد ساده کرده است و به سرعت تمامی خدمات مورد نیازتان را انجام می‌دهد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]