اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110116901419481
در دسترس نیست

معرفی انواع فن کویل

کد: 140110116901419481

، (اخبار رسمی): انواع فن کویل سقفی توکار، دیواری و کاستی در این مطلب معرفی شده و برای خرید گزینه ای مناسب از بین انواع مدل های این دستگاه، راهنمایی هایی صورت گرفته است.

معرفی انواع فن کویل
خرید فن کویل از تاپ تهویه

فن کویل انواع مختلفی دارد که هر یک متناسب با ویژگی های خاص خود، انتخاب می شود. انتخاب دستگاه مناسب با کاربری، بودجه و موارد تخصصی صورت می گیرد.

فن کویل و معرفی انواع آن

فن کویل یکی از پرطرفدارترین دستگاه های تهویه مطبوع می باشد که مانند هر دستگاه تهویه مطبوع دیگری هوای ورودی را گرفته و آن را تغییر داده و به محیط باز می گرداند. محدوده عملکرد فن کویل در گردش هوا و تنظیم دمای هوا تعریف شده است. این دستگاه به عنوان مبدل حرارتی هوای ورودی را گرفته و به سادگی دمای آن را تغییر داده و سپس با دمای جدید به محیط باز می گرداند. این عمل در فن کویل ها توسط مبدل حرارتی، فن، موتور، لوله های ورودی و خروجی آب سرد و گرم به داخل کویل و فیلتر هوا صورت می گیرد. به این ترتیب آب سرد یا گرم از طریق پکیج، دیگ یا چیلر وارد لوله ها می شود تا وارد کویل ها شود. کویل های مسی یا لوله های پره دار که در چند ردیف خم شده و در کنار یکدیگر قرار می گیرند، محیطی را برای تبادل حرارت فراهم می کنند. در فصل سرد، آب گرم وارد لوله ها و سپس کویل ها می شود و کویل های مسی را گرم می کند. چرخش فن باعث می شود که هوا با این کویل ها در تماس باشد و گرما را تبادل کرده و در نهایت به دمای بالاتری برسد. این هوای گرم از فن کویل خارج شده و از طریق دریچه ها به اتاق مورد نظر هدایت می شود. در فصول گرم، همین اتفاق برعکس می‌افتد. آب سرد وارد کویل ها می شود، هوای گرم با کویل ها تماس پیدا می کند و دما کاهش می یابد.

فن کویل سقفی توکار چیست؟

اکنون که با فن کویل و نحوه کار آن آشنا شدیم به سراغ فن کویل سقفی توکار می رویم. این نام به محل نصب فن کویل برمی گردد به این معنی است که دستگاه در سقف کاذب نصب می شود. بنابراین حجمی از فضای مفید اتاق را اشغال نمی کند و باعث صرفه جویی مجدد در فضای روی فن کویل می شود.

فن کویل سقفی توکار دستگاهی است که به صورت کاملا مخفی و دور از دید طراحی شده، اما می توانند گرما و سرمای محیط را تامین کنند. دور از دید بودن و عدم ایجاد صدای مزاحم، شرایطی را فراهم می کند که در کاربری هایی نظیر منازل مسکونی و هتل ها از این دستگاه استفاده زیادی شود. در این کاربری ها، هر اتاق می تواند دمای مخصوص به خود را داشته باشد و از آسایش حرارتی که توسط خود وی تعیین می شود، لذت ببرد.

بررسی فن کویل دیواری

فن کویل دیواری به صورت افقی روی خود دیوار و در واقع نزدیک ترین مکان به سقف یا زیر سقف نصب می شود. این فن کویل به طور کامل در واحد نصب می شود و نه تنها شیر، بلکه خود ساختمان نیز نمایان است و از دیوار بیرون زده است. به دلیل این قرارگیری، ممکن است با اسپلیت اشتباه گرفته شوند.

فن کویل دیواری می تواند دما را تنظیم و کنترل کند و رطوبت، جریان هوا و تهویه را تنظیم نماید. نحوه عملکرد فن کویل دیواری به این صورت است که چندین ردیف لوله موازی و منحنی به نام کویل به بستری برای حرکت سیال یا آب سرد و گرم تبدیل می شود. شیرهای ورودی و خروجی برای این آب در نظر گرفته شده است. یک فن نیز در این مجموعه تعبیه شده است که بسته به دمای مورد نیاز حرکت می کند و می چرخد.

فن کویل کاستی چیست؟

فن کویل کاستی یکی از انواع فن کویل هایی است که توکار نصب می شود و فقط شیر آن در مقابل دیدگان قرار می گیرد و از این نظر جلب توجه نمی کند و ظاهری تمیز در ساختمان ایجاد می کند. این فن کویل مناسب مکان هایی است که به نتیجه نهایی و عدم اشغال شدن فضای داخلی ساختمان اهمیت می دهند. البته استفاده از فن کویل کاستی محدودیتی ندارد و تمامی مکان ها با هر نوع کاربری مانند ادارات، مراکز خرید، منازل و سایر مکان ها می توانند از فن کویل کاستی برای سرویس تهویه مطبوع استفاده کنند. به دلیل قرار گیری این دستگاه در سقف کاذب، نصب و تعمیرات آن با صرف انرژی و هزینه بیش تری به انجام می رسد.

خرید بهترین فن کویل

فن کویل ها انواع مختلفی دارند که هر یک متناسب با ویژگی های خاص خود، انتخاب می شوند. در برخی کاربری ها، استفاده از فن کویل سقفی توکار گزینه بهتری است و در برخی دیگر به انواع زمینی یا دیواری بسنده می شود. آنچه اهمیت دارد، انتخاب نوع دستگاه متناسب با ساختار ساختمان و میزان بودجه شماست. بعد از انتخاب نوع دستگاه، نوبت به خرید فن کویل در بین برندهای موجود می رسد. باید در نظر داشت که دستگاه خریداری شده از هر نظر کیفیت قابل قبولی داشته باشد و جنس بدنه، فن، الکتروموتور و مبدل حرارتی آن، از بهترین و مرغوب ترین ها باشد تا در طول سالهای استفاده، مشکلی برای آن ایجاد نشود. بهره مندی دستگاه از خدمات پس از فروش نیز دیگر مزیتی است که باید به آن توجه شود. در کشور ما فن کویل مدیا یکی از بهترین برندهایی است که در عین بهره مندی از کیفیت بالا، خدمات پس از فروش عالی داشته و با قیمت مناسب توسط گروه صنعت تاپ تهویه عرضه می شود. برای کسب اطلاعات کامل تر در این حوزه می توانید با بخش فروش شرکت تاپ تهویه در تماس باشید. 0218825289

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید