اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112147191619341
در دسترس نیست

مبدل حرارتی پوسته و لوله چیست و چه کاربردی دارد

کد: 140112147191619341

، (اخبار رسمی): این کلیدها از تعداد زیادی لوله با قطر کم در پوسته سیلندر تشکیل شده است. لوله در جای خود ثابت است و می تواند U شکل یا مستقیم باشد. جنس لوله‌ها معمولاً از مس است، اما بسته به نوع استفاده می‌توان آنها را از فولاد ضد زنگ، نیکل، شیر و تیتانیوم که در پوسته‌های فولادی محصور شده‌اند

مبدل حرارتی پوسته و لوله چیست و چه کاربردی دارد
مبدل حرارتی پوسته و لوله چیست و چه کاربردی دارد

مبدل حرارتی پوسته و لوله
این کلیدها از تعداد زیادی لوله با قطر کم در پوسته سیلندر تشکیل شده است. لوله در جای خود ثابت است و می تواند U شکل یا مستقیم باشد. جنس لوله‌ها معمولاً از مس است، اما بسته به نوع استفاده می‌توان آنها را از فولاد ضد زنگ، نیکل، شیر و تیتانیوم که در پوسته‌های فولادی محصور شده‌اند، ساخت. در این مبدل ها دو سیال وجود دارد که یکی در لوله و دیگری در اطراف لوله و در پوسته جریان دارد. مبدل های پوسته و لوله دارای سطح تماس زیادی هستند که آنها را تبدیل به مبدل حرارتی خوبی برای حجم های کوچک می کند. این نوع مبدل ها معمولا در کندانسورها و مولدهای بخار استفاده می شوند.

مبدل های حرارتی پوسته و لوله را می توان به عنوان مبدل های حرارتی پرکاربرد در صنایع مختلف معرفی کرد که می توانند به منظور تبادل حرارت بین سیالات مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند و توانایی تحمل فشار و دمای بالا را داشته باشند. مبدل های پوسته و لوله از چندین لوله بسته بندی شده تشکیل شده اند که در داخل یک مخزن (سلول) استوانه ای قرار گرفته اند. همه لوله ها دارای یک خروجی و یک ورودی متصل هستند.لوله ها معمولاً از مس و فولاد ساخته می شوند و گاهی اوقات بسته به نوع کاربری می توان آنها را از برنج، آلومینیوم، نیکل و ... ساخت. TEMA محدوده قطر استاندارد لوله و پوسته را به ترتیب 1.4 تا 2.12 اینچ و 6 تا 60 اینچ اعلام کرده است.

وظیفه مبدل حرارتی پوسته و لوله چیست؟ عملکرد این مبدل ها به این صورت است که آب دمای اولیه در داخل لوله ها جریان دارد و آب دیگر از نواحی اطراف لوله ها به عنوان مثال داخل پوسته عبور می کند بنابراین در هنگام اتصال نامعلوم دو آب از آن عبور می کنند. دیوارها. لوله ها و اختلاف دما وجود دارد. گرما از سیالی با دمای بالاتر به سیال دیگر منتقل می شود.

پوسته و لوله که معمولاً به عنوان مبدل پوسته و لوله شناخته می شود، از مجموعه ای از لوله ها تشکیل شده است که توسط یک پوسته احاطه شده اند. لوله های داخلی با آب و لوله های اطراف با آب گاز در تماس هستند. به علاوه میزان گرمای داخل کمتر از محیط اطراف است. لوله های مهندسی شده می توانند از مواد مختلفی مانند مس، آلومینیوم، مس، آهن یا نیکل ساخته شوند. در حال حاضر، این پرکاربردترین نوع مبدل حرارتی در صنعت است. این نوع اینورتر به صورت U شکل، تک گذر مستقیم و دو گذر مستقیم موجود می باشد.

اجزای مبدل حرارتی پوسته و لوله
هر مبدل حرارتی لوله ای تعدادی اجزای اصلی دارد و برخی از مدل ها بسته به کارایی و نوع صنعت ممکن است دارای قطعات اضافی باشند. پوسته، لوله یا لوله (خم و مستقیم)، پیچ و مهره، واشر، نازل، بافر، سر جلو و عقب، کراوات و فلنج هوا از قطعات اصلی مبدل پوسته و لوله هستند.
چه مایعاتی برای جریان در داخل لوله ها و پوسته ها مناسب هستند؟
مایعات با فشار کاری بالا و خاصیت تخریبی و رسوبی به دلیل سهولت تمیز کردن و استفاده از جت آب در داخل لوله ها آماده جریان در داخل قسمت لوله ای مبدل ها و از طرف دیگر مایع هستند. با حجم سنگین مانند بخار از آنجایی که می توانند باعث ایجاد ترک یا آسیب به دیواره لوله شوند، بهتر است در داخل ناحیه پوسته جریان داشته باشند. برای لوله های U، از آنجایی که نمی توان از جت آب برای تمیز کردن استفاده کرد، این امکان وجود دارد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید