اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201297242519100
در دسترس نیست

عیب یابی و تعمیر لوازم گیربکس کیا

عیب یابی و تعمیر لوازم گیربکس کیا

کد: 140201297242519100

، (اخبار رسمی): گیربکس کیا 8 سرعته که توسط مهندسان داخلی ساخته شده است، هم اندازه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک این شرکت است، اما 3.5 کیلوگرم سبکتر است. در این مقاله قصد داریم شما را با عیب یابی و تعمیر لوازم گیربکس کیا اشنا کنیم. در ابتدا به اشنایی با گیربکس کیا می پردازیم.

عیب یابی و تعمیر لوازم گیربکس کیا
کیربکس کیا

گیربکس کیا

کیا قبلاً تجربه استفاده از اتوماتیک 8 سرعته گیربکس را در خودروهای دیفرانسیل عقب داشته است، اما مهندسان این شرکت از مهارت بیشتری برای انتقال این ویژگی به بیرون به خودروهای دیفرانسیل جلو بدون اشغال فضای زیاد استفاده کرده اند.

لوازم گیربکس کیا

قطعات گیربکس مهمترین قطعه یک خودرو هستند که اگر یکی از قطعات آن به درستی کار نکند عملکرد کلی گیربکس بدتر می شود و سایر قطعات به مرور زمان خراب می شوند.بسیاری از قطعات گیربکس مانند سایر قطعات خودرو، مصرفی بوده و پس از طی مسافت مشخصی باید تعویض شوند. در هنگام رادیاتور روغن گیربکس، خرید اویل پمپ باید دقت لازم را داشته باشید.

گیربکس مانند یک قطار دنده یا یک واحد مکانیکی یا جزء است که دارای یک سری چرخ دنده است که در یک محفظه ادغام شده است. در ابتدایی ترین حالت، گیربکس مانند هر سیستم دنده ای کار می کند. این امر باعث تغییر گشتاور و سرعت در خودرو می شود. 

با توجه به ماهیت متغیر مقاومت وسیله نقلیه ناشی از تغییرات بار و درجه، قدرت موتور باید در محدوده وسیعی از سرعت جاده در دسترس باشد. بنابراین به همین دلیل با استفاده از دنده دور موتور کاهش می یابد و باعث می شود که چرخ با سرعت مناسبی با توجه به شرایط کاری خودرو در جاده بچرخد.

بخشی از اجزای گیربکس کیا

 گیربکس اتوماتیک کیا دارای اجزای زیادی است. با این حال، هر گیربکس دارای ویژگی اصلی است و همه آنها بخشی از عملکرد صحیح تمرین گیربکس هستند. اما برای اینکه بدانید آنها چگونه وسیله نقلیه شما را تامین می کنند، باید بیشتر از نام قطعات بدانید.

 مبدل گشتاور

گیربکس های اتوماتیک فاقد کلاچ هستند. در عوض، مبدل گشتاور دارند. وسیله نقلیه شما در ابتدا نمی تواند دنده را تعویض کند.

هنوز به موتور متصل است. در غیر این صورت، دنده ها سفت می شوند. اگر مشکوک هستید که مبدل گشتاور به درستی کار نمی کند، باید فورا آن را تعمیر یا تعویض کنید.

مبدل گشتاور شما به موتور شما اجازه می دهد تا در صورت جدا شدن از گیربکس کار کند، این مانند قطع کردن گیربکس برای تعویض دنده با فشار دادن کلاچ روی گیربکس دستی است.

در یک عمل گیربکس، مبدل گشتاور وظیفه کاهش سرعت و توقف خودرو را بر عهده دارد در حالی که به موتور اجازه می دهد کار کند.

 پمپ روغن

پمپ بنزین اتوماتیک گیربکس کیا مانند هر پمپ سوخت دیگری کار می کند. این سیال انتقال را از مخزن انتقال به بدنه سوپاپ منتقل می کند، که در صورت نیاز تمام اجزای مختلف را در سراسر انتقال هدایت می کند. این یک جزء پیچیده نیست، اما بخش مهمی از سیستم است و یکی از معدود اجزای اتوماسیون گیربکس است که گاهی اوقات از کار می افتد. خرید روغن گیربکس برای عملکرد بهتر گیربکس بسیار مهم است.

دنده سیاره ای

چرخ دنده سیاره ای دارای سه مجموعه چرخ دنده است. دنده اصلی دنده خورشیدی است و در مرکز کریر قرار دارد. مجموعه دوم دنده های جهان است. چرخ دنده ها و ترکیباتی بین دنده خورشیدی و دنده وجود دارد.

تعمیر کیا اتوماتیک گیربکس

در هنگام تعمیر  لوازم گیربکس کیا در ابتدا باید مشکلات با وجود امده اشنا شویم.

جرقه زدن و لیز خوردن در تعویض دنده

دنده های لغزنده اگر ماشین خود را فقط برای اینکه لیز بخورد در دنده قرار می دهید، مشکلی دارید. علت احتمالی این است که خود چرخ دنده ها فرسوده شده اند.

در نتیجه آسیب باید قطعات را تعویض کنید زیرا به مرور زمان بدتر می شود.همچنین عاقلانه است که سطح مایع گیربکس خود را بررسی کنید و به تعمیر کیا گیربکس خود ادامه دهید زیرا قطعات ممکن است در نتیجه روانکاری کم فرسوده شوند.

مانند بسیاری از مسائل ذکر شده در این راهنما، پایین بودن سطح آب آشامیدنی می تواند دلیل این مشکل باشد. اگر صدایی بیش از حد معمول از خودروی خود در حالت نول شنیدید، سطح مایع را بررسی کنید و سعی کنید آن را پر کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، محتمل ترین علت فرسوده شدن قطعات گیربکس است.

هنگامی که “موتور خدمات اخیر” را به رنگ زرد در داشبورد خود مشاهده کردید، این دقیقاً همان کاری است که باید انجام دهید زیرا نشان دهنده این است که چیزی در شرف وقوع است یا اشتباه پیش رفته است.

سنسورهای مختلف

سنسورهای مختلفی در قسمت های مختلف خودروی شما از جمله سنسورهای روی گیربکس وجود دارد. آنها در موقعیتی هستند که می توانند نشانه های خاصی از یک مشکل در حال توسعه را تشخیص دهند، مانند ارتعاشات یا تکان هایی که ممکن است نتوانید آنها را ببینید، بشنوید یا احساس کنید.

کشش کلاچ

زمانی اتفاق می‌افتد که چرخ فلایویل و کلاچ پاک نمی‌شوند و تعویض دنده تقریبا غیرممکن می‌شود. این مشکل گیربکس با صدای بلند هر بار که بخواهید دنده را عوض کنید اتفاق می افتد.اگر از این مشکل رنج می برید، خوشبختانه هزینه های تعمیر گیربکس گزاف نخواهد بود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]