اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202067254022662
در دسترس نیست

فرصت بی نظیر تحصیل رایگان در اروپا

کد: 140202067254022662

، (اخبار رسمی): تحصیل رایگان در اروپا یکی از رویاهای اصلی بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموختگان در سراسر این دنیاست. در حقیقت سالانه تعداد کثیری از دانشجویان از طریق مهاجرت تحصیلی وارد کشورهای اروپایی چون ایتالیا، آلمان، فنلاند و اتریش می‌شوند.

فرصت بی نظیر تحصیل رایگان در اروپا
فرصت بی نظیر تحصیل رایگان در اروپا
فرصت بی نظیر تحصیل رایگان در اروپا
فرصت بی نظیر تحصیل رایگان در اروپا
فرصت بی نظیر تحصیل رایگان در اروپا
فرصت بی نظیر تحصیل رایگان در اروپا

بنا بر بالا بودن هزینه‌های تحصیل در کشورهای خارجی و همچنین نبود بودجه کافی در دانشجویان باعث شده تا این افراد گزینه تحصیل در اروپا به صورت رایگان را برگزینند.

تحصیل رایگان در اروپا یکی از رویاهای اصلی بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموختگان در سراسر این دنیاست. در حقیقت سالانه تعداد کثیری از دانشجویان از طریق مهاجرت تحصیلی وارد کشورهای اروپایی چون ایتالیا، آلمان، فنلاند و اتریش می‌شوند. بنا بر بالا بودن هزینه‌های تحصیل در کشورهای خارجی و همچنین نبود بودجه کافی در دانشجویان باعث شده تا این افراد گزینه تحصیل در اروپا به صورت رایگان را برگزینند.

در حقیقت شما تنها با داشتن علم و تخصص کافی در رشته تحصیلی خود می‌توانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه‌های گزاف در کشورهای توسعه یافته اروپایی به صورت کاملا رایگان تحصیل کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی در واقع یک فرصت تکرار نشدنی بوده و در صورت داشتن شرایط باید نهایت استفاده و بهره ‌برداری از این فرصت را داشته باشید. در ادامه این مطلب قوانین و شرایط تحصیل رایگان در خارج از کشور به خصوص کشورهای توسعه یافته اروپایی چون فنلاند، آلمان و اتریش را به صورت کامل شرح می‌دهیم.

تحصیل رایگان در اروپا: معرفی بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی رایگان

زمانی که صحبت از تحصیل رایگان در خارج از کشور می‌شود، ذهنیت بسیاری از دانشجویان به سمت کشورهای توسعه یافته اروپایی چون فنلاند، اتریش و آلمان سوق داده می‌شود. علت این امر در حقیقت مناسب بودن کلیه شرایط برای تحصیل رایگان در اروپا در این کشورهای توسعه یافته و مدرن است.

تحصیل رایگان در هر یک از این کشورهای ذکر شده مزیت‌های خاص خود را از لحاظ مالی و اشتغال دارد. تقریبا تعداد زیادی از دانشگاه‌های برتر و مطرح جهان در کشورهای آلمان، فنلاند و اتریش واقع شده است. افزون بر این موارد پایین بودن هزینه‌های زندگی و هزینه‌های جانبی مخصوص دانشجویان در این سه کشور و وجود فرصت‌های شغلی بسیار متنوع از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت تحصیلی بسیاری از دانشجویان به این کشورهاست.

قوانین و شرایط تحصیل رایگان در آلمان

کشور آلمان سرزمینی با تاریخ و فرهنگ چند هزارساله و غنی است که با در بر داشتن بهترین و مطرح‌ترین دانشگاه‌ها در دنیا توانسته به یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل رایگان در اروپا تبدیل شود. البته شاید شما این واهمه را داشته باشید که تحصیل رایگان در اروپا تنها شامل شهروندان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شود، در حالی که در این سه کشور اتریش، آلمان و فنلاند همواره دانشجویان با هر ملیتی حتی با تابعیت آسیایی و آفریقایی می‌توانند از تمامی شرایط تحصیل رایگان در این کشورها بهره‌مند شوند.

آن دسته از دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان دارند بایستی ابتدا مدرک زبان آلمانی با بالاترین نمره را داشته باشند، البته دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6.5 را دارند می‌توانند از شرایط تحصیل رایگان در آلمان نیز بهره‌مند شوند.

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آلمان

تحصیل رایگان در اروپا به خصوص در کشور آلمان در دانشگاه‌های زیر نیز امکان‌پذیر است. در حالت کلی تقریبا 300 دانشگاه دولتی در آلمان وجود دارد که برای افراد با تابعیت خارجی بیش از 1000 برنامه تحصیلی دارند.

  • دانشگاه کلن (Cologne)
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ (LMG)
  • دانشگاه گوته فرانکفورت (Goethe Frankfurt)
  • دانشگاه مونستر (munster)
  • دانشگاه روهر بوخوم (Ruher Bochum)
  • دانشگاه هامبورگ
  • تحصیل رایگان در دانشگاه‌های آلمان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان‌پذیر است. البته باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ های آلمان به صورت رایگان تنها تا سن 23 سالگی امکان ‌پذیر است.

    البته برای بهره ‌مندی از شرایط تحصیل ارزان در اروپا باید فرد متقاضی به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشد تا بتواند در دانشگاه‌ های کشور آلمان با زبان آلمانی نیز تحصیل کند. در غیر این صورت یعنی برای تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان با زبان انگلیسی باید شهریه ‌ای را پرداخت کند. شرط تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های کشور آلمان ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 است.

    بورسیه‌های تحصیلی رایگان در آلمان

    بورسیه‌های تحصیلی رایگان در این کشور عمدتا در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا به افراد با تابعیت خارجی صادر می‌شود. بورسیه DAAD از معروف‌ترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان است. در این بورسیه شهریه‌ای حدود 850 یورو برای مقطع کارشناسی ارشد و 1200 یورو برای مقطع دکترا از فرد متقاضی گرفته می‌شود. از دیگر بورسیه‌های تحصیلی آلمان می‌توان به موارد زیر پرداخت:

  •  بورسیه تحصیلی ملی (Deutschlandstipendium): این نوع بورسیه تحصیلی شامل تمام دانشجویان خارجی با هر نوع تابعیتی می‌شود. هزینه دریافت این بورسیه و تمدید آن ماهانه 150 یورو است. این بورسیه هر 2 ماه یکبار باید توسط دانشجو تمدید شود.
  • بورسیه اراسموس: این نوع بورسیه تحصیلی تنها شامل دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده و امکان تحصیل به مدت 2 سال را به آن‌ها می‌دهد.
  • شرایط تحصیل رایگان در اروپا در کشور اتریش

    دانشگاه‌های دولتی کشور اتریش علاوه بر پذیرش دانشجویان بومی امکان پذیرش دانشجویان بین‌المللی را دارد. در پروسه ی دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی میتوان از برنامه‌های بورسیه تحصیلی این کشور استفاده کنید. از جمله مهم‌ترین بورسیه‌های تحصیلی اتریش عبارت‌اند از:

  • بورسیه بین‌المللی بنیاد بورسیه تحصیلی جمهوری اتریش در تمام مقاطع تحصیلی
  • بورسیه آژانس تحرک بین‌المللی و همکاری در آموزش، علوم و تحقیقات اتریش
  •  اوراکسس به منظور حمایت مالی از محققین دوستدار مشاغل تحقیقاتی در اتریش
  • معرفی دانشگاه‌های رایگان اتریش

    کشور اتریش از جمله کشورهای انگشت‌شماری است که شرایط تحصیل رایگان در اروپا را دارا بوده و می‌تواند هزینه‌های دانشجویان نخبه را متحمل شود. از معروف‌ترین و بهترین دانشگاه‌های رایگان اتریش می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  •  دانشگاه ملی وین
  •  دانشگاه تکنیک وین
  • دانشگاه گراتس
  • دانشگاه لئوبن
  • دانشگاه پزشکی وین
  • دانشگاه اینسبروک
  • شرایط فوق‌العاده تحصیل رایگان در فنلاند

    البته منظور از تحصیل رایگان در فنلاند این است که هزینه‌های مربوط به تحصیل برای دانشجویان خارجی ارزان ‌تر است. حداقل شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور فنلاند سالانه بین ۶ الی۹ هزار یورو و حداکثر شهریه نیز ۱۴ هزار یورو است. البته برای تحصیل ارزان و رایگان در دانشگاه‌های این کشور فرد متقاضی باید به یکی از زبان‌های فنلاندی، سوئدی یا لاپ مسلط بوده و مدرک رسمی آن را داشته باشد.

    آن دسته از دانشجویان خارجی که قصد دارند اقامت دائم فنلاند را دریافت کنند باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری پس از اتمام دوران تحصیل خود تبدیل کنند. دانشجویان با پیدا کردن یک کار رسمی در فنلاند می‌توانند ویزای کاری این کشور را دریافت کرده و در نهایت اقامت دائم آن را پس از ۴ سال از تاریخ ورود به فنلاند کسب کنند.

    دانشگاه‌های رایگان فنلاند

    امکان تحصیل رایگان در فنلاند نیز برای دانشجویانی که تابعیت کشورهای غیر اتحادیه اروپا را دارند وجود دارد.دانشگاه‌های معتبر فنلاند عبارت‌اند از:

  •  دانشگاه واسا
  •  دانشگاه تامپره
  •  دانشگاه هلسینکی
  •  دانشگاه ییواسکیلا
  • همک
  • سخن آخر

    در این مقاله در رابطه با شرایط تحصیل رایگان در اروپا در کشورهای توسعه‌یافته‌ای چون فنلاند، آلمان و اتریش توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم. 

    کشورهایی نظیر فنلاند و اتریش نیز به دلیل نیاز به نیروی متخصص و ماهر در بسیاری از رشته‌های تحصیلی همواره شرایط بسیار مطلوبی را برای اخذ ویزای تحصیلی و همچنین تحصیل ارزان و رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند. برای اینکه بتوانید در کوتاه ‌ترین زمان ویزای تحصیلی را دریافت کنید بهتر است ابتدا با یک موسسه مهاجرتی معتبر نیز مشورت و هم‌فکری کنید. عالیان ویزا با مشاوره رایگان و بررسی شرایط شما عزیزان بهترین مسیر مهاجرتی را به شما معرفی می نماید و مسیر مهاجرت شما را هموار می نماید.

    مشاوره رایگان با کارشناسان عالیان ویزا :  91304747-021

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]