اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202117259722687
در دسترس نیست

هر آنچه که قبل از انتخاب یک وکیل مهریه و طلاق باید بدانید

کد: 140202117259722687

، (اخبار رسمی): انتخاب وکیل مهریه و طلاق برای دفاع ممکن است مهمترین تصمیمی باشد که در طول فرآیند طلاق می گیرید. جستجوی خود را با صحبت با افرادی که می شناسید شروع کنید. از دوستان و افرادی که طلاق گرفته اند (دوستان و خانواده، نه همسرتان) مشاوره دریافت کنید.

اگر این افراد در دسترس شما نیستند، می توانید از سازمان های حرفه ای که وکلا را بررسی می کنند کمک بگیرید.
سعی کنید تجارب و سابقه وکلای خانواده را بررسی کنید. در این گزارش هر آنچه که قبل از انتخاب یک وکیل مهریه و طلاق باید بدانید به شما توضیح داده ایم.

چه زمانی به وکیل نیاز دارید؟ بهترین و گران ترین وکیل یا وکیلی که بتواند کل پرونده را با قیمت پایین تمام کند؟ آیا یافتن وکیلی که با شما سازگار باشد مهم است؟ کسی که شما را درک کند و به نظرات و افکار شما احترام بگذارد؟ پاسخ به این سوالات به شرایط شما بستگی دارد، اما در اینجا چند دستورالعمل برای کمک به شما در انتخاب وکیل مهریه و طلاق وجود دارد.

اهمیت انتخاب وکیل برای دعاوی مربوط به مهریه و طلاق

همانطور که گفتم به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی که امروزه وجود دارد، حل بسیاری از مشکلات جز با مراجعه به مراجع قانونی غیر ممکن است. در این صورت شما دو گزینه دارید. اولین گزینه این است که شخصاً به دادگاه مراجعه کنید و حقوق خود را جستجو کنید. گزینه دوم این است که وکیلی را انتخاب کنید که تمام جوانب حقوقی پرونده را درک کند و به عنوان نماینده شما در دادگاه حاضر شود و به دنبال حقوق شما باشد.

بدیهی است که بدون اطلاعات قانونی در دادگاه ضرر خواهید کرد و در اکثر موارد نمی توانید حقوق خود را استیفا کنید و حقوق شما تضییع می شود. اما در صورت انتخاب گزینه دوم و انتخاب وکیل مهریه و طلاق، امکان تضییع حقوق شما کم می شود. این روش بازدهی بسیار بالایی دارد، زیرا وکیل به راحتی می تواند با مراجعه به مقررات قانونی و آگاهی از مشکل شما حق شما را طبق قانون مطالبه کند.

می توانید تصور کنید که انتخاب وکیل کار سختی نیست و می توانید در خیابان قدم بزنید و تابلوهای دفاتر حقوقی بیشماری را ببینید و با ورود به هر یک از آن ها وکیل خود را انتخاب کنید. اما آیا همه وکلا دانش و تجربه کافی برای واگذاری پرونده قضایی به آن ها دارند؟ در هر صورت پاسخ به این سوال منفی است، زیرا حرفه وکالت امری پیچیده است که تنها با داشتن اطلاعات، دانش و تجربه کافی می توان چندین پرونده را در مسیر صحیح قرار داد و حقوق موکل را به واقعیت تبدیل کرد.

اکنون که اهمیت انتخاب وکیل را می دانیم، فکر کردیم قبل از انتخاب وکیل مهریه و طلاق در مورد نکات مهمی با شما صحبت کنیم تا با آگاهی از مراحل انتخاب وکیل، خیالتان راحت باشد.

راهنمای انتخاب وکیل طلاق مناسب

مانند همه مشاغل، وکیل خوب و بد وجود دارد، بنابراین انتخاب وکیل طلاق مهم است. این وظیفه شماست که تعیین کنید از چه نوع وکالتی استفاده می کنید. بهترین وکلا به نگرانی های شما گوش می دهند، در مورد آنچه می خواهید به دست آورید سؤال می پرسند و برآورد دقیقی از چگونگی دستیابی به اهدافتان به شما ارائه می دهند. در پایان مشاوره از خود بپرسید که آیا این وکیل را دوست دارید یا به نظر یکدیگر احترام می گذارید؟

نکات انتخاب بهترین وکیل مهریه

متأسفانه هر ساله شکایات زیادی از وکلا مطرح می شود که نام های شناخته شده ای نیز در میان آن ها به چشم می خورد. توصیه می کنیم برای صرفه جویی در وقت و هزینه، وکیل خود را با دقت انتخاب کنید. مهم ترین عوامل در انتخاب وکیل مهریه و طلاق، دانش، مهارت و تجربه است. بنابراین استفاده از روش های معقول در انتخاب وکیل حائز اهمیت است. اعتبار و رزومه بسیاری از وکلا را می توان به صورت آنلاین جستجو کرد. بنابراین قبل از انتخاب وکیل، صلاحیت و رزومه او را بررسی کنید.

امروزه با توسعه فضای مجازی، حوزه تبلیغات نیز گسترش یافته است. سعی کنید به دنبال یک وکیل خوب بگردید و لیست بلندبالایی از اسامی را خواهید دید. بهتر است در انتخاب وکیل طلاق و مهریه از این معیارها استفاده کنید و به تبلیغات معتاد نشوید. مهم ترین نکته در انتخاب وکیل متخصص، تجربه و دانش اوست، نه نام و عنوان او.

بهتر است قبل از انتخاب وکیل مهریه با یک وکیل باتجربه مشورت کنید. می توانید با یک وکیل مجرب از دفاتر وکالت موجود مانند دفتر وکالت ره جویان عدالت، دفتر وکالت حامد اسکندری وکیل پایه یک دادگستری، گروه وکلای آپادانا و تیم وکیل من مشورت کنید. کارشناسان حقوقی در این موسسه ها آماده مشاوره در انتخاب بهترین وکیل هستند.

در چه مواردی می توانیم از وکیل مهریه کمک بگیرم؟

پرداخت مهریه بر عهده مرد است. یعنی هر وقت زن بخواهد بر عهده مرد است که آن را بپردازد. اما طبق عرف کشور ما وقتی زن و شوهر قصد جدایی دارند، این پول درخواست و پرداخت می شود. در بسیاری از موارد موضوع مهریه با توافق طرفین حل می شود و با گذشت، تقسیم یا پرداخت آن مشکل حل می شود. اما در برخی موارد شوهر از پرداخت امتناع می کند. در این موارد موضوع مشکل ساز می شود و ممکن است زن نتواند حق خود را بگیرد.

در مواردی که مرد از پرداخت مهریه خودداری می کند و زن نمی تواند مرد را ملزم به پرداخت مهریه کند، باید از وکیل مهریه کمک بگیرد. به عبارت دیگر کمک وکیل زمانی ضروری می شود که پرونده در لحظات سختی باشد.
البته لازم به ذکر است که تسویه مهریه نیاز به وکیل ندارد و شهروندان می توانند با علم به قانون به پرونده خود رسیدگی کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که زوجین قصد آزار و اذیت و طفره رفتن از قانون را نداشته باشند. اما انتخاب وکیل مهریه و طلاق مزایای بسیاری دارد و می تواند این امر را تسریع و تسهیل کند.

در مواردی امکان گرفتن مهریه بدون کمک وکیل نیز وجود دارد، اما باعث ضرر اقتصادی می شود. یعنی حتی با حضور وکیل هم ممکن است بخشی از مهریه خود را از دست بدهید. به عبارت دیگر کمک نگرفتن از وکیل بیشتر از کمک گرفتن هزینه دارد.

کلام پایانی

 یکی از حوزه های مهم دعوا، حوزه مربوط به مهریه و طلاق است. این دعاوی در همه موارد نیاز به وکیل ندارد و در برخی موارد بدون حضور وکیل هم حل می شود. با این حال، بسیاری از پرونده ها دارای فراز و نشیب هایی هستند که بدون انتخاب وکیل مهریه و طلاق، حل آن ها دشوار یا غیرممکن است. کمک گرفتن از وکیل مهریه می تواند به تسهیل و تسریع روند رسیدگی به پرونده و در نتیجه صرفه جویی در وقت کمک کند.

در برخی موارد، کمک یک وکیل شما را قادر می سازد تا محاکمه را با نتیجه بهتری به پایان برسانید. به همین دلیل (مخصوصا در پرونده های نفقه و مهریه) بهتر است برای حل و فصل پرونده خود از یک وکیل مجرب کمک بگیرید. یک وکیل مجرب با قوانین و مقررات جدید و پیچیدگی های فرآیند اداری آشنا بوده و به همین دلیل شانس برنده شدن در پرونده را افزایش می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون