اطلاعات تماس
  • 021778*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204177373723082
در دسترس نیست

انتخاب کلاس تابستانی برای کودکان | دغدغه والدین

بهترین کلاس تابستانی برای کودک من چیست؟

کد: 140204177373723082

، تهران , (اخبار رسمی): هر کودکی هوش و استعداد و توانایی های خاصی دارد. برخی ممکن است در هنر، علم، ورزش و یا در زمینه موسیقی، علوم، ریاضیات و یا سایر زمینه ها عالی باشند. با در نظر گرفتن این استعدادها، می توانید کلاس های تابستانی متناسب با هوش فرزندتان را انتخاب کنید.

بهترین کلاس تابستانی برای کودک من چیست؟
بهترین کلاس تابستانی برای کودک من چیست؟

در واقع شرکت در کلاس تابستانی متناسب با روحیات کودک و یادگیری مهارت های جدید و تجربه کردن حس موفقیت می تواند باعث افزایش هرچه بیشتر اعتماد به نفس در کودکان شود.

در فصل تابستان، کودکان به دنبال سرگرمی های هیجان انگیز و جذاب هستند. برای اینکه بتوان محیطی برای رشد و شکوفایی استعداد کودکان ایجاد کرد ممکن است یک سری نگرانی ها برای والدین در این خصوص پیش بیاید که مهمترینش می تواند این باشد که بهترین کلاس تابستانی که می توانم کودکم را ثبت نام کنم چه کلاسی است؟ که علاوه بر سرگرم کننده بودنش ، مفید هم باشد و در آینده کودک نیز تاثیرگذار واقع شود. 

یکی از بهترین مراکز تست هوش و استعدادیابی کودکان در سطح کشور موسسه هوش نیک است که با بررسی و تحقیقاتی که در خصوص هوش کودکان انجام داده است به نتایجی تاثیرگذار دست یافته که در قالب یک مقاله منتشر نموده.  

در اینجا به نقل از موسسه هوش نیک، نکاتی که نیاز است والدین قبل از ثبت نام کلاس های تابستانی به آن توجه نمایند پرداخته ایم.

کلاس های تابستانی باید بر چه اساسی باشد؟ 

تابستان فرصتی عالی برای کودکان است تا علاوه بر لذت بردن، مهارت جدیدی نیز یاد بگیرند. همیشه این سوال ذهن والدین را درگیر کرده که کلاس های تابستانی باید بر چه اساسی باشد؟ 

والدین بهتر است در نظر بگیرند که لذت بردن فرزندشان از کلاس تابستانی می تواند در اولویت باشد. برخی از والدین بدون در نظر گرفتن هوش و استعداد فرزندشان و فقط براساس نظر و خواست خود کلاس تابستانی انتخاب می کنند که می تواند سبب یک سری مشکلات و نارضایتی های کودک شود. 

یکی از این مشکلات این است که کودک علاقه و اشتیاق خود را نسبت به کلاس های تابستانی از دست می دهد زیرا فعالیت هایی که بر اساس علایق و توانایی های آنها نباشد، حس عدم موفقیت را در آنها ایجاد می کند و این می تواند عملکرد و یادگیری آنها را کاهش دهد. 

همچنین کودکان احساس می کنند که نمی توانند با دیگران رقابت کنند و در نتیجه انگیزه و اعتماد به نفسشان کاهش می یابد.

بهترین راه برای گذراندن اوقات فراغت فرزندتان در تابستان توجه به هوش و علایق و خواسته های اوست. 

هر کودکی هوش و استعداد و توانایی های خاصی دارد. برخی ممکن است در هنر، علم، ورزش و یا در زمینه موسیقی، علوم، ریاضیات و یا سایر زمینه ها عالی باشند. با در نظر گرفتن این استعدادها، می توانید کلاس های تابستانی متناسب با هوش فرزندتان را انتخاب کنید.

در واقع شرکت در کلاس تابستانی و یادگیری مهارت های جدید می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان شود. با تجربه کردن حس موفقیت، اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد که در سایر زمینه های زندگی کودک تاثیرگذار است.

تاثیر کلاس تابستانی در آینده کودک 

کلاس تابستانی می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت های اجتماعی خود را ارتقا دهند. این کلاس ها معمولاً در یک محیط گروهی برگزار می شوند و به کودک شما اجازه می دهند با همسالان خود ارتباط برقرار کنند و تعاملات اجتماعی، ارتباطی، همکاری و حل مسئله او تقویت شود. 

از همه مهم تر شرکت در کلاس تابستانی می تواند به کودک شما انگیزه دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس او شود که با برنامه ریزی در کلاس های تابستانی مناسب با هوش کودک، می تواند سریع تر از همسالان خود به استقلال مالی برسد. 

انواع هوش و استعداد در کودکان

هوش کودکان ظرفیت ها و توانایی هایی هستند که به آنها در یادگیری و حل مسائل کمک می کند. این شامل توانایی یادگیری و درک مطالب جدید، تفکر منطقی، حل مسئله، خلاقیت، توانایی ایجاد ایده های جدید، تمرکز و توجه است. هر کودک دارای هوش های متفاوتی است. 

امروز موسسات زیادی وجود دارند که براساس تست روز دنیا مثل تست هوش گاردنر، هوش کودک را می سنجند و براساس آن کلاس های پیشنهادی تقویت هوش را ارائه می دهند تا کودک بتواند در زمینه ایی که هوشش بیشتر است، پیشرفت کند. 

کودکان با برقراری ارتباط موثر با دیگران، دارای هوش زبانی-کلامی هستند پس نیاز است به کلاس‌ زبان‌، داستان‌نویسی بروند.کودکان با داشتن این هوش توانایی خواندن و نوشتن، تسلط بر دستور زبان و توانایی بیان دقیق ایده ها را دارند. 

کودکان با توانایی حل مسائل ریاضی، دارای هوش منطقی-ریاضی هستند برای تقویت این هوش نیاز است به کلاس علوم طبیعی، ریاضیات، آزمایشگاه علمی و رباتیک بروند چرا که دارای منطق و استدلال قوی، تجزیه و تحلیل و قدرت ریاضی هستند. 

کودکان با توانایی نواختن ساز، دارای هوش موسیقایی هستند و نیاز است به کلاس‌های موسیقی، آموزش ساز، خوانندگی و آهنگسازی بروند. کودکان با داشتن این هوش دارای توانایی درک موسیقی و تجزیه و تحلیل موسیقی هستند. 

کودکان با توانایی تجسم مسائل، دارای هوش دیداری- فضایی هستند پس بهتر است به کلاس‌های نقاشی، طراحی و عکاسی بروند.کودکان با داشتن این هوش توانایی درک و تشخیص چهره ها و الگوها را دارند و توانایی درک فضا و ساختار آن. 

طبقه بندی کلاس های تابستانی بر اساس قیمت   

به طور کلی کلاس های تابستانی به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • کلاس های رایگان مثل ورکشاپ و کارگاه ها.
  • کلاس های لوکس یا با قیمت بالا، این کلاس ها معمولا جزو گزینه های گران تری برای تابستان هستند. ممکن است شامل جلسات آموزشی خصوصی با مربیان مجرب و امکانات بیشتر باشد. قیمت بالای آنها معمولا به دلیل کیفیت بالا و ویژگی های خاصی است که ارائه می دهند مثل کلاس زبان خارجی.
  • کلاس های متوسط، این گروه از کلاس ها دارای قیمت متوسط ​​و مناسبی هستند. آنها معمولاً توسط متخصصان و مربیان آموزش دیده اداره می شوند و می توانند برای اکثر خانواده ها مقرون به صرفه باشند. به طور متوسط ​​این کلاس ها منابع و امکانات خوبی دارند مثل کلاس های هنری. 
  • کلاس های اقتصادی یا مقرون به صرفه، این کلاس ها دارای قیمت های مطلوب و مناسبی هستند. برای کسانی که به دنبال گزینه های اقتصادی و هزینه کمتر هستند مناسب است. این کلاس ها معمولا از منابع ساده تری استفاده می کنند و می توانند به صورت عملی و کلی برگزار شوند مثل کلاس های ورزشی.

این را در نظر بگیرید که قیمت تنها یکی از عوامل انتخاب کلاس تابستانی است و باید فاکتورهای دیگری مانند کیفیت آموزش، محتوا، تجهیزات و امکانات و سطح آموزش را نیز در نظر بگیرید. 

در نهایت کلاس های تابستانی براساس هوش کودکان این فرصت را می دهد تا استعدادها و توانایی های خود را در زمینه های مختلف بشناسند و شکوفا کنند. کلاس های تابستانی به کودکان این فرصت را می دهد تا در محیطی مناسب و با آموزش صحیح، هوش خود را تقویت کنند. 

با انتخاب کلاس تابستانی که با هوش کودک شما مطابقت دارد، آنها می توانند در زمینه های مورد علاقه رشد کنند و با افرادی که علایق مشترک دارند تعامل برقرار کنند. در واقع این کلاس ها به بچه ها این فرصت را می دهد تا در زمینه هایی که در آن استعداد دارند بهترین خود را نشان دهند و از توانایی های خود استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره هوش نیک

طی سال‌های اخیر مراکز تحقیق و توسعه متعددی در سراسر دنیا به منظور تحقیق بر روی هوش و استعداد کودکان و نوجوانان شکل گرفته اند. در راستای همین تحول جهانی، موسسه تحقیق و توسعه هوش نیک فعالیت خود را با تمرکز بر روی تست، کشف و توسعه هوش کودکان و نوجوانان ۳ تا ۲۵ سال آغاز نموده است. زیرا ما بر این موضوع باور داریم که همه کودکان و نوجوانان باید از امکان کشف و پرورش هوش غالب در مسیر رفاه و آینده حرفه ای خود برخوردار باشند و می‌کوشیم تا آنجا که توان داریم جهت ارتقای کیفیت زندگی کودکان و نوجوانان دلبندمان تاثیرگذار باشیم. در همین راستا مرکز تحقیق و توسعه هوش نیک با اخذ نمایندگی از موسسه KFIRI استرالیا تلاش دارد با کشف و توسعه استعداد و هوش نُه گانه کودکان و نوجوانان شما در کنار هوش مالی، در کوتاهترین زمان، موفقیت حرفه‌ای را به آنها نزدیک و نزدیکتر نماید.

اطلاعات تماس
  • 021778*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش