اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204287394123132
در دسترس نیست

طرح درس با یادگیری برتر

یادگیری برتر : هر آنچه باید درباره مصاحبه دانشگاه فرهنگبان بدانید!

کد: 140204287394123132

، (اخبار رسمی): با مطالعه این مطلب شما با طرح درس معلمان و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان آشنا خواهید شد با سایت آموزشی و خدماتی یادگیری برتر همراه باشید.

یادگیری برتر : هر آنچه باید درباره مصاحبه دانشگاه فرهنگبان بدانید!
یادگیری برتر : هر آنچه باید درباره مصاحبه دانشگاه فرهنگبان بدانید!

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
در اینجا میخواهیم شرایط مصاحبه دانشگاه فرهنگیان را صفر تا صد را باهم بررسی کنیم. برای ورود به دانشگاه فرهنگیان باید مراحلی را پشت سر بگذارید ک این مراحل شامل ۱)کنکور سراسری ۲)مصاحبه ۳)معاینه پزشکی ۴) اعلام نتایج سنجش است.

شما پس از کسب امتیاز لازم و مجاز شدن در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری و قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان مراحل مصاحبه شما آغاز میشود. که در گام نخست یا با شما تماس میگیرند یا فراخان میزنند که یه سری مدارک لازم را به نزدیک ترین اموزش پرورش خود ببرید که هم با شما آشنا بشوند و هم بقیه کار های مصاحبه شما انجام بشوند.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله انجام می شود:

مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان

مصاحبه عمومی توسط هسته گزینش آموزش و پرورش انجام می شود که دارای چندین مرحله است:

پوشش مناسب

بهتر است با پوشش مناسب و آراسته در شان معلم برای مصاحبه بروید که بهترین پوشش برای اقایان پیراهین آستین بلند و شلوار مناسب است و برای خانوم ها چادر مناسب است و نوع پوشش الزامی نیست فقط پیشنهاد شد.

قرائت قرآن

داوطلبین نیاز نیست ک حتما قران را با صوت بخواند بلکه بیشتر درست خواندن قران و رعایت کردن قوائد مد نظر مصاحبه کننده است.

سوالات عقیدتی

بعضی از سوالات عقیدتی مانند نماز های یومیه، انواع نماز، نماز جمعه، وقایع مهم تاریخی، تیمم، وضو، غسل و روزه از جمله سوال هایی هست که می پرسند.
بهتر است برای مصاحبه عمومی در مورد مسائل سیاسی روز ، ارکان جمهوری اسلامی ایران، روز ها و تاریخ های مهم و مشارکت های جمهوری اسلامی( راهپیمایی ) اشناییت داشته باشید که اگر سوال کردند به راحتی بتوانید جواب بدهید.

مصاحبه تخصصی دانشگاه فرهنگیان

در مصاحبه تخصصی که توسط ۳ یا ۴ نفر از اساتید دانشگاه یا پرسنل خود دانشگاه فرهنگیان انجام می شود.که بیشتر سوالات روانشناسی میپرسند مانند هدف شما از  زندگی چیست؟ چرا شغل معلمی را انتخاب کردید؟ چرا با وجود حقوق کم فرهنگیان شغل معلمی با انتخاب کرده اید؟هدف شما از ورود به دانشگاه فرهنگیان چیست؟ و غیره و...

در ادامه فرایند مصاحبه امکان دارد که از شما بخواهند که تدریس کنید و بهتر است قبل از مصاحبه تخصصی حتما یه مطلبی را اماده کنید و هدف این کار بیشتر برای این هست که ببینند شما تسلط کافی بر خودتان دارید یا نه و می توانید استرس خودتونو کنترل کنید یا نه وگرنه نمی خواهند متن تحلیل شما را تحلیل کنند.

معاینات پزشکی

در بعضی از دانشگاه ها در همان ابتدای مصاحبه تخصصی معاینات پزشکی را می گیرنند که زیاد هم سخت نیست ک شامل مواردی مانند: راه رفتن جلوی پزشک(برای اینکه تایید کنند مشکلی در راه رفتن ندارد.)، تست بینایی، تست شنوایی، قد و وزن و...در مراحل پزشکی زیاد سخت نمی گیرند.

راه سخت شما مصاحبه عمومی و تخصصی است که باید به سلامت رد کنید و اگر بیماری خاصی نداشته باشید در صورت مشکل در مراحل پزشکی به شما وقت می دهند که مشکل خود را بر طرف کنید.

پس  از این مراحل باید منتظر نتایج سنجش باشید که بیینید قبول شدید یا نه که بعد قبولی بقیه کار هایتان را از محل خدمت خود پیگیری میکنید.

طرح درس

طرح درس در واقع برنامه ریزی معلم برای تعیین تعداد جلساتی هست ک در طول سال دارد. طرح درس فرایندی هست که مربوط به قبل از ورود به کلاس است که معلمان با نوشتن طرح درس خودشان را برای کلاس آماده میکند که داخل کلاس سردرگم نباشند و داخل کلاس با برنامه باشند و بتوانند هم کلاس را مدیرت کنند هم اینکه به اهداف آموزشی خود در طول سال برسند. ما دونوع طرح درسی مهم داریم که در اینجا باهم برسی میکنیم.

طرح درس سالانه

در طرح درس سالانه معلم برای نوشتن طرح درس دوتا اهداف مهم در پی دارد که در مرحله اول باید دانش آموزان را برای نیم سال تحصیلی اول باید آماده کند و در مرحله دوم دانش آموزان را برای نیم سال تحصیلی دوم آماده کند که طبق این دواهداف طرح درس سالانه خود را آماده می کند.برای نوشتن طرح درس سالانه معلم باید وسایل تدریس و اهداف آموزشی هم مشخص کند.

و مهم ترین بخش برای نوشتن طرح درس سالانه این هست که معلم از روی تقویم تعداد جلسات در طول سال را مشخص کند و علاوه بر آن باید تعدادی جلسات را برای تعطیلی احتمالی در نظربگیرد که اگر تعطیلی احتمالی رخ داد به طرح درس ما لطمه وارد نشود و ما بتوانیم به تمام اهداف آموزشی خود برسیم.

طرح درس روزانه

معلمان برای اینکه در هر جلسه با برنامه باشند و بتوانند قبل هر جلسه مطالعه ای داشته باشند پیش نویس هایی می نویسند که با اهداف همان پیش نویس ها در کلاس درس شرکت میکنند که این‌پیش نویس ها همان طرح درس روزانه است.

برای آگاهی بیشتر در مورد طرح درس و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با یادگیری برتر همراه باشید که کامل تر و بهتر باهم بررسی کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش