اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205037403513571
در دسترس نیست

5 نوع حسابداری برای آموزش و ورود به بازار کار

انواع حسابداری [آشنایی با زیرشاخه ها و مشاغل حسابداری]

کد: 140205037403513571

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به معرفی 5 نوع رایج حسابداری پرداخته ایم که براساس آن می توانید علاقه و تخصص خود را پیدا کرده و به بازار کار تخصصی رشته خود ورود پیدا کنید.

انواع حسابداری [آشنایی با زیرشاخه ها و مشاغل حسابداری]
بررسی انواع مختلف حسابداری | معرفی رشته ها و مشاغل حسابداری تخصصی | آموزشگاه حسابداری عصرنخبگان

یک حسابدار باید علاوه بر داشتن دانش کلی حسابداری، یک شاخه تخصصی را برای خود انتخاب کند.

حسابداری به فرآیند جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش های مالی اشاره دارد. حسابداری با توجه به علاقه مندی ها و اهداف انواع مختلفی دارد که هرکدام هدف خاصی دارد. در هر نوع از این حسابداری ها متخصصان مختلفی وجود دارد که هر کدام تخصص مربوط به آن نوع از حسابداری را دارند و صاحبان مشاغل با در نظر گرفتن این موضوع و تخصص ها به استخدام حسابدار مربوطه برای فعالیت شرکتشان می پردازند. درک شاخه های آموزش حسابداری و به کارگیری آنها به بهبود فعالیت شرکت ها کمک شایانی می کند. در ادامه به معرفی چند نوع از حسابداری ها می پردازیم.

حسابداری مالیاتی:

یک حسابدار مالیاتی دانش عمیقی از قوانین مالیاتی قابل اجرا دارد. حسابداری مالیاتی بر اینکه یک شرکت فردی، غیرانتفاعی یا تجاری از تمام قوانین و مقررات مالیاتی مربوطه تبعیت می کند یا نه، تمرکز دارد. این نوع از حسابداری با این نهادها کار می کنند تا از دقت در محاسبه و گزارش بدهی های مالیاتی برای شرکت های خود اطمینان حاصل کنند. یک حسابدار مالیاتی وظیفه برنامه ریزی مالیاتی شرکت ها را به عهده دارد تا شرکت ها کمترین مالیات را پرداخت کنند.

 حسابداری مدیریتی:

حسابداری مدیریتی نوعی حسابداری است که در کسب و کارها در سراسر جهان استفاده می شود. این نوع از حسابداری به گونه ای است که اطلاعات لازم برای تصمیم گیری های سطح بالا برای کسب و کار را به مدیریت ارائه می دهد. حسابداران مدیریتی آینده نگر هستند و داده های مالی را جمع آوری می کنند، تجزیه و تحلیل می کنند، آنها را در گزارش ها جمع آوری می کنند و سپس به مدیریت شرکت ارائه می دهند و هدف از این اسناد این است که اطلاعاتی برای تصمیم گیری بهتر تجاری به مدیریت شرکت ها داده می شود. هرچه تجارت بزرگ تر و پیچیده تر باشد احتمال بهره مندی از یک حسابدار مدیریتی خوب بیشتر می شود.

حسابداری مالی:

حسابداری مالی شامل جمع آوری و خلاصه کردن تمام تراکنش های مالی یک کسب و کار و ایجاد گزارش هایی برای ارائه یک نمای کلی واضح از آن معاملات تجاری است. همچنین حسابداران مالی سوابق مالی ایجاد می کنند که اطلاعات ارزشمندی را در مورد سلامت مالی شرکت ارائه می دهند. هدف اصلی حسابداری مالی ردیابی، ثبت و در نهایت گزارش تراکنش های مالی با تهیه صورت های مالی است. حسابداری مالی بر خلاف حسابداری مدیریتی همیشه به عملکرد گذشته نگاه می کنند و به آینده نگاهی نمی کند.

حسابداری دولتی:

حسابداران دولتی مسئول بودجه بندی، مدیریت و پیگیری امور مالی دولت هستند. آنها باید از استاندارد های تعیین شده توسط هیئت استاندارد های حسابداری دولتی پیروی کنند. این نوع حسابداری نیاز به یک مجموعه مهارت متفاوت از سایر انواع حسابداری دارد زیرا دولت نیاز های منحصر به فردی دارد. تفاوت اصلی بین حسابداری مالی و حسابداری دولتی این است که نهاد های دولتی از وجوه جداگانه برای پیگیری درآمدها و هزینه ها استفاده می کنند. حسابداران دولتی همچنین بر بودجه دولت نظارت کرده و بودجه را به طور مناسب تخصیص خواهند داد.

حسابداری قانونی:

حسابداری قانونی ترکیبی از تکنیک های حسابداری، حسابرسی و تحقیق است. حسابداری قانونی برای بررسی فعالیت های مالی افراد و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. حسابداران قانونی با بررسی اسناد مربوطه به دنبال شواهدی مبنی بر تخلف مالی می گردند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند زمانی که مجموعه کاملی از سوابق مالی در دسترس نباشد در بازسازی اطلاعات مالی شرکت دارند.

جمع بندی:

خدمت به منافع عمومی با گزارش دقیق وضعیت مالی یک واحد تجاری یکی از ویژگی های اصلی حسابداری در نظر گرفته می شود. انواع مختلف حسابداری می تواند از جهات مختلف، از اطمینان از آماده سازی مالیاتی دقیق گرفته تا اطلاع رسانی درباره تصمیمات تجاری هوشمندانه، به کسب و کار شما کمک کند. با توجه به اهدافی که شما در کسب و کارتان دنبال می کنید باید به استخدام یک حسابدار در آ ن زمینه بپردازید که علاوه بر داشتن دانش لازم با شرکت در امتحانات حضوری و یا آزمون آنلاین موفق به دریافت مدرک معتبر در زمینه تخصصی خود شده باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عصرنخبگان

آموزشگاه عصرنخبگان در سال 92 با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت علاقه مندان در رشته های حسابداری، کامپیوتر، گرافیک، معماری و هم چنین ارائه دیپلم رسمی در 5 رشته در شرق استان تهران آغاز به فعالیت نمود. عصرنخبگان با شعار عصرنوآوری در آموزش های کاربردی در طول این سال ها سعی در ارائه آموزش های متناسب با نیازهای روز بازار کار با بیانی ساده به کارآموزان داشته است و همواره از همراهی شما عزیزان در این مسیر برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش