اطلاعات تماس
  • 092179*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207177522123292
در دسترس نیست

عمل بواسیر

4 روش عمل بواسیر – جراحی هموروئید

کد: 140207177522123292

، (اخبار رسمی): بیماری بواسیر یا هموروئید تورم سیاهرگ های مقعد است. این سیاهرگ به مرور به حدی متورم می‌شوند که به زائده ای گوشتی تبدیل شده و از مقعد خارج خواهد شد. درد، خونریزی، خارش و سوزش از مهمترین علائم آزار دهنده این بیماری هستند

4 روش عمل بواسیر – جراحی هموروئید
عمل جراحی بواسیر

عمل هموروئید – جراحی بواسیر چیست؟
در ادامه انواع روشهای عمل جراحی بواسیر را بررسی کرده ایم :

1/ عمل سرپایی بواسیر
عمل سرپایی هموروئید با لیزر، یکی از روشهای درمان این بیماری است که اغلب در مطب پزشک و بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود. در این روش با استفاده از نور و قدرت لیزر، و بدون ایجاد زخم، برش و خونریزی این بیماری درمان می‌شود. این درمان در مقایسه با دیگر روش‌ها دوران نقاهت کوتاه مدتی داشته و احتمال ایجاد عوارض بعد از انجام آن بسیار کمتر است.

2/ جراحی یا عمل هموروئیدکتومی
جراحی یا عمل هموروئیدکتومی

به برش و یا قطع هموروئید تحت بیهوشی و در اتاق عمل، جراحی هموروئیدکتومی گفته میشود. این درمان به جز در مواردی ضروری توصیه نمیشود. این جراحی مناسب درمان هموروئید داخلی درجه 3 و 4 و یا درمان هموروئید خارجی پیشرفته است. عمل جراحی هموروئیدکتومی به دو روش زیر انجام می‌شود.

عمل هموروئیدکتومی بسته :
این روش اغلب برای درمان هموروئیدهای داخلی کاربرد دارد. این جراحی تحت بیهوشی و در بیمارستان انجام می‌شود. پزشک با استفاده از تیغ جراحی، الکتروکوتر، قیچی و … بافت متورم شده را قطع می‌کند. سپس زخم با استفاده از نخ بخیه قابل جذب بسته می‌شود. به این ترتیب احتمال عفونت در این درمان کمتر است. این جراحی با وجود عوارض گوناگون اگر با دقت انجام شود، تا حدود 90% احتمال بهبودی وجود دارد.

عمل هموروئیدکتومی باز :
این روش مشابه روش بسته عمل می کند. با این تفاوت که این بار بدون بخیه زدن و باز رها می‌شود تا به مرور ترمیم شود. احتمال عفونت در این مورد بیشتر است. البته در صورتی که برش در جای نامناسب باشد و یا احتمال عفونت وجود داشته باشد، پزشک از ترکیب روش باز و بسته برای درمان استفاده می کند.

به منظور کاهش درد پس از عمل جراحی هموروئیدکتومی پزشک ممکن است از روشی به نام اسفنکتروتومی داخلی-جانبی استفاده نماید. در ضمن تزریق بوتاکس نیز می تواند در کاهش درد بعد از جراحی بواسیر موثر باشد.

3/ عمل هموروئید با دستگاه – استاپلر
عمل بواسیر با دستگاه استاپلر یا منگمه جراحی یکی از قدیمی تر درمان این بیماری است. در این روش جراحی بیمار باید یک روز در بیمارستان بستری شود، این عمل تحت بیهوشی و اغلب برای بواسیر های داخلی درجه 3 و 4 یا همان زائده های بیرون زده از مقعد انجام می‌شود. در این روش با استفاده از دستگاهی مخصوص زائده را قطع کرده و از مقعد خارج می‌کنند. این روش جراحی درد بسیار شدیدی دارد و ممکن است موجب آسیب رساندن به بافت های مقعد شود. در ضمن جراحی با دستگاه می تواند خطر عود مجدد بیماری را افزایش دهد.

4/ جراحی به روش بستن هموروئید با کش لاستیکی – رابرند
این روش عمل جراحی همان طور که از نام هم پیدا است، شامل بستن کش لاستیکی برپایه هموروئید است. انجام این کار موجب قطع جریان خون در بافت هموروئید شده و این منجر به خشک شدن و از بین رفتن زائده خواهد شد. رابرنبد معمولا سرپایی و در بیمارستان انجام شده و نیاز به بستری ندارد. با این حال بیمارانی که قبلا سابقه تجربه چنین جراحی را داشته اند، از درد شدید و غیر قابل تحمل آن شکایت دارند. ضمن آنکه رابربند در برخی موارد موثر واقع نشده و تاثیری در از بین رفتن بیماری ندارد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد مراقبت های بعد از عمل جراحی هموروئید کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درمان تهران

درمان تهران کلینیک تخصصی درمان بیماریهای مقعدی با لیزر در تهران درمان بواسیر - کیست مویی - شقاق - فیستول و زگیل تناسلی با لیزر

اطلاعات تماس
  • 092179*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان