اطلاعات تماس
  • 092179*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207197525423292
در دسترس نیست

زگیل تناسلی مردان

درمان زگیل تناسلی مردان در خانه

کد: 140207197525423292

، (اخبار رسمی): زگیل تناسلی مردان نوعی عفونت مقاربتی و از جمله بیماری‌های به شدت مسری است. این بیماری باعث می‌شود، زائده‌های ریز و درشت و برجسته‌ای روی پوست ایجاد شود و می‌تواند تمامی نواحی تناسلی مردانه از جمله آلت تناسلی، بیضه‌ها و مجرای ادرار و مقعد را تحت تاثیر دهد.

درمان زگیل تناسلی مردان در خانه
درمان زگیل تناسلی مردان در خانه

زگیل تناسلی مردان نوعی عفونت مقاربتی و از جمله بیماری‌های به شدت مسری است. این بیماری باعث می‌شود، زائده‌های ریز و درشت و برجسته‌ای روی پوست ایجاد شود

زگیل تناسلی مردان چیست؟
همانطور که اشاره کردیم زگیل تناسلی مردان (Genital Warts) نوعی بیماری آمیزشی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. این بیماری سبب می‌شود، برجستگی یا توده‌هایی روی ناحیه تناسلی مردان مشاهده شود. این ضایعات علائم خاصی دارند و در اغلب افراد شبیه به گل کلم مشاهده می‌شود.

این توده‌ها برجسته ، توپر و نرم هستند و معمولاً در لمس زبر هستند. رنگ این توده‌ها تقریباً مطابق رنگ پوست فرد و یا کمی تیره‌تر از آن است. این بیماری مقاربتی از طریق رابطه جنسی محافظت نشده منتقل می‌شود.

درمان زگیل تناسلی مردان
روش‌های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی مردان وجود دارد، که بسته به صلاحدید پزشک شامل انجام روش جراحی برای برداشتن زگیل و مصرف دارو و پماد است. همچنین در برخی موارد زائده ها به قدری ریز و کوچک هستند که نیازی به درمان خاصی ندارند و خود به خود برطرف می‌شوند. اگر این زائده‌ها بزرگتر باشند یا باعث علائمی مثل درد، سوزش و خارش شوند، باید هرچه سریع‌تر درمان شوند. همچنین اگر زائده‌ها مرتباً رشد می‌کنند،و بیماری عود می‌کند بهتر است از هرچه سریعتر برای انجام لیزر که بهترین روش پاکسازی این بیماری است،  آماده شوید.

لازم به ذکر است که ویروس hpv با هیچ روشی، قابلیت درمان قطعی را ندارد. داروها و درمان‌ها فقط جهت از بین بردن زگیل‌ها از روی سطح پوست کاربرد دارند و هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس نخواهند داشت. روش‌های درمان زگیل تناسلی مردان عبارتند از:

بهترین درمان زگیل تناسلی مردان با لیزر
بهترین درمان برای زگیل تناسلی مردان، استفاده از لیزر شناخته می‌شود. زیرا لیزر سطح بیشتری از پوست را پاکسازی می‌کند و احتمال عود مجدد و رشد زگیل‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. لیزر سرپایی و در مطب پزشک و بدون درد و خونریزی زائده‌ها را از روی سطح پوست برمی‌دارد. این درمان حتی نیاز به بیهوشی نیز ندارد. اگر می‌خواهید بدانید چرا لیزر موثرتر از سایر روش‌ها است

پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان 
از پماد هایی که برای درمان این بیماری استفاده میشود، میتوانیم به این موارد اشاره کنیم : 

قطره پودوفیلین / بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان
این قطره‌ای که از داروهای پرکاربرد درمان زگیل تناسلی است، اغلب برای درمان ضایعات کوچکتر به کار می‌رود. زیرا با استفاده از قطره نمی‌توان ضایعات بزرگ را درمان کرد. مصرف این قطره می‌تواند باعث درد و سوزش شده و یا خطر آسیب به بافت سالم پوست را افزایش دهد. این دارو باید با احتیاط و فقط بر روی زائده‌ها استفاده شود.

پماد ایمی کیمود یا آلدرا 
پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان

پماد آلدرا یکی از موثرترین داروهای درمان زگیل تناسلی است، که بر روی زائده ها استعمال می‌شود. این دارو از طریق تحریک سیستم ایمنی زگیل ها را از بین می‌برد. برای اثربخشی بهترین دارو باید حداقل ۳۰ هفته از این دارو استفاده کرد.

این پماد اغلب برای درمان ضایعات اولیه استفاده نمی‌شوند، مگر در مواردی که ضایعات زگیل بسیار ریز و کوچک باشند و یا امکانی انجام لیزر وجود نداشته باشد.

کوتر
کوتر یکی از روش‌های جراحی زگیل تناسلی مردان است، در این روش زگیل‌ها با استفاده از جریان برق سوزانده شده و از بین می‌روند. این روش اغلب برای زگیل‌های بزرگتر که به درمان مقاوم بوده، استفاده می‌شود. کوتر ممکن است اسکارهای بزرگتری به جای بگذارد به همین جهت کمتر از این روش استفاده می‌شود. همچنین یکی دیگر از معایب کوتر درد زیاد است.

کرایو یا فریز کردن
کرایو یا فریز کردن یکی دیگر از روش‌های پرکاربرد درمان زگیل تناسلی است. در این روش با اسپری گاز مخصوص روی زائده‌ها، آنها را از بین برده و درمان می‌کنند. سرپایی بودن و عدم نیاز به بیهوشی از محاسن روش درمان به شمار می‌رود.

کرایو اغلب برای زگیل‌های کوچکتر استفاده می‌شود، زیرا زگیل‌های بزرگتر با این روش از بین نرفته همچنین برای درمان و کرایو به ۳ تا ۵ جلسه درمان نیاز است که این مورد می‌تواند هزینه‌های درمان را افزایش دهد. از طرفی فریز کردن این زائده‌ها خطر عود مجدد آنها را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

درمان خانگی زگیل تناسلی مردان
روش‌های درمان خانگی زگیل تناسلی قطعی نیستند، اما می‌توانند در کنار مراجعه به پزشک و انجام سایر روش‌های درمان موثر به کنترل وضعیت بیماری نیز کمک کرد. برخی از توصیه‌های درمان خانگی این بیماری به این شرح است.

استفاده از روغن درخت چای و استعمال آن بر روی ضایعات
استعمال عصاره چای سبز به صورت موضعی تا سه بار در روز
استفاده از سرکه سیب و استعمال آن بر روی زائده‌ها به کنترل خارش و سوزش کمک می‌کند.
مصرف منظم انواع میوه‌ها سبزیجات مثل کلم، کلم بروکلی و جوانه گندم
به حداقل رساندن مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده ، گوشت و چربی
مصرف آهن و ویتامین ب ۱۲
افزایش مصرف خوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان
درمان زگیل تناسلی مردان با سیر
درمان زگیل تناسلی مردان با سیر
سیر قوی‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌تواند به کاهش علائم و از بین رفتن زاده‌های ناشی از زگیل کمک کند. برای این منظور عصاره‌ای از سیرها تهیه کرده،و مستقیماً بر روی زائده‌ها استعمال کنید. برای درمان زگیل تناسلی مردان با سیر باید این روش درمانی را تا سه هفته مستمر انجام داد‌. ‌ ممکن است انجام درمان با درد و سوزش شدید همراه شود.

درمان زگیل تناسلی مردان با سرکه سیب
پرکاربردترین درمان خانگی برای هر نوع بیماری به شمار می‌رود، زیرا سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی است و مثل یک داروی شیمیایی می‌تواند زائده و اطراف آن را پاکسازی کند. برای این منظور باید سرکه سیب را تهیه و روی ناحیه مورد نظر استعمال کنید. می‌توانید سرکه سیب را با استفاده از پنبه، گوش پاک کن یا گاز استریل بر روی زائده استعمال کنید. از سرکه سیب بیشتر برای درمان زگیل‌های خفیف استفاده می‌شود، زیرا ممکن است باعث سوزش حساسیت و یا درد شود ‌

علت زگیل تناسلی مردان
علت زگیل تناسلی ابتلا به عفونت ویروسی hpv یا پاپیلومای انسانی است. این ویروس بیشتر از ۱۰۰ نوع مختلف دارد که حدود ۴۰ نوع از آن می‌تواند عامل ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی مردان و زنان باشد.

این ویروس در اغلب موارد از طریق برقراری رابطه جنسی واژینال یا مقعدی منتقل می‌شود. همچنین ممکن است با در آغوش گرفتن یا تماس پوست با پوست بدن نیز انتقال یابد. در موارد اندکی مشاهده شده ویروس از طریق روش‌های غیر جنسی مثل حوله مشترک یا در استخر هم منتقل شده است.

بر طبق آمار، فقط ۱۰ درصد مردانی که به ویروس اچ‌پی‌وی مبتلا می‌شوند، زگیل تناسلی دارند. در واقع ممکن است،فردی دچار ویروس hpv شده باشد، ولی زائده‌های زگیل اقایان را مشاهده نکند. در این موارد ویروس با اینکه باعث ایجاد زگیل نشده ولی همچنان خطر انتقال آن به دیگران وجود دارد. 

علت زگیل تناسلی در مردان مجرد ممکن است درگیری با این بیماری از طریق تماس پوست و نواحی آلوده مثل توالت فرنگی حمام و یا استخر باشد.

عوامل زیر می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

برقراری رابطه جنسی با شرکای جنسی متعدد
رفتارهای پرخطر جنسی
وجود زخم در پوست ناحیه تناسلی
راه‌های انتقال زگیل تناسلی اقایان
این بیماری اغلب از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. برای  انتقال این ویروس  تماس پوست با پوست ناحیه آلوده کافی است. راه‌های انتقال نیز شامل برقراری رابطه واژینال مقعدی دهانی و یا استفاده از اسباب بازی‌های جنسی آلوده به ویروس است.

به علاوه ترشحات ناحیه تناسلی، استفاده از تیغ یا حوله آلوده و یا شنا در استخر و یا جکوزی آلوده به ویروس می‌تواند خطر انتقال بیماری را افزایش دهد.

منبع : زگیل تناسلی مردان - درمان تهران 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درمان تهران

درمان تهران کلینیک تخصصی درمان بیماریهای مقعدی با لیزر در تهران درمان بواسیر - کیست مویی - شقاق - فیستول و زگیل تناسلی با لیزر

اطلاعات تماس
  • 092179*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان