اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208107662523030
در دسترس نیست

مهمترین لیست اصطلاحات تخصصی رشته پرستاری

مهمترین لیست اصطلاحات تخصصی رشته پرستاری

کد: 140208107662523030

، (اخبار رسمی): اصطلاحات پرستاری در زبان انگلیسی تقریبا برای همه ی افراد شاغل در این رشته در کشور های مختلف یکسان می باشد به همین علت لازم است تا افراد محصل یا شاغل در این رشته پر طرفدار این

مهمترین لیست اصطلاحات تخصصی رشته پرستاری
مهمترین لیست اصطلاحات تخصصی رشته پرستاری

اصطلاحات پرستاری در زبان انگلیسی تقریبا برای همه ی افراد شاغل در این رشته در کشور های مختلف یکسان است به همین علت لازم است تا افراد محصل یا شاغل در این رشته پر طرفدار این اصطلاحات را یاد بگیرند و با آن ها آشنایی کامل داشته باشند. در واقع آشنایی با این اصطلاحات برای هر کسی که در این رشته مشغول به تحصیل باشد یا کار بکند لازم و ضروری است. شما در هرشته ای که مشغول باشید باید زبان و اصطلاحات خاص آن رشته را بدانید. زبان و اصطلاحات مخصوص هر رشته ای در واقع برای اغلب افراد نا آشنا است و همانند حروف ناخوانا به نظر می رسد. در این مقاله ما به بررسی مهم ترین و پر کاربرد ترین اصطلاحات پرستاری در زبان انگیسی می پردازیم که دانستن آن ها برای هر پرستاری که در حال گذراندن دوره زبان انگلیسی برای مهاجرت باشد، ضروری است.

اصطلاحات پرستاری در زبان انگلیسی مربوط به یک بحث یا موضوع خاص نیست و شامل موارد بسیار زیادی است که برای کسانی که در خارج از این رشته و تخصص هستند اصطلاحاتی سخت هستند. در این مقاله ما به مهم ترین لغات و اصطلاحات تخصصی این رشته می پردازیم.

در ابتدا اصطلاحات پایه ای و پر کاربرد را که بین رشته های مرتبط با سلامت و بهداشت انسان مشترک هستند، برای تان توضیح می دهیم.

Blood pressure (BP): فشار خون

Chart:

چارت به اسناد پزشکی می گویند که بیمار در دوره ای که در مرکز های بهداشتی و بیمارستانی بستری بوده و یا تحت مراقبت قرار گرفته است، از خود به جای گذاشته که شامل تاریخچه پزشکی، تشخیص بیماری، نتیجه آزمایشات و دوز و زمان مصرف دارو ها است.

Charting:

اضافه کردن اطلاعات به چارت بیمار. اغلب پرستار ها در نمودار ها از مخفف ها و اختصار های پزشکی استفاده می کنند.

Charge nurse:

سرپرست پرستاران. شخصی که ناظر بر اعمال سایر پرستاران فعال در بیمارستان است.

Code blue:

ایست قلبی. این کد نشان دهنده ی خطرناک بودن اوضاع و شرایط شخص است.

Heart rate:

به تعداد ضربان قلب بیمار در دقیقه گفته می شود.

Clinicals:

بالینی. بخشی از آموزش پرستاری است که در آن دانشجو های رشته پرستاری در محیط بیمارستان و تحت نظر پرستار ها و پزشک های با سابقه کار می کنند تا مهارت های عملکردی خود را بهبود ببخشند و تجربیات لازم در این زمینه را کسب کنند.

NCLEX:

این اصطلاح در واقع نام یک آزمون پرستاری است که در کشور هایی مانند آمریکا و کلمبیا برای استخدام در این رشته از پرستاران گرفته می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش