کد: 140208237684223870
در دسترس نیست

دومین پرواز آزمایشی Starship اسپیس ایکس در ۱۷ نوامبر انجام می شود

کد: 140208237684223870

، (اخبار رسمی): پس از اولین آزمایش بحث برانگیز spaceX حال نوبت به دومین آزمایش فضاپیمای starship رسیده است. به گفته ایلان ماسک مدیر عامل spaceX احتمالا این پرتاب آزمایشی در 17 نوامبر انجام خواهد شد.

دومین پرواز آزمایشی Starship اسپیس ایکس در ۱۷ نوامبر انجام می شود
دومین پرواز آزمایشی Starship اسپیس ایکس در ۱۷ نوامبر انجام می شود

اسپیس ایکس در حال برنامه ریزی برای آزمایش بعدی Starship خود در ۱۷ نوامبر است، اما این به تایید سازمان های دولتی مانند اداره هوانوردی فدرال بستگی دارد. پرتاب احتمالی در سایت آزمایش Starbase در بوکا شیکا بیچ، تگزاس انجام خواهد شد. این دومین آزمایش برای کلاس مداری Starship و تقویت کننده Super Heavy خواهد بود که بزرگترین و قدرتمندترین موشک ساخته شده توسط این شرکت است. اولین آزمایش Starship در ماه آوریل با انفجاری کوتاه پس از بلند شدن به پایان رسید.

اسپیس ایکس در X (توئیتر سابق) اعلام کرد که در حال آماده شدن برای پرتاب در ۱۷ نوامبر، در انتظار تایید نهایی نظارتی است. ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، اشاره کرد که این پرتاب در ماه جاری به تایید دولت برای پرواز آزمایشی بستگی دارد.

فضاپیمای starship اسپیس ایکس

سامانه پرتاب Starship و Super Heavy رکورد بلندترین و قدرتمندترین موشک جهان را با ارتفاع تقریباً ۴۰۰ فوت با ظرفیت بالابری ۱۶۵ تن در اختیار دارد. این به گونه ای طراحی شده است که قابل استفاده مجدد باشد و اسپیس ایکس قصد دارد از آن برای پرتاب های سنگین و ماموریت های فضایی عمیق استفاده کند. این شرکت حتی سفرهای دور ماه را به گردشگران فضایی خصوصی فروخته است. ناسا همچنین قصد دارد از موشک Starship برای فرود فضانوردان Artemis 3 بر روی ماه استفاده کند.اول، Starship و تقویت کننده آن باید نشان دهند که برای پرواز مداری آماده هستند. این جایی است که پرواز آزمایشی آینده وارد می شود.

در ماه آوریل، اسپیس ایکس اولین پرواز آزمایشی کامل استارشیپ خود را انجام داد، اما با مشکلاتی مانند شکست جداسازی مرحله، از دست دادن برخی از ۳۳ موتور مرحله اول رپتور و مشکلات دیگر مواجه شد. در نتیجه اسپیس ایکس چند دقیقه پس از پرتاب موشک را بر فراز خلیج مکزیک عمدا منفجر کرد.

برای پرواز آزمایشی آتی، اسپیس ایکس فرآیند جداسازی مرحله را تغییر داده است، با استفاده از یک روش جدید مرحله داغ که در آن مرحله بالایی موتورهای خود را روشن می کند در حالی که هنوز به مرحله اول Super Heavy متصل است. یک سیستم هواکش جدید برای این فرآیند توسط مهندسان اسپیس ایکس ساخته شده است که در یک ویدیو در X و YouTube به نمایش گذاشته شده است.

انتظار می‌رود که پرواز دوم از طرحی مشابه آزمایش اول پیروی کند، با پرتاب اسپیس‌ایکس به سمت یک مکان سقوط در سواحل هاوایی برای آزمایش تکنیک‌های ورود مجدد و فرود، در حالی که تقویت‌کننده Super Heavy در خلیج مکزیک پاشیده می‌شود.

اسپیس ایکس بیان کرد که درس‌های آموخته‌شده از اولین آزمایش پرواز استارشیپ منجر به ارتقاهای مختلف در زیرساخت‌های وسیله نقلیه و زمینی برای بهبود شانس موفقیت در پروازهای آینده شد. دومین آزمایش پرواز، یک سیستم جداسازی مرحله داغ و یک سیستم کنترل الکترونیکی بردار رانش (TVC) جدید برای موتورهای رپتور فوق سنگین، همراه با تقویت‌کننده‌های پایه پد و یک شعله شعله فولادی خنک‌شده با آب، از جمله پیشرفت‌های دیگر را معرفی می‌کند.

اسپیس ایکس برای محافظت از سکوی پرتاب مداری خود و موشک استارشیپ در برابر ستون موتور قدرتمند ۳۳ موتور رپتور تقویت کننده مرحله اول، یک سیستم جدید سیل آب اجرا کرده است. این سیستم در حال حاضر توسط سازمان ماهی و حیات وحش ایالات متحده در دست بررسی است تا تأثیر زیست محیطی آن بر پناهگاه حیات وحش بوکا چیکا در اطراف تأسیسات Starbase اسپیس ایکس را درک کند.

FAA به طور فعال در حال کار بر روی یک بررسی زیست محیطی است و با خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده (USFWS) در مورد ارزیابی بیولوژیکی به روز شده تحت قانون گونه های در معرض خطر مشورت می کند. این مشاوره باید قبل از پایان بررسی زیست محیطی ارزیابی مجوز تکمیل شود.

اسپیس ایکس یک وب‌سایت برای تست پرواز دوم استارشیپ خود ایجاد کرده است و قصد دارد در ۱۷ نوامبر یک پخش زنده اینترنتی به اشتراک بگذارد، با این فرض که پرتاب در آن تاریخ انجام می‌شود و حدود ۳۰ دقیقه قبل از پرواز آغاز می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایوتک

سایوتک یک رسانه اینترنتی است که با هدف ارائه محتوای جامع و معتبر تاسیس شد. ما در سایوتک سعی می کنیم اخبار و رویداد های علمی و تازه های فناوری سراسر جهان را پوشش دهیم. شعار ما دسترسی عادلانه به اطلاعات موثق و جامع است. در ادامه این پروژه، سایوتک به یک مرجع علمی آنلاین تبدیل خواهد شد ، مرجعی که همه اجازه ویرایش آن را نخواهند داشت. تنها هدف ما ارائه محتوا نخواهد بود بلکه معرفی منابع معتبر دیگر نیز از اهداف اصلی ما خواهد بود. همچنین سوال محور بودن به عنوان جوهره اصلی محتوا های تولید شده توسط سایوتک خواهد بود تا بتواند نیاز خواننده را به طور دقیقی پوشش دهد.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید