اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209127712119457
در دسترس نیست

چگونه از قالی و قالیچه خود نگهداری کنیم؟

کد: 140209127712119457

، (اخبار رسمی): قالی‌ها و قالیچه‌ها امروزه از تنوع بالایی برخوردار هستند و از نظر رنگ، نقش، سایز و ابعاد، جنس و الیاف، شانه و تراکم و دیگر موارد دسته بندی می‌شوند و همچنین ارزش مادی بالایی نیز دارند.

چگونه از قالی و قالیچه خود نگهداری کنیم؟
چگونه از قالی و قالیچه خود نگهداری کنیم؟
چگونه از قالی و قالیچه خود نگهداری کنیم؟
چگونه از قالی و قالیچه خود نگهداری کنیم؟
چگونه از قالی و قالیچه خود نگهداری کنیم؟
چگونه از قالی و قالیچه خود نگهداری کنیم؟

پس باید توجه ویژه‌ای به مراقبت و نگهداری از آنان داشته باشید. در واقع نگهداری و مراقبت از قالی و قالیچه می‌تواند مزیت‌های متعددی مانند حفظ زیبایی، جلوگیری از کثیف شدن و پوسیدگی، جلوگیری از خراب شدن، افزایش طول عمر و غیره داشته باشد.

یکی از راه‌های مراقبتی از قالی و قالیچه‌ها، شست و شوی دوره‌ای آنان است. حال با توجه به ارزش بالایی که قالی و قالیچه‌ها دارند، بهتر است حتماً از معتبرترین مراکز قالیشویی جهت استفاده از خدمات آنان بهره گیرید. برای مثال اگر در میرداماد ساکن هستید می‌توانید تنها با سرچ ساده‌ای در فضای وب لیستی از معتبرترین مراکز قالیشویی در میرداماد تهیه کرده و به دلخواه از خدمات یکی از مراکز موجود استفاده کنید.

راهکارهای طلایی برای نگهداری از قالی و قالیچه‌ها

همانطور که در ابتدا بیان کردیم داری و محافظت از قالی‌ها و قالیچه‌ها اهمیت و ارزش بسیاری دارد و شما با انجام راهکارهای مراقبتی می‌توانید طول عمر و ماندگاری آنها را افزایش دهید. در ادامه مطلب به بیان روش‌های مختلف مراقبتی قالی‌ها و قالیچه‌ها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

اگر شما هم قصد دارید برای شستشوی دوره‌ای قالیچه‌های خود، آن‎ها را به دست مراکز قالیشویی معتبر بسپارید، بهتر است حتماً در ارتباط با معتبرترین مراکز موجود در محل زندگی خود تحقیق کرده و سپس معتبرترین مرکز را جهت استفاده از خدمات فرش شویی آنان انتخاب کنید. این راهکارهای طلایی مراقبتی عبارتند از:

تمیز کردن مستمر

یکی از مهمترین روش‌های نگهداری از قالی‌ها و قالیچه‌ها آن است که به طور مستمر آنها را نظافت کنید. شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن هرگونه آلودگی، گرد و غبار و… قالی خود را تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از جاروبرقی کمک بگیرید. البته بهتر است در جارو کشیدن به نکاتی مانند جهت خواب فرش، عدم فشار زیاد نیز توجه کنید.

پاک کردن لکه‌ها

امکان دارد در برخی موارد به علت ریختن مواد مختلفی مانند آبمیوه، رنگ، جوهر، خون و دیگر موارد لکه‌های مختلفی روی قالی ایجاد شود. در این صورت شما باید به سرعت اقدام به پاک کردن لکه ایجاد شده از روی قالی خود کنید، چراکه لکه‌های تازه ایجاد شده هنوز به بافت عمق فرش نفوذ نکردند و همچنان بر روی الیاف سطحی فرش قرار دارند و شما می‌توانید با به کارگیری روش‌های مناسب، نوع لکه ایجاد شده را از روی قالی خود پاک کرده و اثری از آن باقی نگذارید. صورت خشک شدن لکه امکان پاک شدن کامل لکه، سخت و یا ناممکن خواهد بود.

محافظت در برابر حشرات و حیوانات

یکی از عوامل آسیب رساندن به قالی و قالیچه‌ها حشرات و حیوانات هستند. درواقع وجود حشرات و حیوانات می‌تواند باعث آسیب رساندن به قالی و قالیچه شما شود، زیرا آن‌ها می‌توانند با خوردن و آسیب زدن به الیاف فرش، باعث پوسیدگی آن و کاهش طول عمر مفید استفاده از آن شوند. برای مثال بید مهمترین دشمن فرش‌ها است که در محیط‌های مرطوب، باعث خوردگی و از بین رفتن بافت و الیاف فرش می‌شود.

چرخش قالی

اگر برای طولانی مدت از قالی و قالیچه خود به یک شکل استفاده کنید، دچار ساییدگی خواهند شد و در نهایت قسمت‌هایی از فرش که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است، تغییر رنگ داده و زیبایی و جذابیت آن کم می‌شود. پس بهتر است هر از چند گاهی قالی خود را بچرخانید تا تمامی قسمت‌های آن به یک اندازه مورد استفاده قرار گیرد.

  عدم قرار گرفتن قالیچه زیر فشار

قرار دادن اجسام سنگین بر روی فرش و قالی می‌تواند آسیب‌های زیادی به آن‌ها وارد کند. برای مثال می‌تواند باعث ایجاد پارگی و یا سوراخ شدن آن‌ها شود. توصیه‌ای که ما به شما داریم این است که وسایل سنگین را بر روی آن‌ها قرار ندهید. وسایلی که پایه‌های تیز دارند فشار زیادی به بافت و الیاف قالی و قالیچه شما وارد می‌کنند و در نهایت می‌توانند بعد از مدتی قالیچه شما را دچار پارگی کنند. به همین علت بهتر است برای وسایل دارای پایه‌های تیز از صفحه‌های سیلیکونی استفاده کنید. این نوع صفحه‌ها فشار وارد بر الیاف را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

عدم قرار دادن در معرض نور خورشید

هرچند بهتر است گاهی فرش‌ها و قالیچه‌های خود را به منظور ضدعفونی شدن در معرض نور خورشید قرار دهید، ولی باید توجه داشته باشید اگر برای طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار بگیرند، رنگ آنان تغییر کرده و زیبایی و جذابیت خود را از دست می‌دهند. خورشید می‌تواند فرش‌هایی را که رنگ‌های تیره دارند را تحت تاثیر قرار داده و باعث کدر شدن آن‌ها شود.

شست و شوی به موقع

یکی از مهمترین روش‌های نگهداری از قالی و قالیچه‌ها، شستشوی مرتب و به موقع آنان است. در واقع همه فرش‌ها بعد از مدتی استفاده کثیف شده و انواع آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل شستن به موقع آنان یکی از مواردی است که باید به آن توجه لازم را داشته باشید.

اگر قصد دارید برای شستن قالی و قالیچه‌های خود از مراکز قالیشویی بهره‌ گیرید، حتماً مرکزی معتبر را برای این کار انتخاب کنید، چراکه مراکز قالیشویی معتبر بهترین روش شست و شو را برای قالی‌های شما انتخاب می‌کنند. همچنین از مواد شوینده با کیفیت و متناسب با نوع قالیچه‌های شما استفاده می‌کنند که همین سلامت و تمیزی فرش شما را تضمین خواهد کرد.

تعمیر و نگهداری مناسب

اگر قالی و قالیچه شما دچار آسیبی شده باشد، باید در اولین فرصت اقدام به تامین و برطرف کردن آن کنید که برای این کار می‌توانید از قالیشویی‌های معتبر محل سکونت خود بهره‌ گیرید. هزینه‌های تعمیر و ترمیم قالی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی قرار دارد ولی با انجام آن می‌توانید ماندگاری و طول عمر قالی خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی نهایی

همانطور که بیان کردیم یکی از محبوب‌ترین ارکان دکوراسیون و تزیینات منازل، قالی‌ها و قالیچه‌ها هستند و از آنجایی که ارزش مادی زیادی دارند، باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. شما با انجام راهکارهای ساده‌ای که در این مقاله بیان کردیم می‌توانید طول عمر و ماندگاری قالی خود را افزایش دهید. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید