اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211077790725239
در دسترس نیست

آیا بادکنک هلیومی خطرناک است ؟

کد: 140211077790725239

، تهران , (اخبار رسمی): نکات مهم قبل از خرید بادکنک هلیومی

آیا بادکنک هلیومی خطرناک است ؟
آیا بادکنک هلیومی خطرناک است ؟

توصیه ما به شما این است که قبل از خرید بادکنک هلیومی اطمینان حاصل کنید که از فروشگاه لوازم تولد مطمئن خریدتان را انجام دهید.

هر بار که داستان انفجار بادکنک را می شنویم با کلمه بادکنک هلیومی روبه رو می شویم. اما آیا تقصیر هلیوم است؟ در ادامه به معرفی 2گاز هلیوم و هیدروژن میپردازیم.

علت انفجار بادکنک چیست؟

قبل از پرداختن به سوال آیا گاز هلیوم قابل اشتعال است؟ می پردازیم به موضوع نجیب بودن گاز هلیوم. گازهای نجیب به گروهی از عناصر می گویند که یک ستون از جدول تناوبی یا جدول مندلیف را به خود اختصاص داده اند و همگی در دمای اتاق گاز هستند. این عناصر به نام گازهای نجیب معروف اند و هلیوم در صدر این عناصر قرار دارد. پس از آن نئون، آرگون، کریپتون، زنون، زادون و اوگانسون هستند.

تمامی گازهای نجیب به صورت تک اتمی در طبیعت وجود دارند و تنها حدود یک درصد از حجم اتمسفر را به خود اختصاص داده اند. برای استحصال گازی مانند هلیوم نمی توان، آن را از جو استخراج کرد و برای تولید آن لازم است از ذخایر گاز طبیعی که دارای ۷% هلیوم است بهره گرفته شود.

اشتعال زمانی اتفاق می افتد که واکنش در گازها ایجاد شود. واکنشی که سبب برای اشتعال می شود، در واقع ازترکیب گاز با اکسیژن حاصل می شود که به این فرآیند سوختن می گویند. گاز هیدروژن قابلیت ترکیب با اکسیژن و سوختن را دارد. اما همانطور که ذکر شد، گاز هلیوم یک گاز نجیب است و به دلیل عدم واکنش با اکسیژن قابلیت اشتعال نیز ندارد.

گاز هلیوم معدنی است و گاز هیدروژن قابل اشتعال!

دسته ای از گاز ها به نام گازهای بی اثر شناخته می شوند. هلیوم نیز از این دسته از گازها به شمار می رود به این معنا که با اکسیژن یا هر ماده دیگری ترکیب نمی شود. پس، به هیچ عنوان قابل اشتعال نیست و منفجر نمی گردد.

بادکنک هلیومی مطمئن از کجا بخریم؟

صرفاً به دلیل اینکه گاز هیدروژن از هوا سبک تر است، ارزان تر از هلیوم است و برخی تأمین کنندگان از آن برای درآمدزایی استفاده می کنند همانطور که پیش تر بیان شد این گاز بسیار خطرناک و اشتعال زا است.

با خرید از فروشگاه های معتبر میتوانید نسبت به اطمینان از هلیومی بودن بادکنک تولدتان اطمینان حاصل نمایید. فروشگاه شادزی ارائه دهنده لوازم تولد ، تم تولد و  بادکنک هلیومی مطمئن و بی خطر با بیش از هفت سال سابقه میباشد که میتوانید با خیال راحت وسایل موردنیاز جشن خود را از شادزی تهیه نمایید.

چرا گاز هلیوم صدا را تغییر می دهد؟

معمولاً امواج تارهای صوتی شما از طریق هوا در جعبه صدای شما به لرزه در می آیند. اما وقتی از طریق هلیومی که شما استنشاق کرده اید عبور می کنند، حدود سه برابر سریعتر منتقل می گردد. به این دلیل که هلیوم بسیار سبک تر از هوا است. وقتی امواج صوتی سرعت می گیرند اما فرکانس آنها ثابت می ماند، هر موج کشیده می شود. به همین دلیل صدای شما تغییر می کند.

آیا استنشاق گاز هلیوم ضرر دارد؟

استنشاق مقدار کمی هلیوم به شما صدمه ای نمی زند، اما بهتر است زیاد هلیوم استنشاق نکنید زیرا از رسیدن اکسیژن به مغز جلوگیری می کند. استنشاق بیش از حد آن در حجم بسیار زیاد ریه ها را پاره می کند.

نتیجه گیری

با خرید بادکنک هلیومی از فروشگاه معتبر امنیت خود و خانواده خود را تضمین کنید. و هیچ ارزانی بی حکمت نیست. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شادزی

فروش آنلاین وحضوری لوازم جشن و برگزاری کامل مراسم

اطلاعات تماس
  • 021284*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح