اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211227813119217
در دسترس نیست

تغدیه در فوتبال | تاثیر برنامه تغذیه فوتبال در عملکرد بازیکنان

بهترین برنامه تغذیه فوتبال چیست؟

کد: 140211227813119217

، مشهد , (اخبار رسمی): تغدیه در فوتبال | تاثیردر تغذیه‌ی فوتبالی، می‌توانید از مواد غذایی مثل: گروه نان و حبوبات، میوه‌جات و سبزیجات در بخش بیشتری از تغذیه‌ی روزانه‌ی این بازیکنان استفاده کرد؛ به شکلی که دو قسمت از سه قسمت غذای یک فوتبالیست، می‌بایست از این مواد تهیه شود. برنامه تغذیه فوتبال در عملکرد بازیکنان

بهترین برنامه تغذیه فوتبال چیست؟
بهترین برنامه تغذیه فوتبال چیست؟

بازیکنان فوتبال باید تلاش کنند تا انرژی لازم را جهت تمرینات و مسابقات را به همراه داشته باشند با این حال بعضی بازیکنان به تغذیه‌ خود توجهی ندارند و این امر موجب مصدومیت و نقص عملکرد ورزشی آن‌ها می‌شود

برنامه غذایی فوتبالیست یکی از مهم‌ترین کارها برای رسیدن به موفقیت در فوتبال است که از برنامه‌های غذایی مخصوصی پیروی می‌کند و برای استفاده در تمرینات و مسابقات باید منابع انرژی کاملی داشته باشند. اگر میخواهید برای سؤالات موجود در ذهنتان در مورد فواید تغذیه درست در فوتبال و کاربرد آن به جوابی برسید با این مقاله همراه شوید.

تغذیه درست عامل موفقیت در فوتبال  

فوتبال، تکیه به قدرت، سرعت و مهارت‌های فردی دارد که در هر سه‌ی این‌ها می‌توانند تحت تأثیر وقت و شکل استفاده مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها، توسط بازیکنان قرار بگیرد. برای مثال وظایف یک مهاجم، به توان و قدرت، توجه دارد. در صورتی که یک مدافع می‌بایست از سرعت و چابکی لازم را داشته باشد. پس برای همین برای دست‌یابی به هدف‌های ورزشی و برای تأمین نیازهای غذایی فردی، باید تغذیه‌ای که در فوتبال دارید به صورت فردی طراحی می‌شود.

بازیکنان فوتبال می‌بایست تلاش کنند تا ذخیره‌های انرژی لازم را جهت تمرینات و مسابقات را به همراه داشته باشند با این حال بعضی بازیکنان به صورت تغذیه‌ی خود توجهی ندارند و این امر موجب مصدومیت و نقص عملکرد ورزشی آن‌ها می‌شود.

اهمیت تغذیه برای بازیکنان فوتبال

همان‌طور که می‌دانید دلایل زیادی برای اهمیت تغذیه در فوتبال وجود دارد که یک بازیکن باید به آن دقت کند.

- کالری از دست رفته در تمرین را به تواند جبران کند و به نهایت مفید بودن در تمرین برسد.

- تکمیل کننده رشد بدن باشد.

- بالاترین میزان تمرکز و دقت را بیاورد.

- از آسیب تا و مصدومیت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و نیز به درمان آن هم کمک می‌کند و زمان آسیب دیدگی تا و مصدومیت تا را کمتر می‌کند.

- حفظ سلامتی و سرحال بودن بازیکن نیز کمک می‌کند. میزان فشار بهترین تمرینات در فوتبال باشگاه‌های ایران خیلی کمتر از اروپا نیست، ولی نداشتن یک برنامه غذایی مناسب باعث می‌شود تا بازیکنان از پس انبر نیایند و نتوانند سقف میزان توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

تنظیم یک برنامه‌ی غذایی مفید برای فوتبالیست

بدن ما انسان تا برای ذخیره انرژی از 4 نوع مواد غذای استفاده می‌کند:

کربوهیدرات

چربی

پروتئین

ویتامین

اصلی‌ترین بخشی که در تنظیم یک برنامه‌ تغذیه فوتبال برای بازیکنان باید در نظر گرفته به شود، تأمین انرژی مورد نیاز و از  دست رفته می‌باشد، به شکلی که وزن فوتبالیست ثابت باقی بماند. با اجرای یک دوره برنامه غذایی مناسب و اصولی و همچنین رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای  می‌توان بازیکنان فوتبال را قادر ساخت تا با به کارگیری، احساس و عمل کردی بهتر، در میدان مسابقه از خود نشان به دهند.

بحث‌های مهم و مشترک در تغذیه‌ فوتبالیست

- باید به اندازه کافی مایعات بنوشد.

- در میان دو نیمه‌ی بازی، با استفاده مواد غذایی، ذخیره‌های مواد مغذی خود را جایگزین کند.

- پروتئین، یک ماده ضروری و بوده و برای سلامتی فرد نیاز است، ولی به تنهایی نمی‌تواند به عنوان سوخت اصلی برای این ورزش انتخاب شود و بهتر است در استفاده از پروتئین میانه‌روی کرد.

- در یک برنامه‌ی تغذیه‌ای روزانه، وقت گرفتن مواد غذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برنامه غذایی خوب و در عین حال مفید، برای بازیکنان آن است که  در وعده‌های غذایی، در حجم کمتری، در کل روز انجام گردد. به این معنی که مثلاً به‌ جای 3 وعده غذایی پر محتوا، از 6 وعده‌ی غذایی سبک استفاده کنند تا نهایت انرژی مورد نیاز را، جهت فعالیت بدنی تأمین به شود.

- ورزشکاران برای انجام یک تمرین عضلانی شدید خود، نیاز دارند تا کربوهیدرات مصرف کنند. استفاده اندازه کافی کربوهیدرات از منابع غذایی مانند میوه‌ها، حبوبات، انواع نان، برنج، پاستا و سبزیجات در حین روز، باعث کمترین احساس خستگی در فرد می‌شود و قدرت تمرینی او را به بیشترین می‌رساند.

در تغذیه‌ی فوتبالی، می‌توانید از مواد غذایی مثل: گروه نان و حبوبات، میوه‌جات و سبزیجات در بخش بیشتری از تغذیه‌ی روزانه‌ی این بازیکنان استفاده کرد؛ به شکلی که دو قسمت از سه قسمت غذای یک فوتبالیست، می‌بایست از این مواد تهیه شود.

وعده غذایی قبل از ورزش یا مسابقه

-   در برنامه تغذیه فوتبالی وعده غذایی حداقل باید 4-3 ساعت قبل شروع از مسابقه مصرف و استفاده شود و شامل مواد غذایی با هضم سریع آسان باشد که مورد علاقه‌ی بازیکن ن باشد. حدود 70-60 درصد انرژی، در این وعده باید از کربوهیدرات‌ها یعنی ترکیبات نشاسته‌ای تأمین به شود.

- از استفاده غذاهای چرب و سرخ شده بپرهیزید؛ چون که هضم کردن این غذاها سخت است و موجب بروز ناراحتی‌های گوارشی در هنگام فوتبال می‌شود.

- مواد غذایی دارای فیبر را از این وعده‌ حذف کنید؛ چون که این ترکیبات باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شوند.

- مصرف مواد غذایی پرحجم، به دلیل سختی هضم آن، قبل و در حین ورزش ممنوع است.

- در هنگامی که عصبی هستید و یا دچار به مشکلات ن گوارش هستید؛ مواد تغذیه‌ای قبل از مسابقه‌ی را به شکل مایع تهیه کنید و به نوشید.

- برای تأمین ذخایر آب بدن خود، تا دو ساعت قبل از مسابقه یا تمرین، 4 الی 2 لیوان آب به نوشید و 20 تا 15 دقیقه پیش از شروع مسابقه یا تمرین، 1 تا2  لیوان آب بنوشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش