اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13930312170002

خرده فروشی آنلاین نیاز انسان مدرن

از سفارش گل و اشتراک مجله تا تامین همه نیازهای مردم

کد: 13930312170002

http://bit.ly/1yqXxNr

، تهران , (اخبار رسمی): تجارت الکترونیک در ایران خاصه در حوزه خرده فروشی، بسیار نوپست و اما یکی از دشوارهای اصلی تجارت الکترونیک در ایران موضوع زیرساخت های مخابراتی و پهنای باند است

از سفارش گل و اشتراک مجله تا تامین همه نیازهای مردم

امروزه شرکت هایی که فروش آنلاین انجام می دهند، اقدام به استفاده از روش های گوناگون به منظور حفظ حریم اطلاعات شخصی مشتریان و برطرف نمودن نگرانی های آنها می کنند

از زمانی که تلاش های اولیه در یکی دو کشور دنیا برای تحویل گل و اشتراک مجله به صورت آنلاین شروع شد تا اکنون که در سراسر دنیا از جمله ایران، شهروندان می توانند جزئی ترین مایحتاج خود را به صورت آنلاین سفارش دهند در واقع زمان زیادی نگذشته و در همین مدت کوتاه خرده فروشی آنلاین فرایند تکامل خود را به سرعت طی کرده است.

این رشد آن قدر سریع بود که در سال 2011 پروژه تجارت الکترونیک آمریکا و خرده فروشی آنلاین به 197 میلیارد دلار رسید که نسبت به 2010 افزایش 12 درصدی را نشان می داد و به تبع آن در بیشتر کشورهای دنیا روند رو به رشد خرده فروشی آنلاین توسعه یافت.

تجارت الکترونیک در ایران خاصه در حوزه خرده فروشی، بسیار نوپا و در مراحل اولیه ‌است و اگرچه تلاش می شود با توسعه زیرساخت های ارتباطی به این مهم نیز توجه شود، اما یکی از دشوارهای اصلی تجارت الکترونیک در ایران موضوع زیرساخت های مخابراتی و پهنای باند است که در صورت توسعه این امور از نظر فرهنگی و آماری جامعه ایران این آمادگی را یافته است که با استقبال از این فرایند و کنش مدرن اقتصادی و اجتماعی یکی از شاخص های خوب را در جهان به خود اختصاص دهد.

در این راستا نقش ارگان هایی چون: انجمن علمی تجارت الکترونیک ایران، وزارتخانه‏ های صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‏های فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانک های کشور بسیار اهمیت دارد.

بدیهی است که توسعه تجارت الکترونیک ایران در راستای تحقق اهداف کلان کشور در افق چشم‏ انداز 20 ساله، نیز بسیار حائز اهمیت است و لازم است که برای اجرایی شدن نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران و پیاده سازی طرحها و پروژه های پایلوت در کشور تدابیر لازم در زمان کوتاه اندیشیده شود.

در دنیای امروز علاوه بر کارکرد گسترده فروشگاه ها و هاپیرمارکت های آنلاین، اقتصاد الکترونیکی شامل بانکداری الکترونیکی، بیمه الکترونیکی، گردشگری الکترونیکی و... است که به عنوان محورهای اصلی توسعه تجارت الکترونیکی حایز اهمیت هستند.

از مزیت های  عمومی تجارت الکترونیک می توان به کمک موثر به جهانی شدن تجارت، رفع محدودیت های زمانی و مکانی، تسریع در فرایند مبادله، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و تخصیص بهینه منابع اقتصادی اشاره کرد. ضمن این که عقب افتادن از این سیر تحول، نتیجه ای جز منزوی شدن از عرصه اقتصاد جهانی نخواهد داشت.

تجارت الکترونیکی باعث افزایش سرعت و حجم مبادلات بازرگانی گردیده و به شکل محسوسی سبب کاهش هزینه خریدار و تولید کننده، صرفه جویی در زمان، جذب بیشتر، حذف واسطه ها و در نهایت سود بیشتر می شود. در این تجارت، فضای طبیعی به فضایی مجازی تبدیل گشته و انسان ها بدون قرار گرفتن در محدودیت های زمان و مکان می توانند با امکانت پیشرفته امروز معاملات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

در حال حاضر بهترین روش این تجارت در ایران، بیشتر در شاخه بین تولید کننده و مصرف کننده (Business to consumer)  در حال جریان است که این امر ناشی از ضعف زیرساخت ها و محدودیت های تجارت الکترونیک در کشور ماست.

با این حال تجارت الکترونیک در ایران خاص در حوزه هایپرمارکت های آنلاین روند توسعه خود را طی می کند که از آن جمله می توان به هایپرمارکت آنلاین «فینال» به عنوان یکی از موفق ترین خرده فروشی های اینترنتی در ایران اشاره کرد که سالهاست روند موفق تجارت خود را با تکیه بر اصول بنیادین این تجارت پی گیری می کند و توانسته است میلیون ها نفر را به عنوان مشتریان ثابت خود راضی نگه دارد.

در تجارت الکترونیک ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان بین 15 تا 50 درصد موجب کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات برای مشتریان شده و همچنین باعث افزایش قدرت خریداران و پیدایش بازارهای جدید برای تولید کنندگان می شود.

از سوی دیگر، ارتباط اینترنتی فرصتی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد که بتوانند با طیف گسترده‌ای از تولیدکنندگان ارتباط برقرارکنند و از این طریق به تقاضای مورد نظر خود از بین پیشنهاد‌های مختلف برسند و در مقابل فروشندگان قدرت چانه‌زنی بیشتری برای کسب امتیاز و مزایای بیشتر داشته باشند. در صورتی‌که در دنیای حقیقی به علت محدودیت‌های ناشی از فاصله جغرافیایی، مشتریان چنین قدرت انتخابی ندارند.

برای خریداران و فروشندگانی که از تجارت آنلاین استفاده می کنند، نگرانی های امنیتی مساله بسیار مهمی است. بسیاری از مصرف کنندگان از آنجایی که به امنیت اطلاعات شخصی خود در این سایت ها اطمینان ندارند، در مورد خرید اینترنتی دچار تردید می شوند.

به این دلیل موسسات معتبری چون «فینال» که خدمات فروش آنلاین ارایه می دهند، از دادن هرگونه اطلاعات در مورد خریداران به شدت اجتناب می ورزند و در وب سایت خود به امنیت اطلاعات شخصی خریداران اشاره نموده و آن را صد در صد تضمین می کنند.

امروزه شرکت هایی که فروش آنلاین انجام می دهند، اقدام به استفاده از روش های گوناگون به منظور حفظ حریم اطلاعات شخصی مشتریان و برطرف نمودن نگرانی های آنها می کنند. پنهان سازی اطلاعات یکی از روشهای اصلی است که در این زمینه به کار گرفته می شود. در این روش اطلاعات کاربران به کدهایی تبدیل می شود که دسترسی به اطلاعات آنها تنها با تایید شرکت مورد نظر امکان خواهد داشت. به عبارت دیگر با قوی تر شدن این سیستم، درجه امنیت اطلاعات نیز بالاتر می رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برندینگ ایده

آژانس IDEA BRANDING با هدف ارتقاء و توسعه تجارت سازمان‌ها، نهادها، و شرکت‌های بزرگ و با بیش از 19 سال سابقة مفید در حوزة تبلیغات و ارتباطات، از سال 1388 در زمینه برندسازی شروع به فعالیت کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]