رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران

کارگاه آموزشی «باغ ایرانی بر فرش ایرانی» برگزار می شود

کد: 139307231760050

https://goo.gl/mvnYMq

، تهران , (اخبار رسمی): رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: باغ ایرانی تمثیلی از بهشت است که بر فرش باغی ایرانی نقش بسته است و الهام بخش بسیاری از معماران در ساخت باغ ایرانی بوده است

کارگاه آموزشی «باغ ایرانی بر فرش ایرانی» برگزار می شود

خسروآبادی ابعاد تاریخی باغ ایرانی، بررسی کالبدی باغ ایرانی و بررسی المان های باغ ایرانی بر فرش ایرانی را محورهای اصلی این همایش برشمرد.

رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران ضمن اعلام خبر برگزاری کارگاه آموزشی " باغ ایرانی بر فرش ایرانی" گفت:  باغ ایرانی به عنوان یک ساختار کامل، بیانگر رابطه تنگاتنگ میان بستر فرهنگی و طبیعی است و نشانه‌ای از سازگار نمودن نیازهای انسان و طبیعت است.

خسروآبادی افزود:  این کارگاه آموزشی بخشی از همت والای طراح و هنرمند فرش ایرانی در تصویر کردن و تجسم بخشیدن به مفاهیم والای معنوی و بهشتی در حد ادراک و استعداد انسان زمینی تشریح خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران ادامه داد:  در ایران دوره اسلامی  این گرایش وجود داشته است تا باغ هایی احداث شود که با تعابیری که از بهشت آخرت مطرح می شده، برابری کند به همین دلیل شاهد شکل  گیری تعداد زیادی باغ ایرانی به ویژه در دوره صفویه در ایران  هستیم.

خسروآبادی با اظهار اشاره به این که  ایرانی تمثیلی از بهشت است که بر فرش باغی ایرانی نقش بسته است گفت: توصیفات قرآن از بهشت الهام بخش بسیاری از  معماران در ساخت باغ ایرانی بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران همچنین از پیشنهاد طرح اجرای معماری باغ ایرانی در تعدادی از بوستان های پایتخت به شهرداری تهران خبر داد و گفت: بخشی از هویت ایرانی – اسلامی می تواند با اجرای این طرح به نمایش گردشگران داخلی و خارجی گذاشته شود .

خسروآبادی ابعاد تاریخی باغ ایرانی، بررسی کالبدی باغ ایرانی و بررسی المان های باغ ایرانی بر فرش ایرانی را محورهای اصلی این همایش برشمرد.

این کارگاه آموزشی 27 مهرماه 93  از ساعت 15 تا 17 در سالن همایش های موزه فرش برگزار می شود و به شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گواهی حضور اعطا خواهد شد.

علاقه مندان برای حضور در این همایش می توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره 5000203000100 ارسال نمایند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان تهران

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان تهران براساس برنامه ریزی واعمال نظارت های لازم درخصوص میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی وهنرهای سنتی استان درچهارچوب سیاست های ابلاغی ازسوی سازمان مرکزی ایجاد شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | صنایع دستی