میراث فرهنگی ایران در تانزانیا مرمت می‌شود

کد: 13950909191940050

https://goo.gl/ZeEopE

، تهران , (اخبار رسمی): سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا خواستار مرمت میراث فرهنگی ایران در تانزانیا شد.

میراث فرهنگی ایران در تانزانیا مرمت می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، موسی فرهنگ،سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا در دیدار بامحمد بهشتی،رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ارتباط فرهنگ دو کشور در قرن دهم میلادی و هنگام حضور یک ایرانی به نام علی بن حسین شیرازی در زنگبار شروع شده است.

وی با اشاره به آثار و ابنیه فراوان ساخته شده توسط این ایرانی در تانزانیا افزود: در سالهای گذشته دو طرح شامل شناسنامه دار کردن میراث فرهنگی ایران در تانزانیا و امکان مرمت تعدادی از این ابنیه توسط وزارت امور خارجه ارائه شده است.

فرهنگ خواستار همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگرری دراین زمینه شد و در همین حال آمادگی وزارت امور خارجه برای هر گونه همکاری را مورد تاکید قرار داد.

بهشتی،رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز در سخنانی انجام کارهای پژوهشی را وظیفه اصلی پژوهشگاه دانست و برای هر گونه همکاری در زمینه شناسنامه دار کردن میراث فرهنگی ایران در تانزانیا و مرمت آنها علام آمادگی گرد.

وی ادامه داد:مرتضی رضوانفر عضو هیات علمی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون پژوهشگاه هم اکنون برای مشارکت در راه اندازی نمایشگاه عکس " کتیبه های فارسی در جهان" در تانزانیا به سر می برد که پس از ارائه ارزیابی های او یک تیم برای اجرای پیشنهاد های وزارت امور خارجه تشکیل خواهد شد.

نمایشگاه عکس "کتیبه های فارسی در مساجد جهان" با هدف معرفی جایگاه ایران و زبان فارسی در گسترش مساجد و همچنین معرفی بخشی از خدمات متقابل اسلام و ایران به مناسبت ایام اربعین در مسجد شیعیان دارالسلام برپا شد.

پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا در برپایی این نمایشگاه همکاری داشتند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان تهران

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان تهران براساس برنامه ریزی واعمال نظارت های لازم درخصوص میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی وهنرهای سنتی استان درچهارچوب سیاست های ابلاغی ازسوی سازمان مرکزی ایجاد شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی