مشاور امور بانوان و خانواده سازمان میراث فرهنگی خبر داد

اشتغال 140 هزار زن تا پایان سال

کد: 1395052484880050

http://goo.gl/ovSs6D

، تهران , (اخبار رسمی): فراهم سازی 140 هزار فرصت شغلی برای بانوان را از برنامه های سال جاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست.

اشتغال 140 هزار زن تا پایان سال

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،زهرا سادات احمدزاده ،مشاور امور بانوان و خانواده سازمان امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: فرصت های شغلی با ارائه تسهیلات کم بهره و برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه فعالیت های گردشگری و صنایع دستی برای بانوان کشور فراهم می شود.
وی با تاکید بر همکاری استانداری های در شناسایی فرصت های اشتغالزایی بانوان تصریح کرد: فرصت های شغلی باید متناسب با توانمندی و ظرفیت های هر استان فراهم شود.
احمد زاده تصریح کرد: رویه های آموزشی باید به گونه ای باشد که پس از دوره های آموزشی افراد بتوانند به طور مستقل جذب بازار کار شوند.
مشاور امور بانوان و خانواده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اشتغال 75 درصدی بانوان در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: درحالی که زنان بخش قابل توجهی از فعالیت های حوزه صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند اما این مهم به سبب نبود بازار فروش و عرضه محصولات نتوانسته در ارتقای وضعیت فعالان این حوزه نقشی ایفا کند.
احمد زاده ادامه داد: یکی از مهمترین چالش های موجود در خصوص فعالیت بانوان در حوزه تولیدات صنایع دستی نبود بازار فروش است و چنانچه بخواهیم در راستای ارتقای وضعیت زنان و توانمندسازی آنها گام برداریم باید در خصوص رفع این چالش بیش از پیش تلاش کنیم.
وی با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه زنان خاطرنشان کرد: رویکرد دولت به حوزه زنان مثبت است و این موضوع در حفظ و ارتقای منزلت زنان در جامعه و خانواده نقش بسیار مهمی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان تهران

اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان تهران براساس برنامه ریزی واعمال نظارت های لازم درخصوص میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی وهنرهای سنتی استان درچهارچوب سیاست های ابلاغی ازسوی سازمان مرکزی ایجاد شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]