اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139307271790044

بررسی عوامل مهم در مباحث مارکتینگ هتلداری

بازاریابی یا بازارداری، کدام یک مهمترند؟

کد: 139307271790044

http://bit.ly/1rReagX

، تهران , (اخبار رسمی): بازارداری درتمام مباحث marketing بعنوان یکی از ارکان بازاریابی میباشد، بازارداری مهم تر از بازاریابی و تنها عاملی است که میتواند توجیه کننده بازاریابی باشد چرا که اگر عمل بازارداری صورت نگیرد یک مجموعه چیزی ازدست نداده است فقط میتوان گفت که چیزی هم بدست نیاورده است .

بازاریابی یا بازارداری، کدام یک مهمترند؟

بسیاری از مدیران ناآگاه وقتی مشتریان خود را ازدست رفته می بینند،تصور می کنند برای بازاریابی باید تبلیغاتی دروغ و اغراق آمیزانجام دهند درحالیکه همیشه صداقت در تبلیغات موثراست.

اما زمانی که بازاریابی صورت بگیرد ولی بازارداری از توجه کافی محروم باشد کلی زمان ، انرژی و هزینه که صرف یافتن مشتریان جدید گشته است به هدر میرود ، پس ضروریست که قبل از شروع هرگونه عملیات بازاریابی، دورنمایی مختصری هم از بازارداری و روند آن درنظر داشته باشیم

 بازارداری باتوجه به معنای لغویش عبارتست از یک سلسله عملیات، مهارتها و پیگیری هایی که منجر به حفظ کردن بازار ومشتریان قدیمی میگردد یا به عبارتی روش ها، تکنیک ها و ابزارهایی که سهم بازار و مشتریان حفظ شود و روابطی بلند مدت ،توام با وفاداری بصورت پایدار برای مجموعه ایجاد کند.

ودرکنارآن: بازاریابی (MARKETING) شامل شناخت نظام بازار و نیازها و خواسته هاورفع آنها ازطریق مبادلات مطلوب است یعنی تلاش در جهت از قوه به فعل درآوردن مبادلات برای ارضای نیازها و خواسته های بشر.

در مارکتینگ باید بازارگرایی، بازار شناسی، بازاریابی، بازارسازی، بازارگردی، بازار سنجی، بازارداری، بازارگرمی و بازارگردانی(MARKETING) که همان مدیریت بازار است و در همه امور مربوط به برنامه ریزی، اجرا و کنترل فعالیت های گوناگون را در بر میگیرد مورد توجه قرار داد. زیرا این عوامل مکمل یکدیگر هستند و برای نگه داشتن مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید بسیار حائز اهمیت است و باید با دانش وعلم به آن در راستای آن قدم برداشت.

 در سیستم اطلاع رسانی و بازاریابی مهمترین ویژگی این است که موقعیت هر کس را در بازار شناخت و الگوبرداری کرد و نوآوری نمود و الگوی جدید ارائه داد.

 یک سیستم اطلاع رسانی و بازاریابی باید دارای مشخصات ذیل باشد:

  • جذابیت ظاهری (Attention) 
  • علایق های مشتری (Interests)
  • کشش و جاذبه ایجاد کردن (Desire)
  • انجام فروش کالا (Action)
  •  رضایت مشتری (Satisfaction)

فردی درسیستم اطلاع رسانی موفق است که یاد بگیرد هر چیزی را که لازم است دریافت وخوب  پردازش کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد. در مورد اطلاع رسانی می توان گفت 20 درصد از اطلاعات ما هشتاد درصد نقش را در فعالیتهای ما خواهد داشت و بنابراین بایستی این 20 درصد اطلاعات کلیدی را بدست آورد که شامل تجزیه و تحلیل رقبا، تجزیه و تحلیل شرکت، تجزیه و تحلیل محیط و تجزیه و تحلیل بازار میباشد.

بسیاری از مدیران ناآگاه وقتی مشتریان خود را ازدست رفته می بینند،تصور می کنند برای بازاریابی باید تبلیغاتی دروغ و اغراق آمیزانجام دهند درحالیکه همیشه صداقت در تبلیغات موثراست. تبلیغاتی که با واقعیت همگون نباشد نتیجه ای منفی و عکس درپی خواهد داشت. محصول /خدمات مطلوب، قیمت مناسب ، ارائه سرویس به موقع مطابق با سلیقه میهمان خود باعث تبلیغ زبان به زبان خواهد شد که این نشان دهنده رضایت مشتری از مدیریت هتل، خدمات و کارکنان است.

 چنانچه رقابت در صنعت هتلداری وجود نداشته باشد؛ هدفی برای مدیریت هم وجود نخواهد داشت. بنابراین یکی ازاهداف رقابت این است که می بایست قبل از برنامه ریزی، شیوه خدمات و سرویس دهی را برای فروش بیشتر و سود مطلوب ارزیابی و بررسی کنیم.

رقابت مدیریت را وادار می کند تا به بررسی عمیق تری بپردازد که فعالیت های او برای چه طبقه ای از جامعه باشد که خود باعث شناخت خواسته های مشتریان می شود و ایجاد خلاقیت، تغییر و تحول  درتصمیم گیری ها خواهد شد آن وقت است که نیاز مشتریان و قابلیت های رقبا را مورد بررسی دقیق وعمیق قرارخواهیم داد که شامل شناخت رقبای اصلی و اهداف آنان در بازار،  سهم رقبا و میزان رشد آنان، کیفیت خدمات رفبا در بازار، جایگاه بازار رقبا، منابع و امکانات رقبا  که با مطالعه وشناخت مشتریان و رقبا همراه باشد ریسک عدم موفقیت را کاهش می دهد.

می توان گفت، فردی در سیستم اطلاع رسانی موفق است که یاد بگیرد هر چیزی را لازم است دریافت و پردازش کند وبه نحو احسن در اختیار میهمانان یا همان مشتریان قرار دهد. استفاده بهینه از شکایت وانتقادات میهمانان خود باعث خلاقیت در ارایه خدمات و بالا بردن ارایه سرویس دهی می باشد  در نهایت رضایتمندی میهمان خود باعث برگشت یا به عبارتی وفادارکردن او به هتل است چون این نوع ارزش گذاری، احترام به خواسته ها و ایده های مشتریان می باشد.

رقابت سالم می تواند تعیین کننده هدفی عالی و رسیدن به اهداف متعالی هتل باشد و نباید فراموش کرد که نباید فقط با میهمانانی که درهتل اقامت دارند رفتارمناسبی داشته باشیم، بلکه باید با تمام مخاطبان و مشتریان هتل حتی در پاسخگویی به سوالات تلفنی آنها از لحن شایسته ای  استفاده کرد تا آنها را نیزجلب وجذب هتل کنیم.

کارشناس روابط عمومی هتل پارسیان استقلال - نفیسه تقی زاده

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هتل پارسیان استقلال

هتل بین المللی 5 ستاره پارسیان استقلال ( هیلتون سابق) تحت پوشش شرکت هتل های بین المللی پارسیان در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع واقع در منطقه باغشهر تهران، دامنه سلسله جبال البرز بزرگ ترین هتل در زنجیره هتلهای پارسیان به شمار می آید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://www.esteghlalhotel.ir/