اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394061547374615

موز بخورید تا از دکتر بی‌نیاز شوید

کد: 1394061547374615

http://j.mp/1EJtWYM

، تهران , (اخبار رسمی): موز گیاهی است علفی مانند درختچه که برگ‌های آن بسیار بزرگ و پهن است و گاهی تا 2 متر هم می‌رسد. گل‌های آن مجتمع و به‌صورت سنبله است و میوه آن ابتدا سبز و بعد از رسیدن به‌رنگ زرد درمی‌آید. پس از مطالعه این مطلب، قطعا دیدگاه‌ها در مورد این میوه زردرنگ تغییر خواهد کرد.

موز بخورید تا از دکتر بی‌نیاز شوید

به گزارش وبسایت هم‌آگاه، تحقیقات ثابت کرده است که تنها دو موز انرژی کافی برای 90 دقیقه تمرین بدنی سخت را فراهم می‌کند، بنابراین جای تعجب نیست که موز میوه شماره یک ورزشکاران برجسته جهان محسوب می‌شود. موز حاوی سه قند طبیعی ساکاروز، فروکتوز و گلوکوز همراه با فیبر است و  باعث افزایش فوری، پایدار و قابل توجه انرژی می‌شود.اما انرژی‌زایی تنها خاصیتی نیست که با خوردن یک موز بتواند به حفظ تناسب ما کمک ‌کند، بلکه می‌تواند بر تعدادی از بیماری‌ها و شرایط غلبه کرده و یا از آنها جلوگیری کند. بنابراین لازم است که به رژیم غذایی روزانه افزوده شود. با توجه به بررسی‌های اخیر انجام‌شده توسط موسسه MIND در میان افراد مبتلا به افسردگی، بسیاری از آنها پس از خوردن موز خیلی احساس بهتری داشتند. دلیلش هم این است که موز حاوی نوعی پروتئین به نام تریپتوفان است که در بدن به سروتونین تبدیل می‌شود. سروتونین آسودگی بدن، بهبود خلق و خو و به طور کلی احساس شادی بیشتر را سبب می‌شود (PMS)(premenstrual syndrome). خوردن قرص برای برطرف کردن ناراحتی‌های جسمی و روحی پیش از قاعدگی (PMS) باید فراموش شوند؛ تنها یک موز در روز کافی است. ویتامین B6 موجود در آن سطح گلوکز خون را که در روحیه و خلق و خو تاثیر می‌گذارد تقویت می‌کند.

کم‌خونی: موز سرشار از آهن است و می‌تواند تولید هموگلوبین در خون را تحریک کرده و در نتیجه به کم‌خونی کمک کند.

فشار خون: این میوه گرمسیری منحصربه‌فرد سرشار از پتاسیم و کم‌نمک، تا حد زیادی به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا به تولیدکنندگان موز اجازه داده است تا ادعای رسمی درباره قابلیت موز در کاهش خطر ابتلا به فشار خون و سکته مغزی داشته باشند.

قدرت مغز: در مدرسه تویینکهام (انگلستان) آزمایشی روی 200 دانش‌آموز انجام شد که طی آن در طول امتحانات همان سال هنگام صبحانه، یک موز موقع استراحت و یک موز همراه با ناهار به منظور تلاش در جهت افزایش قدرت مغز به بچه‌ها داده شد. تحقیقات نشان داده که این میوه سرشار از پتاسیم به افزایش هوشیاری و فرآیند یادگیری آنها کمک کرده است.

یبوست: به دلیل مقدار فیبر بالا، گنجاندن موز در رژیم غذایی به تنطیم عمل طبیعی فعالیت روده کمک کرده و بدون استفاده از ملین بر این مشکل غلبه می‌کند.

خماری: یکی از سریع‌ترین راه‌های درمان خماری خوردن مخلوط شیر، موز و بستنی است. موز معده را آرام می‌کند و با کمک عسل سطح قند خون را بالا می‌آورد، درحالی‌که شیر نیز به تنظیم آب سیستم بدنی شما کمک می‌کند.

سوزش سر دل: موز اثر آنتی‌اسید طبیعی در بدن دارد، بنابراین در صورت احساس سوزش سردل، می‌توان با خوردن یک موز آن را تسکین داده و بهبود بخشید.

تهوع بامدادی: خوردن موز در میان‌وعده‌های غذایی کمک می‌کند تا قند خون حفظ شده و از تهوع صبحگاهی جلوگیری شود.

گزش پشه: قبل از استفاده از کرم‌های گزیدگی حشرات، اگر قسمت داخلی پوست موز به ناحیه آسیب‌دیده مالیده شود، تاثیر بسزایی در بهبود گزیدگی دارد. بسیاری از مردم از قدرت آن در کاهش تورم و قرمزی پوست شگفت‌زده می‌شوند.

اعصاب: موز سرشار از ویتامین‌های B است که به آرامش سیستم عصبی کمک می‌کند.

اضافه‌وزن ناشی از کار: مطالعات موسسه روانشناسی در اتریش نشان داده است که فشارهای موجود در محیط کار باعث مصرف مقدار زیاد خوراکی‌های دم‌دستی مانند چیپس و شکلات می‌شود. با مطالعه پنج هزار بیمار بستری‌شده در بیمارستان محققان دریافتند که اکثر چاقی‌ها در افراد ناشی از فشار کار است. این مطالعه چنین نتیجه می‌گیرد که برای جلوگیری از خوردن بی‌رویه مواد غذایی لازم است سطح قند خون افراد توسط غذاهایی که کربوهیدرات زیاد دارند هر دو ساعت یک‌بار کنترل و تثبیت شود.

زخم معده: موز به دلیل بافت نرم و صافی که دارد، به عنوان رژیم غذایی علیه اختلالات روده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. موز تنها میوه‌ای است که می‌تواند بدون دلواپسی در این موارد خورده شود. موز همچنین اسید اضافی معده را خنثی کرده و به خاطر پوشش مخاط معده باعث کاهش ناراحتی می‌شود.

کنترل درجه حرارت: در بسیاری از فرهنگ‌های دیگر موز به عنوان یک میوه «سرد» شناخته شده است که می‌تواند دمای جسمی و احساسی مادران باردار را کاهش دهد. به عنوان مثال، در تایلند زنان باردار با خوردن موز به این اطمینان می‌رسند که نوزادی با دمای بدن پایین به دنیا خواهند آورد. بنابراین موز واقعا یک درمان طبیعی برای بسیاری از مشکلات و یک شفابخش طبیعی است. وقتی آن را با یک سیب مقایسه کنیم، چهار برابر پروتئین بیشتر، دو برابر کربوهیدرات، سه برابر فسفر، پنج برابر ویتامین A و آهن و دو برابر دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی را دارد. موز همچنین سرشار از پتاسیم و یکی از بهترین باارزش‌ترین مواد غذایی است. پس هم‌اکنون زمان آن است تا عبارت شناخته‌شده «خوردن یک سیب ما را از دکتر بی‌نیاز می‌کند» را به «خوردن یک موز در روز ما را از دکتر بی‌نیاز می‌سازد» تغییر دهیم.

 

مترجم: معصومه رشیدی

منبع:  worldobserveronline.com

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت هم آگاه

هم آگاه که برگرفته از به همدیگر آگاهی دادن است وب سایتی است که در 20 مرداد ماه سال 1393 به منظور ایجاد یک فضا و بستر الکترونیک بـــرای تبادل آسان و سریع و بی واسطه بین خریدار و فروشنده کالاها و خدمات راه اندازی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | بهداشت و درمان