اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394070847994666

هر آنچه که باید از لیپوماتیک بدانید

کد: 1394070847994666

https://goo.gl/cyQk1G

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها داشتن اندام مناسب و نداشتن چربی اضافه به یکی از دغدغه‌های بسیاری از زنان و مردان و به خصوص جوانان تبدیل شده است و در حالی که امروزه برای رسیدن به یک اندام زیبا تلاش بسیاری به عمل می‌آید و از جراحی‌ها و ابزارهای مختلف برای رسیدن به این هدف استفاده می‌‌شود، لیپوماتیک نوعی دستگاه ساکشن جدید برای تخلیه چربی‌های موضعـی زیر پوست است که تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه طوری طراحی شده که به طور کلی لیپوماتیک را از لیپوساکشن جدا می‌کند.

عمل لیپوماتیک برای کاهش سایز

عمل لیپوماتیک برای همه افراد از سن بلوغ تا سنین بالا قابل انجام است، مشروط بر آنکه بیمار شرایط جسمانی لازم را داشته باشد. در واقع مناسب‌ترین بیماران جهت انجام لیپوماتیک کسانی هستند که افزایش وزن خیلی بالایی ندارند و از افزایش سایز رنج می‌برند

به گزارش روابط عمومی کلینیک رشا، دکتر حسین پناه متخصص در حوزه جراحی‌های زیبایی در این رابطه گفت: «در روش لیپوماتیک، دستگاه با استفاده از دو نوع موج به نام اینفراسونیک و ارتعاش و نوسان ثابت حول یک محور (Nutation) می‌تواند سلول‌های چربی را از جایی که به یکدیگر متصل هستند جدا کند. همچنین بدون اینکه سلول‌های چربی را تخریب کند، سلول‌های بافت چربی را سالم از زیر پوست با عمل ساکشن بیرون بیاورد. به همین دلیل از سلول‌های خارج‌شده چربی توسط این تکنیک می‌توان مجددا به‌عنوان فیلر با دوام بیشتر و تورم کمتر برای حجیم‌سازی گونه، صورت و سایر اعضای بدن استفاده کرد.»

 

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌ها

حسین پناه با بیان اینکه بر خلاف روش لیپوساکشن که در آن چربی‌ها به صورت گلوله زیر پوست جمع می‌شوند، نحوه پخش یکسان چربی‌ها در روش لیپوماتیک بسیار مناسب است، افزود: «در روش لیپوساکشن، 6 ماه و در روش لیزر لیپولیز، 2 تا 4 ماه نیاز به پوشیدن گن خواهد بود، این در حالی است این زمان برای لیپوماتیک دو هفته است (هرچند برای بهتر جمع شدن پوست توصیه می‌شود 30 تا 40 روز از گن استفاده شود). در روش‌های دیگر اگر فقط با بی‌حسی موضعی انجام شود، احتمال دارد بیمار درد و ناراحتی زیادی حس کند و حتی به بیهوشی هم احتیاج پیدا خواهد کرد، در صورتی که در لیپوماتیک با یک بی‌حسی موضعی ساده بیمار دیگر هیچ دردی نخواهد داشت. تورم و ترشحات پس از عمل در این روش بسیار کمتر است و ترشح از محل ساکشن در نهایت 36 ساعت طول می‌کشد، در حالی‌ که در روش‌های دیگر ساکشن طولانی‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه ریسک عفونت در لیپوماتیک بسیار کم است و احتمال آمبولی چربی نسبت به روش‌های دیگر ساکشن بسیار کم بوده و تاکنون گزارش نشده است، تصریح کرد: «بعد از لیپوماتیک احتیاجی نیست که بیمار بستری شود و فرد بلافاصله پس از عمل لیپوماتیک می‌تواند به منزل برگردد. خستگی، کوفتگی و بی‌حالی بعد از لیپوماتیک نسبت به سایر روش‌های ساکشن بسیار کمتر است. هرچند جمع شدن پوست در روش لیپوماتیک به نسبت روش‌های دیگر خیلی بهتر صورت می‌گیرد، اما در مواردی که افتادگی پوست زیاد باشد، بیمار به عمل جراحی احتیاج خواهد داشت. در عین حال، جراحی پس از لیپوماتیک نسبت به بیمارانی که با لیپوماتیک چربی‌های آنها تخلیه نشده است، عملی محدودتر با برش کوچک‌تری خواهد بود.»

 

افراد مناسب برای لیپوماتیک

وی معتقد است، عمل لیپوماتیک برای همه افراد از سن بلوغ تا سنین بالا قابل انجام است، مشروط بر آنکه بیمار شرایط جسمانی لازم را داشته باشد. در واقع مناسب‌ترین بیماران جهت انجام لیپوماتیک کسانی هستند که افزایش وزن خیلی بالایی ندارند و از افزایش سایز رنج می‌برند. این بیماران اثرات شگفت‌انگیز لیپوماتیک را بلافاصله بعد از انجام آن مشاهده خواهند کرد. حالا سوال این است که آیا افراد با اضافه وزن بالا از روش لیپوماتیک می‌توانند استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم افراذی که در گروه خیلی چاق قرار می‌گیرند و BMI یا اندکس توده بدنی بالای 40 دارند، از روش‌های جراحی نتیجه بهتری خواهند گرفت، مشروط بر آنکه محدودیتی برای بیهوشی و جراحی نداشته باشند. افرادی که در گروه چاق جای می‌گیرند، می‌توانند از هر دو روش جراحی یا لیپوماتیک بهره ببرند و وضعیت جسمانی و نحوه توزیع چربی در آنها در تصمیم‌گیری و ارائه بهترین روش توسط پزشک باید مدنظر قرار گیرد.

 

عوارض روش لیپوماتیک

    فقط در مناطق بزرگ بدن قابل استفاده است و در مناطق ظریف مانند غبغب و زانو مناسب نیست. محدودیت استفاده در مکان‌های مختلف را دارد، به طوری که فقط در 3 منطقه شکم، ران و بازو قابل استفاده است و در مناطق دیگر نباید استفاده شود.  بیمار در دوران نقاهت و تا 5 روز نباید رانندگی کند. به دلیل اینکه مانند ساکشن سنتی عمل کرده و با ویبریشن چربی‌ها را از بین می‌برد، پس سلول‌های چربی از بین نرفته و به همین دلیل نتایج لیپوماتیک ممکن است قابل برگشت باشد. هیچ سیستم محافظتی برای پیشگیری از آسیب به عضلات، عروق و اعصاب ندارد و به همین دلیل مهارت پزشک بسیار مهم است.
 

توصیه‌هایی برای بعد از لیپوماتیک

دکتر پناه گفت: «با توجه به اینکه کلاژن‌ها تحریک نمی‌شوند و پوست نیز شل می‌شود، بعد از جراحی با لیپوماتیک، توصیه می‌شود تا حدود 9 هفته از گن استفاده شود. هرچند مناسب‌ترین زمان توصیه‌شده برای پوشیدن گن 6 ماه است. احتمال بروز کبودی و کوفتگی با لیپوماتیک زیاد است و این کبودی حداقل تا 2 هفته طول می‌کشد و پزشک مربوطه باید به بیمار اطلاع دهد تا بیمار دچار استرس نشود. همچنین به دلیل آسیب احتمالی ناشی از ضربات شدید به تخمدان‌ها، نامنظم شدن دوره ماهانه در خانم‌ها امری شایع است که باید برای جلوگیری از وارد شدن استرس به بیمار، حتما این موارد به او گوشزد شود.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک رشا

کلینیک پزشکی زیبایی رشا با تاییدیه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با تدارک دیدن محیطی زیبا ، لوکس، خاص و منحصربفرد و با همراهی کادری مجرب و متخصص در زمینه درمان بیماری های پوستی و انواع درمان های زیبایی ، مشغول به فعالیت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان