اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394070848014666

دانستنی‌هایی از عمل رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی فرصتی برای زیباتر شدن یا نیازی برای رفع عارضه

کد: 1394070848014666

http://j.mp/1NcjiKs

، تهران , (اخبار رسمی): جراحی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده و اگر این جراحی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، علاوه بر زیبایی می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند.

عمل جراحی رینو پلاستی بینی

به طور کلی جراحی زیبایی سپتوپلاستی و رینوپلاستی بر اساس شرایط و نیاز، به دو روش باز و بسته صورت می‌گیرد که امروزه با توجه به پیشرفت علم جراحی بیش از 90 درصد جراحی‌های بینی به روش باز انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کلینیک رشا، جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی برای بیمارانی که از فرم یا اندازه بینی خود ناراضی هستند تا ظاهر بینی را به شکل دلخواه دربیاورند و نیز در مواردی که فرد دچار عارضه تنفسی بوده و سابقه آسیب‌دیدگی بینی را داشته باشد، به طوری که ظاهر بینی نیز دچار انحراف یا آسیب‌دیدگی شده باشد، انجام می‌شود. در موارد انحراف شدید داخل بینی بدون دستکاری ظاهر بینی و شکستن استخوان‌های بینی نتیجه عمل مطلوب نخواهد شد. طبیعتا اگر عمل سپتوپلاستی (عمل تیغه بینی) و عمل جراحی ظاهر بینی (زیبایی) در یک جلسه انجام شود، غضروف‌های به‌دست آمده از تیغه بینی در حین عمل برای بازسازی ظاهر بینی همزمان استفاده خواهد شد.

علاوه بر تغییرات ظاهری در طی جراحی زیبایی بینی مشکلات تنفسی و ناهنجاری‌های داخلی یا صدمات ناشی از ضربه در این مسیر اصلاح می‌شود تا علاوه بر ظاهری زیبا، بیمار مسیر تنفس مناسب و سالمی هم داشته باشد. 

 

تفاوت بین دو جراحی سیتوپلاستی و رینوپلاستی چیست؟

عمل جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی (عمل تیغه بینی) برای درمان انحراف بینی انجام می شود.در افرادی که دچار انحراف بینی هستند، تیغه بینی به یک طرف متمایل است که باعث می شود حفره بینی در آن طرف اشغال شود و فرد دچار مشکلات تنفسی گردد. این عارضه با عمل جراحی سپتوپلاستی که طی آن بخشی از غضروف بینی برداشته می شود قابل درمان است. 

رینوپلاستی (جراحی ظاهر بینی) یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی است که برای بزرگ یا کوچک کردن بینی و یا جهت درمان صورت می پذیرد و جنبه زیبایی دارد.پس برای کاندیدا کردن یک فرد برای عمل رینوپلاستی اول خود شخص است که از ظاهر بینی اش ناراضی است و دوم مشاوره و بررسی توسط جراح پلاستیک که مشخص می کند آیا عمل جراحی زیبایی بینی باعث بهتر شدن شکل فرد می شود یا نه؟ در کل هدف از عمل جراحی زیبایی بینی بالا بودن اعتمادبه نفس و تصویر بهتر ذهنی برای شخص است.

 

تکنیک‌های جراحی زیبایی بینی

به طور کلی جراحی زیبایی سپتوپلاستی و رینوپلاستی بر اساس شرایط و نیاز، به دو روش باز و بسته صورت می‌گیرد که امروزه با توجه به پیشرفت علم جراحی بیش از 90 درصد جراحی‌های بینی به روش باز انجام می‌شود.

 

سن مناسب و مدت زمان عمل در جراحی بینی

عمل رینوپلاستی معمولا در دختران از سن 15 سالگی و در پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد کامل جسمی، فکری و داشتن انگیزه کافی فرد امکان‌پذیر است و بسته به شرایط بینی 2 الی 3 ساعت یا حتی گاهی بیشتر به طول می‌انجامد. 

 

بیهوشی و وضعیت بستری 

برای جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی با توجه به شرایط جسمانی و سن، بیمار می‌تواند تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی در ناحیه مربوطه قرار گیرد و پس از هوشیاری کامل و تحمل رژیم مایعات ترخیص شود.

 

اثرات جانبی و عوارض 

  • یکی از شایع ترین مشکلات بیماران بعد از عمل جراحی بینی اظهار تورم بویژه در ناحیه نوک بینی است. باید دانست که تورم ارتباطی با نوع جراحی بینی، رینوپلاستی ندارد و بستگی کامل با نوع پوست (کلفتی یا نازکی) آن دارد. بهتر است شب ها از دو بالش در زیر سر استفاده کرد تا از تورم صبحگاهی در ناحیه نوک بینی جلوگیری شود. و یا می توان شب ها در ناحیه نوک بینی چسب محکم زد. در برخی از موارد استفاده از کورتن به شکل تزریقی در ناحیه نوک بینی توصیه می شود ولی بهتر است بیش از2 تا 3 باراستفاده نشود.
  • مشکل شایع دیگر آب ریزش از بینی است که بهتر است از داروهای آنتی هیستامین استفاده گردد. و حل این مشکل مستلزم گذشت زمان است و به مرور بهتر می شود.
  • مشکل دیگری که بیماران مطرح می کنند این است که در هنگام لمس بینی خود در نقطه ای برآمدگی یا تیزی استخوان را حس می کنند این امر بسیار شایع است مخصوصا ً در افرادی با شخصیت وسواسی این امر شایع تر است. باید دانست که دقت در لمس به مراتب از نگاه دقیق تر است و باید توضیح داد که در اکثر بیماران می توان با لمس فرورفتگی و برآمدگی را تشخیص داد و این اشکال ربطی به جراحی رینوپلاستی ندارد ولی اگر برآمدگی و فرورفتگی در نگاه و در ظاهر فرد مشخص بود لازم است که ترمیم انجام شود. هر نگاه دقیق به صورت می تواند اشکالات جزئی را نشان دهد ولی همه آنها نیاز به ترمیم ندارند.
  • از دیگر مشکلات جراحی بینی کجی آن است. باید توجه داشت که بینی کج بعد از عمل جراحی به طورقطع صاف نخواهد شد و در صدی از آن ها لازم است مجددا جراحی شوند گاهی اوقات قوز پشت بینی کاملا از بین نمی رود لازم است مجددا درطی یک جراحی اصلاح شود در دست جراحان مجرب هم حدودا بین 3 تا 5٪لازم است جراحی مجددا انجام شود.
  • مشکلات تنفسی نیز از جمله عوارضی است که طی جراحی بینی ممکن است اتفاق بیفتد که چنانچه در حین عمل به آن پرداخته شود می توان از ایجاد آن جلوگیری کرد.
  • اسکار کنار پرده های بینی، مخصوصا در بیماران با پوست تیره، نیز از دیگر عارضه های عمل رینوپلاستی است
  • اندکی تورم و کبودی در ناحیه بینی و پلک‌ها که معمولاً تا 2 هفته پس از جراحی برطرف می‌شود، امری طبیعی است و تورم راه‌های تنفسی بینی نیز حداکثر 1 تا 2 هفته بعد از عمل بهبود می‌یابد. همچنین عدم تقارن و نتایج نامناسب در شکل بینی جزو عوارض احتمالی بینی است که در صورت وقوع چنین وضعیتی، جراحی ثانویه بینی را بین 6 ماه الی یک سال پس از عمل جراحی اولیه ضروری می‌کند.

 

بهبودی 

محافظ داخلی بینی حدود یک تا دو روز پس از عمل جراحی و محافظ خارجی بینی 5 روز پس از آن برداشته می‌شود و چسب میکروپور با عرض یک سانتی‌متر بر اساس نوع بینی و جنس پوست بین 1 تا 2 ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین چسب بینی برحسب غدد چربی موجود در پوست باید هفته‌ای 2 الی 3 بار تعویض شود. 

در هفته اول پس از عمل جراحی استحمام از گردن به پایین صورت می‌گیرد و شست‌وشوی موی سر به‌نحوی است که محافظ روی بینی خیس نشود. تمیز کردن صورت و اطراف چشم نیز با دستمال مرطوب امکان‌پذیر است.

 

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند به صفحه جراحی بینی به آدرس goo.gl/Vq64z4 مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک رشا

کلینیک پزشکی زیبایی رشا با تاییدیه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با تدارک دیدن محیطی زیبا ، لوکس، خاص و منحصربفرد و با همراهی کادری مجرب و متخصص در زمینه درمان بیماری های پوستی و انواع درمان های زیبایی ، مشغول به فعالیت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان