اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394072548434727

جامعه سالم با مادرانی آگاه

کد: 1394072548434727

https://goo.gl/Vfm1ZM

، تهران , (اخبار رسمی): کتاب «رژیم‌درمانی در بارداری و شیردهی» با هدف پاسخگویی به پرسش بسیاری از مادران جوانی که می‌خواهند بدانند چه نوع رژیمی را باید در دوران بارداری و شیردهی داشته باشند، تألیف و توسط انتشارات مشق شب منتشر شده است، چراکه اغلب آنها نگران فرزند خود هستند و به همین دلیل از رژیم‌های نادرستی پیروی می کنند و یا از گرفتن رژیم خودداری می کنند.

تصویر جلد کتاب "رژیم درمانی در بارداری و شیردهی"

نیاز به مواد مغذی (nutrients) برای زنان باردار نسبت به تمام مراحل دیگر زندگی بزرگسالی آنها افزایش می‌یابد. مواد مغذی اضافی در دوران حاملگی برای رشد جنین و همچنین رشد بافت‌های بدن مادر که پشتیبانی‌کننده رشد جنین هستند، لازم است

به گزارش روابط عمومی انتشارات مشق شب، مریم مزینی مترجم کتاب «رژیم‌درمانی در بارداری و شیردهی» گفت: آغاز دوران بارداری در صورتی که با رژیم صحیح همراه نباشد، با افزایش وزنی بیش از 20 کیلوگرم همراه خواهد بود و مشکل زمانی بیشتر می‌شود که این افزایش وزن سیر صعودی یافته و بعد از تولد نوزاد، مادران چاق و چاق‌تر می‌شوند. 

وی افزود: نیاز به مواد مغذی (nutrients) برای زنان باردار نسبت به تمام مراحل دیگر زندگی بزرگسالی آنها افزایش می‌یابد. مواد مغذی اضافی در دوران حاملگی برای رشد جنین و همچنین رشد بافت‌های بدن مادر که پشتیبانی‌کننده رشد جنین هستند، لازم است، بنابراین جامعه‌ای سالم، پویا و توسعه‌یافته خواهد بود که در کنار همه اولویت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی، به مادران و سلامت آنها به عنوان هسته اصلی و مرزی برای داشتن جامعه‌ای سالم توجه شود.

مزینی در بخشی از این گفت‌وگو، با محوریت قرار دادن رژیم‌درمانی در دوران بارداری و پس از آن دوران حساس و مهم شیردهی به نوزاد گفت: گاهی در دوران بارداری و شیردهی هرگونه رژیمی را برای مادر منتفی می‌دانند، این در حالی است که رژیم غذایی، چه در دوران بارداری و چه پس از زایمان و حتی دیگر زمان‌ها، می‌تواند به کنترل وزن و حفظ سلامت بدن افراد کمک کند و نکته مهم و حائز اهمیت، نوع و چگونگی رژیم غذایی است که بستگی زیادی به شخص، موقعیت و چندین پارامتر دارد و این یعنی رژیم غذایی برای افراد مختلف عمومی نیست و به واسطه داشتن یک دستور غذایی و رژیم غذایی، هرکسی می‌تواند به آن عمل کند و از نتیجه مثبتی برخوردار شود.

وی با تاکید بر اینکه پیش از ارائه یک مدل و رژیم غذایی، خوب است آگاهی زنان باردار و مادران در دوران شیردهی نسبت به مواد مغذی بیشتر شود، تصریح کرد: این کتاب در 10 فصل تلاش می‌کند با توصیه‌ به استفاده از مواد مغذی و دستورالعمل‌های رژیمی برای زنان باردار، به داشتن جامعه‌ای سالم با مادرانی آگاه کمک کند.

مزینی با اشاره به اینکه این کتاب اثر کارول جی لامی کیف‌، سارا سی کوچ و الیوت اچ.فیلیپسون، زیرنظر دکتر احمدرضا درستی استاد دانشکده تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با ویراستاری علمی مریم چمری توسط انتشارات مشق شب راهی بازار کتاب شده است، خاطرنشان کرد: به عنوان مترجم کتاب رژیم‌درمانی در بارداری و شیردهی معتقدم بومی‌سازی متونی از این دست نیازمند دقت، ممارست و شناخت موضوع برگردان شده بود که امیدوارم از عهده آن برآمده باشم.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشق شب

انتشارات مشق شب، ناشر تخصصی کتب مرجع و نشریات درون سازمانی، با هدف رشد و تعالی فرهنگ، ادب، هنر و دانش ایران عزیز پا به عرصه نشر گذاشته است؛ مصمم در تحقق آرمان‌هایش که همانای مشق وطن، توسعه و انتشار باورهای زنان و مردان خجسته و فرخ‌پی این مرز و بوم است. «مشق شب» در جذب اندیشه‌های ناب، صاحبان قلم و نخبگان دانش و فرهنگ همیشه پیشتاز بوده و از هر فرصتی برای دوستی با اهالی قلم استقبال کرده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]