اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13991126491444727

رمان «فرار ربات جنگلی» در ادامه رمان «ربات جنگلی» چاپ و راهی بازار نشر شد

کد: 13991126491444727

https://bit.ly/3aqpdPP

، تهران , (اخبار رسمی): پس از ماه‌ها انتظار، رمان «فرار ربات جنگلی» به نویسندگی و تصویرگری پیتر براون و ترجمه‌ی روان دکتر مریم علی‌نژاد، توسط انتشارات مشق شب چاپ و راهی بازار نشر شد.

رمان «فرار ربات جنگلی» در ادامه رمان «ربات جنگلی» چاپ و راهی بازار نشر شد
رمان «فرار ربات جنگلی» در ادامه رمان «ربات جنگلی» چاپ و راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی مشق شب، دکتر علی‌نژاد استادیار پژوهشکده بنیاد دانشنامه نگاری پژوهشگاه علوم انسانی مترجم این کتاب، با اشاره به اینکه رمان «فرار ربات جنگلی»، در سال 2018 توسط انتشارات «لیتل براون» در نیویورک منتشر شده است، گفت: انگیزه­‌ی اصلی من، برای ترجمه­‌ی این رمان، بیش از علاقه و کنجکاوی شخصی، اشتیاق و پیگیری خوانندگان نوجوان رمان «ربات جنگلی» برای خواندن این رمان جدید، و آگاهی از سرنوشت «رز» و پسرش «برایت­بیل» بود.

وی با بیان اینکه این روزها خبرهای زیادی در مورد ربات­‌ها و پیشرفتشان می‌­شنویم، گفت: ربات‌هایی مشابه انسان با توانایی راه ­رفتن، صحبت ­کردن و حتی فکر ­کردن ساخته شده‌اند که حضور این ربات‌ها در فعالیت‌های اجتماعی، تصویری از آینده‌ی زندگی اجتماعی بشر است، به طوری که روزی ربات‌­ها وارد خانه­‌های ما خواهند شد و در کنار خانواده‌­هایمان زندگی خواهند کرد.

دکتر علی‌نژاد با اشاره به اینکه این ربات­‌ها، ربات‌­هایی هستند که از ترکیب چندین فناوری خاص با هوش مصنوعی ایجاد شده‌­اند، افزود: روند روبه­‌رشد فناوری ربات‌های انسان‌نما، این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا انسان‌ها قادرند وقت خود را با این ربات‌ها صرف کنند؟ آیا  این ربات‌ها فایده‌­ای هم دارند؟ و این مفید بودن به چه شکلی‌ست؟

استادیار پژوهشکده بنیاد دانشنامه نگاری پژوهشگاه علوم انسانی تصریح کرد: با وجود این­که ربات‌ها به‌­تدریج بهتر و باهوش‌تر می‌شوند، ولی انسان، ویژگی‌هایی دارد که ربات هیچ‌گاه به آن نخواهد رسید و مسئله­‌ی اصلی پژوهشگران، ساختن رباتی است که بتواند احساسات بشری را درک کند و به آن واکنش مناسب نشان بدهد. لذا به نظر می‌­آید که ترکیب و تلفیق هوش مصنوعی با بعضی از علوم می‌­تواند به ساخت نسل جدید ربات‌­هایی که مثل بشر رفتار می‌­کنند، منجر گردد.

مترجم این کتاب خاطرنشان کرد: پیتر براون، نویسنده‌­ی کتاب «ربات جنگلی»، در رمان جدیدش «فرار ربات جنگلی»، با آگاهی از پیش­‌بینی‌­های تخصصی درباره­‌ی نقش ربات ها در زندگی آینده‌­ی انسان­‌ها و مطالعه‌­ی رباتیک و صنعت اتوماسیون و هوش مصنوعی و با درآمیختن احساس و روح و فن و علم و حتی کمی فلسفه، به خلق و پرورش شخصیت­‌ها و موقعیت­‌های جدید می‎‌پردازد و با هنرمندی، تصویری جذاب و زیبا از این آینده و تعامل و تقابل احتمالی انسان با ماشین به خواننده می‌نمایاند؛ خوانندگانی که به احتمال قریب به یقین در دوران بزرگسالی خود جهانی را تجربه خواهند کرد که به فضای داستان بسیار شبیه است.

دکتر علی‌نژاد با اشاره به اینکه رمان «فرار ربات جنگلی»، در سال 2018 توسط انتشارات «لیتل براون» در نیویورک منتشر شده است، گفت: انگیزه‌­ی اصلی من، برای ترجمه‌­ی این رمان، بیش از علاقه و کنجکاوی شخصی، اشتیاق و پیگیری خوانندگان نوجوان رمان «ربات جنگلی» برای خواندن این رمان جدید، و آگاهی از سرنوشت «رز» و پسرش «برایت­بیل» بود.

وی ابراز امیدواری کرد، این داستان که در عین علمی و تخیلی بودن، سرشار از پیام صلح، دوستی و مهربانی است، پاسخگوی ذهن جست‌وجوگر، پویا و روح بلندپرواز نوجوانان باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشق شب

انتشارات مشق شب، ناشر تخصصی کتب مرجع و نشریات درون سازمانی، با هدف رشد و تعالی فرهنگ، ادب، هنر و دانش ایران عزیز پا به عرصه نشر گذاشته است؛ مصمم در تحقق آرمان‌هایش که همانای مشق وطن، توسعه و انتشار باورهای زنان و مردان خجسته و فرخ‌پی این مرز و بوم است. «مشق شب» در جذب اندیشه‌های ناب، صاحبان قلم و نخبگان دانش و فرهنگ همیشه پیشتاز بوده و از هر فرصتی برای دوستی با اهالی قلم استقبال کرده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب