اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394090749884727

کتاب تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان منتشر شد

کد: 1394090749884727

https://goo.gl/a23g6t

، تهران , (اخبار رسمی): حسن بشیر، نویسنده کتاب تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان با بیان ضرورت آشنایی هر چه بیشتر با رسانه‌های مختلف در دنیای بیرون گفت: در این رویکرد کیفی، به ویژه در تحلیل پیام‌های رسانه‌ای، بهره‌برداری از نظریه بازنمایی،‌ در سه رهیافت آن یعنی «رهیافت بازتابی»، «رهیافت تعمدی » و «رهیافت برساخت‌گرا » به شکل‌های گوناگون مورد تأکید قرار می‌گیرند‌‌.

کتاب تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان منتشر شد

در سه سال اخیر سه کتاب اول و دوم و سوم «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» منتشر شدند که مورد استقبال استادان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه تحلیل گفتمان رسانه‌ها قرار گرفتند‌‌.

استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی امام صادق (ع) تصریح کرد: «در سه سال اخیر سه کتاب اول و دوم و سوم «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» منتشر شدند که مورد استقبال استادان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه تحلیل گفتمان رسانه‌ها قرار گرفتند‌‌. اکنون تحلیل گفتمان رسانه‌های مختلف جهان در قالبی جدید و با عنوان «تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان» به عرصه نشر رسید‌.»

وی ادامه داد: «کتاب اول این مجموعه جدید در حقیقت به اجرا گذاشتن روش مزبور را به نمایش می‌گذارد، ولی با این تفاوت که در این کتاب مقالات منتشر شده در فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی و تخصصی و نیز مقالات مستخرج از پایان نامه‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند درج شده‌اند‌‌. به عبارت دیگر، اگر در سه کتاب قبلی عمدتاً مقالات تخصصی منتشر شده‌اند در این کتاب، مقالات علمی ـ پژوهشی، علمی ـ ترویجی و علمی ـ تخصصی منتشر شده‌اند که برای علاقه‌مندان می‌تواند طیفی از سطوح مختلف مقالات را با روش مزبور به نمایش بگذارد‌‌.»

نویسنده کتاب تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان افزود: «آنچه که درباره روش «پدام» می‌توان گفت، سرعت گسترش آن میان دانشجویان و استادان برای به‌کارگیری آن به دلیل سادگی و روایی آن است‌‌. مراحل این روش به‌خوبی روشن بوده و اجرای آن به شکل فرآیندی صورت می‌گیرد‌‌. معنا در این فرآیند شکل منطقی می‌گیرد و عقلانیت معنایی بر آن سایه افکنده است‌‌. این مسائل، روش مزبور را به یک روش مفید، علمی و آسان برای تحلیل گفتمان تبدیل کرده که اطمینان دارم در آینده گسترش بیشتری میان دانشگاهیان و محققان خواهد داشت‌‌.»

عضو هیئت علمی امام صادق(ع) تأکید کرد: «اولین کتاب از مجموعه کتاب «تحلیل گفتمان رسانه‌های جهان» شامل چهار بخش است که هر بخش ناظر به یک مجموعه از مقالات است که تحت عنوان تحلیل نام‌گذاری شده‌اند‌‌. به طور مثال این چهار بخش عبارتند از:

  • بخش اول: رسانه‌ها و دهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال 1388
  • بخش دوم: بیداری اسلامی و رسانه‌های جهان
  • بخش سوم: سوریه و بحران‌سازی رسانه‌های جهان
  • بخش چهارم: بیداری اسلامی، جنبش وال استریت و دیپلماسی آمریکا

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشق شب

انتشارات مشق شب، ناشر تخصصی کتب مرجع و نشریات درون سازمانی، با هدف رشد و تعالی فرهنگ، ادب، هنر و دانش ایران عزیز پا به عرصه نشر گذاشته است؛ مصمم در تحقق آرمان‌هایش که همانای مشق وطن، توسعه و انتشار باورهای زنان و مردان خجسته و فرخ‌پی این مرز و بوم است. «مشق شب» در جذب اندیشه‌های ناب، صاحبان قلم و نخبگان دانش و فرهنگ همیشه پیشتاز بوده و از هر فرصتی برای دوستی با اهالی قلم استقبال کرده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

رسانه‌ها | نشریات و کتاب