اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394100251204791

آشنایی با قابلیت‌های تبلیغاتی در تلگرام

کد: 1394100251204791

https://goo.gl/kYKKJJ

، مشهد , (اخبار رسمی): تلگرام به دلیل اینکه با استفاده از منابع متن‌باز ایمن و بهینه که بر روی چندین دیتا سنتر مطمئن کار می کند، از ضریب اطمینان و سرعت بالایی برخوردار است. تلگرام حجم زیادی از کاربرانی که وایبر جمع کرده بود را هم‌اکنون به خود اختصاص داده و حالا در ایران رقیب جدی ندارد. مسلما این نرم‌افزار با تعداد زیادی از کاربران فعال در استفاده از آن بازار خوبی برای تبلیغات به شمار می‌آید.

تبلیغات در تلگرام

تبلیغات فعالیت و حرفه‌ای است که به تولید اطلاعات برای ترویج فروش محصولات و خدمات تجاری به کار می‌رود و استفاده از دانش و تبلیغات در تلگرام با استفاده از فناوری‌های روز تبلیغات می‌تواند مسیر موفقیت را برای یک شرکت ترسیم کند

مجله خبری رصد رسانه در این مقاله به بررسی قابلیت‌های تلگرام پرداخته است؛ برنامه پیام‌‌رسان تلگرام برای اولین بار در 14 آگوست 2013 برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در 20 اکتبر 2013 بیرون داد. از تلگرام می‌توان در تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها، ویندوز، ویندوزفون و لینوکس استفاده کرد. همچنین می‌توان به طور همزمان تلگرام را روی چندین وسیله به کار برد و تنها به یک شماره تلفن منحصربه‌فرد در تمام آنها نیاز است. کاربر می‌تواند یک نام کاربری برای خود انتخاب کند و سایرین می‌توانند نام کاربر را جست‌‌وجو و کاربر را پیدا کنند و به او پیام بدهند، حتی در صورتی که شماره تلفن کاربر را نیز نداشته باشند با نام کاربری نیز می‌‌توانند به او پیام بدهند.

موسسان تلگرام برنامه خود را ایمن‌تر از واتساپ و لاین می‌دانند. آنها می‌گویند اگر کاربر از گفت‌‌وگوی خصوصی استفاده کند، پیام او در مبدأ و مقصد رمزگذاری می‌شود و به هیچ عنوان پیام‌ها در فضاهای ابری ذخیره نمی‌شوند و تنها در مبدأ و مقصد در دسترس خواهند بود. این برنامه در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و کره‌ای در دسترس است.

 

تاریخچه تبلیغات در تلگرام

تلگرام برنامه‌ای پیام‌رسان و دارای سرعت و امنیت بالا است. تلگرام برنامه‌ای رایگان است که در آن می‌توان ویدئو، عکس، تبلیغات در تلگرام متن، لینک یا هر چیزی را که قابلیت ارسال داشته باشد، فرستاد. این اپلیکیشن توسط نیکلای و پاول دوروف که دو برادر اهل روسیه هستند نوشته شده است. هر یک از برادران مسئولیت قسمتی از این برنامه را برعهده دارند؛ مثلا نیکلای مسئولیت بخش تکنولوژی و پاول بخش پشتیبانی را در تلگرام به عهده دارد. تلگرام به دلیل اینکه با استفاده از منابع متن‌باز ایمن و بهینه که بر روی چندین دیتا سنتر مطمئن کار می‌کند از ضریب اطمینان و سرعت بالایی برخوردار است، می‌توان به آن اطمینان کرد. مقر اصلی شرکت این برادران روس در برلین آلمان است.

قبل از ورود تلگرام ،وایبر در بین مخاطبین مورد توجه بود که به دلیل اختلالاتی که در آن به‌وجود آمد، جایش را به تلگرام داد و تلگرام حجم زیادی از کاربرانی که وایبر جمع کرده بود را هم اکنون به خود اختصاص داده و حالا در ایران رقیب جدی ندارد. مسلما این نرم‌افزار با تعداد زیادی از کاربران فعال بازار خوبی برای تبلیغات به شمار می‌آید.

 

نقش تبلیغات در تلگرم

تبلیغات فعالیت و حرفه‌ای است که به تولید اطلاعات برای ترویج فروش محصولات و خدمات تجاری به کار می‌رود و استفاده از دانش و تبلیغات در تلگرام با استفاده از فناوری‌های روز تبلیغات می‌تواند مسیر موفقیت را برای یک شرکت ترسیم کند. برای اینکه بتوان تبلیغات را بین انبوه تبلیغات کنونی برجسته کرد، باید به دنبال راهی بود تا از سایر رقبا متمایز شد. تبلیغات در تلگرام این خواسته را تا حدی در جامعه کنونی محقق کرده است و علاوه بر این با استفاده از نرم‌افزار تلگرام می‌توان کالا و خدمات خود را به جهانیان شناساند.

در واقع تلگرام همانند یک شبکه اطلاع‌رسانی وسیع است که در اکثر مواقع در دسترس مخاطبان قرار دارد و اطلاعاتی که در تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، ارزش آماری بسیار مهمی دارد. در حال حاضر این نرم‌افزار بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات انبوه است و هر روزه شاهد افزوده شدن کاربران در تلگرام هستیم و افزوده شدن کاربران باعث می‌شود تبلیغات در تلگرام توسط افراد بیشتری در روز بازدید شود.

 

انواع تبلیغات در تلگرام

با توجه به پیشرفت و محبوبیت برنامه تلگرام و افزایش روزافزون کاربران در این شبکه اجتماعی، تبلیغات در این شبکه را می‌توان با روش‌های مختلفی ترویج داد که شامل موارد ذیل می‌شود :

تهیه پنل تبلیغاتی: با تهیه پنل‌های تبلیغاتی در تلگرام نیاز به هیچ‌گونه خط ارسال نیست. همچنین هیچ گونه بلاک و اسپمی نیز وجود نخواهد داشت و به تمامی بانک‌های اطلاعاتی (منطقه‌ای، کدپستی، مشاغل و اصناف) امکان ارسال اطلاعات و پیام‌های تبلیغاتی وجود دارد. قابل ذکر است که برخی از پنل‌های تبلیغاتی امکان ارسال با شماره تلفن همراه یا تلفن ثابت دفتر یا منزل خود را ارائه می‌دهد.

ارسال لینک به گروه‌های تلگرام: برای معرفی خود در بین رقبا و مشتریان، تلگرام این امکان را فراهم می‌کند تا با ارسال لینک از وب‌سایت و لینک گروه‌های تبلیغاتی برای سایر گروه‌ها، محصولات و یا نام برند را به‌صورت وسیع‌تری معرفی کرد.

ارسال پیام تبلیغاتی به‌صورت خصوصی: برای مخاطبین و یا دوستانی که شماره آنها را در دسترس است، می‌توان با ارسال پیام تبلیغاتی به صورت خصوصی در تلگرام، آنها را از محصولات جدید مطلع کرد و در این صورت مشتری به لحاظ اینکه به صورت خصوصی با او ارتباط برقرار شده است، حس نزدیک‌تری خواهد داشت و به همین سبب امکان اینکه این پیام در سایر گروه‌هایی که مخاطبان به آن دسترسی دارند منتشر شود، بسیار زیاد است و شانس بیشتری برای عرضه در بازار وجود دارد.

ایجاد کانال‌های تبلیغاتی: تلگرام این قابلیت را دارد که کانال‌های تبلیغاتی متعددی را ایجاد کرد و برای گروه خود لینک ساخت و به اشتراک گذاشت تا گروه موردنظر زودتر شلوغ شود و در این قسمت لینک تنها توسط مدیر گروه ساخته می‌شود و سایر اعضای گروه قادر به ساخت لینک نیستند و از جمله مزایایی که می‌توان برای گروه‌های تلگرام برشمرد این است که شماره تلفن اعضای گروه قابل نمایش نیست و مخاطبین گروه نگران لو رفتن شماره تماس‌های خود نیستند.

 

مقایسه نقش تلگرام در ایران با کل دنیا

تحقیقات نشان داده که تلگرام در ایران حدود 17 میلیون کاربر فعال دارد و از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، در صورتی که تلگرام در جهان از این ویژگی مستثنا است و در بسیاری از کشورها هنوز به رسمیت شناخته نشده. در این میان شش شبکه اجتماعی پینترست، توئیتر، فیس‌بوک، گوگل پلاس و لینکد‌ین بیشترین اعضا را به خود اختصاص داده و به نوعی محبوب‌ترین شبکه‌ها در جهان به شمار می‌روند.

کاربران در کشور ما از پرمصرف‌‌ترین کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی و پیام‌‌رسان در تلگرام هستند و این حجم عظیم کاربران مسلماً بخش عمده و قابل‌توجهی از کاربران این برنامه در کل دنیا محسوب می‌شوند.

 

مزایای تبلیغات در نرم‌افزار تلگرام

  • هزینه ارسال پیام و عکس و فیلم رایگان است
  • محدودیتی در ارسال تعداد کلمات وجود ندارد
  • قابلیت اشتراک‌گذاری لینک سایت و یا صفحات اینترنتی
  • امکان ارسال فیلم و تصویر توسط تعداد زیادی از کاربران خوانده می‌شود
  • امکان ارسال به صورت منطقه‌ای، پیش‌شماره‌ای و مشاغل و… مناسب برای برندسازی و معرفی محصولات و خدمات
  • قابلیت تبادل اطلاعات با مشتری بازاری نو برای تبلیغات.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رصد رسانه

سایت رصد رسانه با ارائه مقالات تخصصی، انتشار اخبار و رویدادها، بررسی انواع خلاقیت ها در این صنعت تلاش می کند سطح دانش و اطلاعات فعالین حوزه تبلیغات و علاقمندان به این رشته را ارتقاء دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]