کد: 1394102351694954

زمان مناسب برای تعویض مسواک

کد: 1394102351694954

http://j.mp/1SpH3nf

، گرگان , (اخبار رسمی): همانطور که می‌دانید، مسواک زمینی حاصلخیز برای پرورش میکروب‌ها است، اما لازم نیست از این بابت ترسی به دل راه داد، تنها کافی است زمان تعویض مسواک را به خاطر داشت. آیا می‌دانید چه تعداد باکتری روی مسواک‌ها زندگی می‌کنند؟ محققان دریافته‌اند که یک مسواک معمولی می‌تواند بیش از 10 میلیون جرم و باکتری را درون خود جای دهد.

زمان تعویض مسواک

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که مسواک محیطی بسیار مستعد برای پرورش میکروارگانیسم‌ها یا موجودات ریز میکروسکوپی است. اما نباید ناامید و نگران شد، زیرا این باکتری‌ها تهدید بزرگی برای این مرواریدهای سفید نخواهند بود. پژوهشگرانی که این میکروارگانیسم‌ها را کشف کرده‌اند دریافته‌اند که این موجودات میکروسکوپی انسان‌ها را بیمار نمی‌کنند؛ چراکه خمیر دندان‌ها حاوی ترکیبات ضدباکتری هستند که تا حدودی از گسترش این موجودات جلوگیری می‌کنند. علاوه بر آن میکروارگانیسم‌ها برای زنده ماندن به رطوبت نیاز دارند، بنابراین پس از خشک شدن مسواک، بسیاری از آنها می‌میرند.

نکاتی جهت تمیز کردن مسواک برای مراقبت از دندان‌ها و مسواک

باید توجه داشت که حتماً پس از مسواک زدن باید مسواک را زیر شیر آب شسته و سپس در مجاورت هوا قرار داد تا خشک شود. همچنین می‌توان برای کشتن باکتری‌های موجود، مسواک خود را در الکل قرار داد. دهانشویه نیز به دلیل خاصیت ضدباکتری خود همانند الکل عمل می‌کند. راه‌حل دیگر، قرار دادن مسواک در آب در حال جوشیدن به مدت 5 الی 10 دقیقه است. هرگز نباید مسواک را درون مایکروویو یا ماشین ظرفشویی قرار داد، چراکه با این کار بیشترین صدمه به آن وارد خواهد شد.

زمان تعویض مسواک

انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می‌کند تعویض مسواک یا تعویض سر مسواک (در صورتی که از مسواک برقی استفاده می‌کنید) به طور متوسط هر 3 ماه یکبار صورت گیرد. البته این مدت زمان بیش از آنکه به خود مسواک بستگی داشته باشد، به دارنده مسواک مربوط می‌شود. گاهی نیز ممکن است برس مسواک بسیار سریع‌تر از این زمان فرسوده شود. به خاطر داشته باشید که تعیین‌کننده اساسی تقویم نیست، بلکه حالت برس مسواک است. بهترین زمان تعویض مسواک زمانی است که برس مسواک حالت خود را از دست داده و موهای برس از حالت عمودی خارج شوند. توجه داشته باشید که مسواک فرزندانتان نیز باید به طور منظم کنترل شود. چراکه احتمالاً دفعات بیشتری نیاز به تعویض خواهند داشت. آیا بعد از یک بیماری همانند سرماخوردگی نیازی به تعویض مسواک هست؟ پاسخ این سؤال منفی است. فقط توجه داشته باشید که در فاصله زمانی بین دو استفاده، برس مسواک حتماً خشک شده باشد. در این حالت باکتری‌ها مجال زنده ماندن نخواهند یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رسانه آموزگان

کانال تلگرامی آموزشی «آموزگان» مکانی برای آموزش مسائل بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، بازاریابی و ... است. امیدواریم لحظات خوبی را در کانال آموزگان برای شما عزیزان فراهم کرده باشیم.

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان