اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394110652274965

نمایش آثار «نامی پتگر» در نگارخانه سهراب

کد: 1394110652274965

http://j.mp/23sMS7f

، تهران , (اخبار رسمی): نگارخانه سهراب 40 اثر از آثار زنده‌یاد نامی پتگر، هنرمند پیشکسوت نقاشی ایران را از تاریخ 9 تا 20 بهمن در نمایشگاهی با عنوان «نقاشی‌هایی برای اندیشیدن» به نمایش می‌گذارد.

نامی پتگر، نقاشی هایی برای اندیشیدن

مجموعه آثار نامی پتگر از جهان‌بینى شخصى او حکایت مى‌کند. آثارى که از جهان ظاهرى گذشته و به یک جهان تازه رسیده است؛ ترکیب‌بندى‌هاى پیچیده، رنگ‌هاى پرقدرت، نقش‌هاى نمادین. نقاشى‌هایى که هر کدام داستانى دارند؛ داستانى از تخیلات ذهنى ناب و واقعیت‌هاى بصرى

نامی پتگر، نقاش معاصر ایرانی است که در ابتدا تحت تأثیر پدر و عموی خود، نقاشی واقع‌گرا را در پیش گرفت، اما پس از سفر و تحصیل در اروپا به نقاشی انتزاعی روی آورد. وی عمده شهرت خود را به دلیل فعالیت‌‌های آموزشی در زمینه آموزش نقاشی کسب کرد.

او که در سال 1325 شمسی در تهران متولد شده بود، از‌‌ کودکی زیر نظر پدرش استاد علی‌اصغر پتگر به آموزش نقاشی پرداخت. اگرچه در آغاز در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل اشتغال داشت، ولی پس از چندی موسیقی را‌‌ رها کرده و به طور جدی به نقاشی روی آورد.

نامی پتگر چند بار به فراگیری تحصیلات عالیه در زمینه هنر پرداخت، ولی پس از چندی با هر نوع آموزش آکادمیک دچار تعارض شد و آموزش سینه‌به‌سینه استاد و مطالعه گسترده و تحقیقاتی درباره زیبا‌شناسی، نقاشی و تاریخ هنر را به هرگونه آموزش‌های دیگر ترجیح داد.

او در سال 1344 آتلیه و آموزشگاه آزاد طراحی و نقاشی مستقل خود را در تهران تأسیس کرد و به ادامه کار پدر و عمویش استاد جعفر پتگر پرداخت. او سفرهایی به اروپا داشت و دانسته‌های هنری خود را افزایش داد. وی پس از انقلاب در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تدریس مشغول شد.

مجموعه آثار نامی پتگر از جهان‌بینى شخصى او حکایت مى‌کند. آثارى که از جهان ظاهرى گذشته و به یک جهان تازه رسیده است؛ ترکیب‌بندى‌هاى پیچیده، رنگ‌هاى پرقدرت، نقش‌هاى نمادین. نقاشى‌هایى که هر کدام داستانى دارند؛ داستانى از تخیلات ذهنى ناب و واقعیت‌هاى بصرى.

نمایشگاه آثار این هنرمند در گالری سهراب از تاریخ 9 تا 20 بهمن و به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب‌غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک 5، واحد1 برقرار بوده و بازدید از نمایشگاه در طول هفته از ساعت 11 صبح تا 20 به جز روزهای یکشنبه امکان‌پذیر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گالری سهراب

نگارخانه سهراب دربردارنده آثار و هنرهای تجسمی از هنرمندان کشور ایران در بازه‌های زمانی مختلف است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
رویدادمرتبط های:

| آغاز نمایش آثار زنده‌یاد نامی پتگر در نگارخانه سهراب | پایان نمایش آثار زنده‌یاد نامی پتگر در نگارخانه سهراب