اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395032957525427

دردیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر این کشور تاکید شد

گسترش روابط فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان

کد: 1395032957525427

http://j.mp/1sLuLLY

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با «بنیاد حسین اف» سفیر جمهوری آذربایجان در تهران، دیدار و گفت و گو کرد.

گسترش روابط فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان

ملاقات های مقامات دو کشور با یکدیگر نشان دهنده اراده سیاسی دو کشور بر گسترش روابط است و از این روابط باید نهایت بهره برد

به گزارش اخباررسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با «بنیاد حسین اف» سفیر جمهوری آذربایجان در تهران گفت: ایران و جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات بسیاری از جمله اشتراکات مذهبی، فرهنگی و ... با یکدیگر هستند.

وی افزود: ملاقات های مقامات دو کشور با یکدیگر نشان دهنده اراده سیاسی دو کشور بر گسترش روابط  است و از این روابط باید نهایت بهره برد.

جنتی ادامه داد: ایران و آذربایجان شخصیت های مشترک فرهنگی با یکدیگر دارند که از آن جمله می توان به اشعار شهریار به زبان آذری اشاره کرد و مقبره نظامی گنجوی نیز در آذربایجان قرار دارد و این ها از جمله نمادهای فرهنگی مشترک میان دو کشور محسوب می شود و لازم است بر روی این شخصیت ها سرمایه گذاری کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دو کشور ظرفیت های زیادی برای همکاری با یکدیگر دارند و می توانند در حوزه های سینمایی، کتاب، ترجمه، موسیقی و ... با یکدیگر همکاری های مشترک داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر اساس موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور لازم است برنامه مبادلات فرهنگی که نقشه راه همکاری های مشترک فرهنگی، علمی و آموزشی و ... را برای مدت سه سال مشخص می کند، امضا شود.

جنتی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی در کشورها متعلق به همه مردم جهان است، ادامه داد: دو کشور در جهت مرمت آثار و اماکن تاریخی و هنری یکدیگر نیز می توانند همکاری داشته باشند.

وی گفت: سفرا به عنوان مسوول روابط دو کشور نقش مهمی می توانند در گسترش روابط میان ملت ها و دولت ها داشته باشند و در زمینه گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید اهتمام داشته باشند.

ایران و آذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی و هنری بسیاری هستند

در این دیدار، «بنیاد حسین اف» سفیر جمهوری آذربایجان در تهران نیز با اشاره به اشتراکات دو کشور در زمینه های فرهنگی و هنری گفت: ایران و آذربایجان از نظر فرهنگی دارای درک متقابل هستند و یکدیگر رابه خوبی می فهمند.

وی با اشاره به موسیقی مشترک دو کشور افزود: دو کشور در زمینه موسیقی نیز دارای درک مشترکی هستند و فعالیت های مشترکی را می توانند در این زمینه با یکدیگر داشته باشند.

حسن اف بر همکاری های مشترک در زمینه های کتاب، فیلم، ترجمه و ... نیز تاکید کرد و ادامه داد: ما در هیچ زمینه ای با ایران دارای حد نیستیم و علاقه مند به گسترش روابط با این کشور هستیم.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سال 1383 نمودار نهایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غالب شش معاونت شامل چهار معاونت تخصصی و دو معاونت پشتیبانی به تایید سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور رسید و برای اجرا ابلاغ گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]