اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033157955445

بیپ تونز منتشر می کند

موسیقی سوگ و سوز درشب های قدر

کد: 1395033157955445

http://j.mp/28ITFXN

، تهران , (اخبار رسمی): سوگ و سوز، دو تجربه بسیار ارزشمند است و خوش فکری مسلم رسولی باعث بوجود آمدن آن شده است و شنونده شاهد نوعی از موسیقی سوگواری است که به هیچ وجه از آن دل زده نمی شود و به بازآفرینی نوعی از موسیقی می پردازد که ریشه ای کهن دارد اما در میان هیاهویی که امروزه به عنوان موسیقی سوگ می شناسیم، گم شده است.

موسیقی سوگ و سوز

موسیقی از دیرباز نه در ایران و دین اسلام که در دیگر نقاط دنیا  و دیگر ادیان نیز جزء جدانشدنی آیین سوگواری بوده است و در هر جغرافیایی، نوای حزن‌انگیز موسیقی با احساسات آن قوم همراه می‌شده تا بیان شفاف از عمق آن اتفاق به وجود آید. در ایران نیز از قدیم موسیقی همراه با عزاداری بوده که نمونه بارز آن تعزیه است.  ایران به دلیل وسعت و تعدد قومیت‌ها  و گوناگونی گویش‌ها و زبان‌ها ملودی‌ها و آوازهای بکری در این زمینه وجود دارد
مسلم رسولی که ازخوش‌سلیقگی و خوش‌فکری ذاتی برخوردار است این بار و به سفارش بیپ‌تونز دو قطعه طولانی و بسیار زیبا را تدوین کرده است. مسلم رسولی با گردآوری نغمه های سوگ که مربوط به نواحی مختلف ایران می‌شود و تدوین و اتصال آنها به یکدیگر توانسته قطعه بسیار شنیدنی سوگ را ارائه دهد. این قطعه اگرچه تشکیل شده از نغمه‌های محلی است اما همراهی سازها و افکت‌های دیجیتالی مسلم رسولی باعث شده تا علاوه بر اصالت، آوازها به شیوه‌ای مدرن شنیده شود. قطعه سوز نیز از آوازهای حزین بومی تشکیل‌شده که وجه سوگواری آن کمتر از قطعه سوگ است اما توالی نغمه‌ها به‌قدری به‌ جا و دقیق انجام‌شده که شنونده را تا آخر قطعه با خود می‌کشاند.
سوگ و سوز، دو تجربه بسیار ارزشمند است و خوش‌فکری مسلم رسولی باعث به وجود آمدن آن شده است و شنونده شاهد نوعی از موسیقی سوگواری است که به‌هیچ‌وجه از آن دل‌زده نمی‌شود و به بازآفرینی نوعی از موسیقی می‌پردازد که ریشه‌ای کهن دارد اما میان هیاهویی که امروزه به‌ عنوان موسیقی سوگ می‌شناسیم، گم‌ شده است.
بیپ تونز در نظر دارد همزمان با ایام سوگواری شهادت مولای متقیان مجموعه سوگ و سوز را به‌ صورت رایگان منتشر کند. همچنین منتخبی از آثار موسیقی در مدح امام اول شیعیان برای نخستین بار در سایت بیپ تونز تهیه شده که در روز شهادت آن حضرت در اختیار سوگواران ایشان قرار خواهد گرفت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیپ تونز

بیپ تونز به عنوان اولین مرجع دانلود آهنگ و موسیقی، با همکاری و مشارکت صاحبان آثار اقدام به جمع آوری کامل ترین آرشیو آهنگ و موسیقی در ایران نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

موسیقی