اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033158065438

افزایش ظرفیت تولید واحدهای پتروشیمی غرب ایران

کد: 1395033158065438

https://goo.gl/U89YoK

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همزمان با بهره برداری از فاز دوم پتروشیمی کاویان ظرفیت تولیدپتروشیمی های واقع در مسیرخط لوله اتیلن غرب افزایش می یابد.

افزایش ظرفیت تولید واحدهای پتروشیمی غرب ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی محمد بساق زاده اظهار کرد: انتظار داریم در صورت تامین کامل خوراک فازهای اول و دوم پتروشیمی کاویان بتوانیم جهش در تولید را در سال 95 رقم بزنیم و در این راستا پتروشیمی های لرستان، ایلام، پلیمر کرمانشاه، مهاباد و کردستان که خوراک خود را از خط لوله اتیلن غرب دریافت می کنند امسال با ظرفیتی مطلوب فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: امسال فاز دوم پتروشیمی کاویان راه اندازی شده و همزمان با دریافت خوراک وارد مدار تولید خواهدشد و این مجتمع پتروشیمی به عنوان تامین کننده اصلی اتیلن پتروشیمی های غرب ایران در آستانه تولیدی شدن قرار دارد.

بساق زاده با بیان این که پیش بینی می شود با تولید حداکثری در فازهای 15 تا 18پارس جنوبی، تحویل اتان، امسال نسبت به پارسال افزایش یابد گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امید است امسال با تمام ظرفیت خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب تامین شود.

مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه دو میلیون تن ظرفیت تولید است. اتیلن تولیدی این مجتمع از طریق خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در دیگر مجتمع های پتروشیمی استفاده می شود. خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان هم اکنون از طریق فازهای 4 و 5 و 9 و 10 پارس جنوبی دریافت می شود که با تولید حداکثری از فازهای جدید پارس جنوبی، میزان خوراک دریافتی این مجتمع افزایش می یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی صنایع پتروشیمی

هدف بنیادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه ریزی کلان، سیاست گذاری، تنظیم گری، بسترسازی و پشتیبانی توسعه پایدار صنعت پتروشیمی برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته