اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053194065438

رونق محصولات‌ پتروشیمی‌با اهرم پلیمر

کد: 1395053194065438

http://goo.gl/xTbiHF

، تهران , (اخبار رسمی): افزایش توامان حجم معامله پلیمرها و محصولات شیمیایی در بورس کالا باعث شد تا هفته ای پررونق برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا رقم بخورد.

رونق محصولات‌پتروشیمی‌بااهرم پلیمرو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ،حجم عرضه پلیمرها در بورس کالا در هفته گذشته به نزدیکی 58 هزار تن رسید که بالاترین حد در 3 هفته اخیر به شمار رفته که در برابر این حجم ، 230 هزار تن تقاضا ثبت شده است که به نسبت هفته پیش از آن از تعادل بیشتری حکایت می کند.

در نهایت حجم معامله پلیمرها در هفته گذشته به 53 هزار و 500 تن رسید که به نسبت هفته پیش از آن از 19.6 درصد رشد خبر می دهد. همین موارد نشان دهنده وضعیت مساعد بازار پلیمرهاست. از سوی دیگر آمارها نشان می دهد که در هفته گذشته 92 درصد از عرضه پلیمرها در بورس کالا مورد داد و ستد قرار گرفته که می توان این رقم را بالاترین درصد معامله از پایان فروردین ماه تاکنون برشمرد.

به عبارت ساده تر باید این گونه برداشت کرد که از یک سو جذابیت عرضه ها افزایش یافته و از سوی دیگر صنایع پایین دستی خود را برای استفاده از تمام عرضه ها و گریدهای گوناگون آماده کرده است که نکته بسیار مهمی به شمار می آید.

نکته  دیگر در خصوص معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا را باید انتظار برای اعلام قیمت های پایه جدید در هفته پیش رو دانست یعنی عرضه کنندگان از ترس کاهش قیمت ها عرضه خود را افزایش داده و خریداران برعکس آن از ترس کاهش حجم عرضه ها در هفته جاری ، حجم خرید هفته پیشین خود را افزایش داده اند که نشان می دهد هنوز هم بخش های مختلف بازار به یکدیگر اعتماد ندارند هرچند که برخی رخدادهای فنی پیش بینی نشده و یا احتمال نوسان قیمت ها را نیز باید در این خصوص مورد توجه قرار داد.

در هر حال بهبود حجم معاملات و کاهش التهاب در بازار را باید بسیار جدی گرفت زیرا در کنار بهبود حجم تولید در صنایع پایین دستی ، از رویکرد مثبت صنایع بالادستی و بزرگ نیز حکایت می کند. در هر حال شکسته شدن سقف معاملاتی 40 هزار تن و ثبت رقمی بیش از 50 هزار تن در خصوص معامله پلیمرها رخدادی که از بهبود بنیادین بازار حکایت داشته و دورنمای مثبتی را برای بازار پلیمرها ترسیم می کند.

در بازار محصولات شیمیایی نیز شاهد رشد 15.9 درصدی حجم معاملات هستیم هرچند که عرضه هفتگی در این گروه کالایی با 19.6 درصد رشد رو به رو بوده و برای خرید این حجم عرضه نیز ، تقاضا 24.43 درصد افزایش یافته است. این رشد باعث شد تا حجم معامله محصولات شیمیایی به بالاترین حد از پایان خردادماه تاکنون بالغ شود که فاکتور مهم و مثبتی در این بازار به حساب آمده هرچند که بخشی بزرگی از معاملات به گروه هایی خاص مربوط بوده ولی باز هم نمی توان از افزایش حجم معاملات به سادگی گذشت اما هنوز هم برای برخی از محصولات شیمیایی به عرضه های بیشتری نیاز داریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی صنایع پتروشیمی

هدف بنیادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه ریزی کلان، سیاست گذاری، تنظیم گری، بسترسازی و پشتیبانی توسعه پایدار صنعت پتروشیمی برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته