اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040158565435

همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع)

دریانوردان روزشان را جشن می گیرند

کد: 1395040158565435

https://goo.gl/f8fYGe

، تهران , (اخبار رسمی): نظر به اهمیت و جایگاه دریانوردان در حمل و نقل دریایی در سطح جهان و جا به جایی بیش از 90درصد کالاها از طریق دریا که نقش دریانوردان در حمل ایمن و امن آن انکارناپذیر است، سازمان بین‌المللی دریانوردی را بر آن داشت تا در جریان تدوین اصلاحیه کنوانسیون استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی طی کنفرانس دیپلماتیکی که در ژوئن سال 2010 در شهر مانیل فیلیپین برگزار شد، یک روز ویژه‌ را جهت تقدیر از دریانوردان تعیین کند .

دریانورد ضرورت اجتناب ناپذیر دنیای امروز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، به همین منظور جمهوری اسلامی ایران نیز از سال 2010 همزمان با کشورهای عضو آیمو (سازمان جهانی دریانوردی)، روز جهانی دریانورد را در اوایل تیرماه هر سال جشن گرفته و از دریانوردان زحمت‌کش به نحو شایسته تقدیر می‌کند.

شعار امسال روز دریانورد توسط آیمو " دریا برای همه" انتخاب شده است که ارتباط تنگاتنگی با شعار روز جهانی دریانوردی یعنی "کشتیرانی، ضرورت اجتناب ناپذیر در جهان" دارد و بر این موضوع تاکید دارد که دریانوردان نه تنها برای صنعت کشتیرانی یا تحقق اهداف شغلی خود در دریا تلاش می کنند،  بلکه به همه انسان ها خدمت می کنند و در نتیجه دریانورد ضرورت اجتناب ناپذیر دنیای امروز است.

امسال نیز جمهوری اسلامی ایران با عنایت به تقارن این روز با میلاد خجسته کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برنامه های متنوعی را با حضور مقامات ارشد لشگری و کشوری جهت تقدیر از زحمات دریانوردان نمونه کشور در روز اول تیر در مجتمع آموزشی فرمانیه سازمان تدارک دیده است . این مراسم با ضیافت افطار به افتخار دریانوردان تکمیل خواهد شد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان