اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950928202295435

ورود 700میلیون دلار تجهیزات‌ به بنادر تا 2سال دیگر

کد: 13950928202295435

https://goo.gl/fdCiGu

، تهران , (اخبار رسمی): ‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا دو سال آینده جمع‌ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه تجهیزات بنادر حدود 700 میلیون دلار‌ انواع تجهیزات بندری است که وارد بنادر کشور می‌شود.

ورود 700میلیون دلار تجهیزات‌ به بنادر تا 2سال دیگر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد مدیرعامل این سازمان گفت: پس از توافقات برجام موضوع خرید تجهیزات بندری از کشورهای خارجی را دنبال کردیم و برخی از تجهیزات بندری از اروپا خریداری شد که این خرید‌ها‌ دو دلیل عمده و مهم داشت.

وی ادامه داد: اول آنکه لازم بود این نیاز به تجهیزات در بنادر برطرف شود، ضمن آنکه باید بالاخره به غربی‌ها بفهمانیم که یخ تحریم‌ها در حال ذوب شدن است و مقاومت بیهوده در این‌باره منطقی نیست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در شرایط پسابرجام، ورود خطوط لاینری به بنادر کشور افزایش یافت ضمن آنکه در خرید تجهیزات بندری موانع رفع شد.

وی با بیان اینکه ضمانت‌نامه رسمی این خرید‌ها‌ به دست ما رسیده است، بیان کرد: این کالا به کشور وارد شده است که ‌در توسعه تجهیزات بندری و توسعه فعالیت‌ها در بنادر مؤثر است.

‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا 2 سال آینده جمع‌ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه تجهیزات بنادر حدود 700 میلیون دلار‌ انواع تجهیزات بندری است که وارد بنادر و دریاهای کشور می‌شود.

سعیدنژاد افزود: بیشترین تجهیزات برای بندر شهید بهشتی چابهار و بندر شهید رجایی بندرعباس در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همان‌طور که در گذشته هم اعلام کردیم نخستین اعتبارات اسنادی (LC) به مبلغ 170 میلیون دلار انجام شده و قرار است چهار LC دیگر برای یکی از شرکت‌های اروپایی گشایش شود. در این راستا خرید و نصب تجهیزات بندری مورد نیاز در بنادر امام خمینی (ره)‌، شهید رجایی، چابهار و یکی از بنادر شمالی در دستور کار ‌سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

سعیدنژاد همچنین با اشاره به فعالیت سازمان بنادر در نوسازی و توسعه شناورها گفت: سال گذشته از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی 200 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم تا از این محل برای ساخت شناورها استفاده شود.

‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میانگین سود این تسهیلات 10 درصد است که مابه‌التفاوت سود توسط سازمان پرداخت می‌شود. ضمن آنکه در این پروژه، بانک‌های مختلف، بانک عامل هستند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]