اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951013213115435

آخوندی اقدامات پسابرجامی حوزه بنادر را تشریح کرد

نوسازی سیستم امدادونجات بنادر برای نخستین‌بار

کد: 13951013213115435

https://goo.gl/VBkSsY

، تهران , (اخبار رسمی): آخوندی در تشریح چند اقدام پسابرجامی وزارت راه و شهرسازی در حوزه بنادر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد تومانی در پس‌کرانه‌ها گفت: پس از برجام توانستیم 18 لاینر بین‌المللی را به بندر شهید رجایی بیاوریم و برای نخستین‌بار در بعد از انقلاب سیستم امداد و نجات سازمان بنادر را نوسازی کنیم.

نوسازی سیستم امدادونجات بنادر برای نخستین‌بار

 به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها به رقمی در حدود ده هزار میلیارد تومان رسیده است که 85درصد آن متعلق به دوره مدیریت وی است گفت: در بنادر کشور عملکرد مناسبی داشتیم به طوری که مثلا در بندر چابهار، سال‌های سال دنبال این بودیم که سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شود که سرانجام این حرکت اتفاق افتاد.

وی افزود: با وجود خشکسالی منابع مالی توانستیم ۴۰۳ میلیون دلار منابع از طریق بخش خصوصی جذب کنیم. همچنین هندی‌ها 150 میلیون دلار در این بندر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آخوندی ادامه داد: در مدت یاد شده توانستیم 18 لاینر بین‌المللی به بندر شهید رجایی بیاوریم. همچنین توانسته‌ایم حمل و نقل ترکیبی را در بنادر پیاده‌سازی کنیم. به گونه‌ای که هم‌اکنون در بخش ریلی و ورود بار توسط ریل به بندرشهید رجایی، سهم ریل از 7 درصد به 15 درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۳ میلیون دلار قبل از برجام سرمایه‌گذاری انجام شده و 150 میلیون دلار هم هندی‌ها بعد از برجام سرمایه‌گذاری کردند. سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی مربوط به سه سال گذشته است و در سال‌های مختلف انجام شده است. 3600 میلیارد تومان تنها در آذر سال جاری طی توافقنامه بندری امضا کردیم که می‌توانیم ادعا کنیم در بنادر ما تجربه کم سابقه‌ای وجود دارد.

همچنین در بندر شهید رجایی در فاز یک و دو برای جلب بخش خصوصی مناقصاتی برگزار شده است. در تجهیز فاز دوم شهید رجایی نیز موفق شدیم 117 میلیون یورو خرید خارجی کنیم. همچنین برای سیستم امداد و نجات سازمان بنادر برای نخستین‌بار در بعد از انقلاب در حال نوسازی هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان