اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040659805457

تب برفکی قابل انتقال به انسان نیست

مردم در استفاده از گوشت و لبنیات نگران نباشند

کد: 1395040659805457

http://j.mp/28Udgi5

، تهران , (اخبار رسمی): مردم با تهیه مواد خام دامی مورد نیاز خود از فروشگاههای مجاز و مورد تایید دامپزشکی در استفاده از گوشت و لبنیات نگران نباشند.

مردم در استفاده از گوشت و لبنیات نگران نباشند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی ، جواد نگارستانی مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه تب برفکی قابل انتقال به انسان نیست، اظهار داشت : اولین جایی که این بیماری بروز و ظهور پیدا می کند در فضای دهان، سم ها، پستان و قلب دام است و به طور کلی این بیماری به بیماری دهان و پا معروف است ،  بروز این بیماری به این صورت است که در مخاط دهان و زبان تاولهایی بروز نموده و به دلیل بروز تاول در بین سم ها حیوان دچار لنگش می شود، این علائم برای همه دام ها یکسان نیست اما در مورد گاوها اغلب با کف کردن دهان و زبان شروع می شود،
نگارستانی گفت : این بیماری در مورد بره ها و بزغاله ها و گوساله های واکسینه شده خطرناک تر است چون این ویروس به قلب آنها حمله می کند و در عرض چند ساعت دام را از پا در می آورد.
این مسئول بیان داشت : کنترل بیماری منوط به واکسیناسیون به موقع، مراقبت شدید نقل و انتقال حیوانات، قرنطینه کردن دام های مبتلا، اعمال محدودیت در خرید و فروش حیوانات و گاهی معدوم کردن دامها است.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در خاتمه بیان داشت : با توجه به اینکه در اواسط فاز واکسیناسیون تب برفکی هستیم از کلیه دامداران محترم خواست از نقل و انتقال هر گونه دام تا پایان واکسیناسیون همگانی خودداری کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان دامپزشکی کشور

در سال 1372 سازمان‌ دامپزشکی‌ کشور بعنوان‌ سازمان‌ مستقل‌ وابسته‌ در تشکیلات‌ وزارت‌ جهاد سازندگی‌ شناخته‌ شدن و انجام‌ وظیفه‌ رئیس‌ سازمان‌ مستقیماً تحت‌نظر وزیر جهاد سازندگی‌( جهاد کشاورزی) قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان