اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042665995457

در استان مرکزی آغاز شد

فاز اول پایش باقیمانده سموم و فلزات در گوشت

کد: 1395042665995457

https://goo.gl/2ZFvVo

، تهران , (اخبار رسمی): رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از شروع فاز اول پایش باقیمانده دارو، سموم و فلزات سنگین در استان مرکزی خبر داد.

فاز اول پایش باقیمانده سموم و فلزات در گوشت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، سیروس سلمان نژاد رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و افزایش دما و احتمال شیوع آلودگی های ناشی از فساد انواع فرآورده های خام دامی وباهدف تضمین سلامت وامنیت مواد غذایی طرح ویژه ایام مبارک ماه رمضان از تاریخ 18/3/95 به مدت یک ماه توسط 48 اکیپ ثابت و سیار کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی از تعداد 2 هزار و 100  واحد مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی درسطح استان مرکزی اجرا  شد.

وی افزود: درراستای نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید(مرغ وماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و ...، دربازرسی بهداشتی از تعداد 5 هزار و 195 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از قبیل فروشگاههای گوشت قرمز وسفید، رستورانها، غذاخوریها و کبابی های داخل شهر و بین جاده ای، کارگاههای بسته بندی و فروشگاههای مواد خام دامی و 96 مورد نمونه برداری جهت تعیین سلامت فرآورده و پایش محصول،  مقدار3 هزار و 134 کیلوگرم فرآورده های خام دامی  غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان جمع آوری، ضبط و معدوم شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: درهمین راستا تعداد 30 نفر متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شده که احکام صادره شامل ضبط و امحاء کالا و تعطیلی  واحد می باشد.

سلمان نژاد در ادامه گفت: به منظور اجرای بهینه طرح، دستگاههای ذیربط از جمله فرمانداری‌، مرکز بهداشت، دادگستری، تعزیرات حکومتی، شهرداری‌ها و سایر اداراتمرتبط همکاری لازم را با شبکه های دامپزشکی شهرستانها بعمل آوردند.

وی با اشاره به فاز اول پایش باقیمانده دارو، سموم و فلزات سنگین در استان مرکزی اظهار داشت: ضمناً  با توجه به  نگرانی مردم در خصوص وجود مخاطرات شیمیایی ومیکروبی در انواع فرآورده های خام دامی و به منظور پاسخ به نگرانی های بهداشتی عموم مردم، تعیین حداکثر مجاز باقیمانده دارو، سموم و فلزات سنگین و ایجاد زمینه لازم برای مراقبت، فاز اول پایش باقیمانده دارو، سموم وفلزات سنگین در سال جاری از شیر خام گاوداری ها و مراکز جمع آوری شیر از تاریخ 20 تیر ماه سال جاری در استان آغاز شد.

سلمان نژاد تصریح کرد: در این راستا  تعداد 29 واحد گاوداری صنعتی و مرکز جمع آوری شیر بطور تصادفی انتخاب و نمونه ها به منظور آزمایشات باقیمانده آنتی بیوتیک های مجاز و غیرمجاز، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی، ضدکرمها، سموم ارگانوکلره، سموم ارگانوفسفره، کاربامات ها و بایروتیروئیدها، فلزات سنگین و مایکوتوکسین ها به آزمایشگاههای مرجع مرکز ملی تشخیص استانهای تهران، قزوین، خراسان رضوی و آذربایجان غربی ارسال شد.

این مسئول نظارت و بررسی دقیق بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه این فرآورده‌ها را از جمله وظایف مهم این اداره کل برشمرد و افزود: اداره‌‌کل دامپزشکی استان مرکزی نهایت سعی خود را در راستای تحقق این مهم به کار می‌گیرد.
وی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند و یا در شهرستان‌های استان با شبکه دامپزشکی محل سکونت خود تماس گیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان دامپزشکی کشور

در سال 1372 سازمان‌ دامپزشکی‌ کشور بعنوان‌ سازمان‌ مستقل‌ وابسته‌ در تشکیلات‌ وزارت‌ جهاد سازندگی‌ شناخته‌ شدن و انجام‌ وظیفه‌ رئیس‌ سازمان‌ مستقیماً تحت‌نظر وزیر جهاد سازندگی‌( جهاد کشاورزی) قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان