اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951201237005457

صاحبان طیور معدومی غرامت می گیرند

کد: 13951201237005457

https://goo.gl/qK6bwR

، تهران , (اخبار رسمی): به صاحبان طیور بومی که به خاطر درگیری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم می شوند غرامت پرداخت می شود.

صاحبان طیور معدومی غرامت می گیرند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی، مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عامل بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان ویروس است و درمان و واکسنی ندارد گفت: در این بیماری علایم خونریزی در ساق پا، ترشحات از بینی و کبودی تاج و ریش دیده می شود.
عبدالمحمد نجاتی اظهار داشت: متاسفانه بیماری توسط پرندگان مهاجر ( ازاد پرواز ) وارد استان شده است و افراد نا اگاهی نیز از طریق حمل و نقل طیور زنده اقدام به انتشار بیماری می کنند.
نجاتی گفت: خوشبختانه با آموزش ها و مراقبت های فعالی که به مرغداران شده است تاکنون بیماری در مرغداری های گوشتی و تخم گذار استان مشاهده نشده است.
این مقام مسئول اذعان داشت: با شیوع انفلوانزای فوق حاد پرندگان 17 استان کشور در گیر بیماری شد و ماموران دامپزشکی بیماری محار کرده اند پس مردم باید به دامپزشکی اعتماد کنند و گوشتی که در کشتارگاه های طیور استان تحت نظارت دامپزشکی قبل، حین و بعد از کشتار بازرسی می شود و تحت نظارت دامپزشکی می باشد و در مراکز عرضه توزیع توزیع می شود خریداری و مصرف نمایند.
وی با بیان اینکه کانون های آلوده در طیور خانگی معدوم سازی و ضدعفونی شده اند گفت: فعلا" بحرانی وجود ندارد و از مردم می خواهیم هرگونه تلفات را به دامپزشکی محل خود اطلاع تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.
نجاتی همچنین از افراد مسن، کودکان و بیماران تنفسی و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خواست از تماس با پرندگان بومی و تلفات ان ها خودداری نمایند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان دامپزشکی کشور

در سال 1372 سازمان‌ دامپزشکی‌ کشور بعنوان‌ سازمان‌ مستقل‌ وابسته‌ در تشکیلات‌ وزارت‌ جهاد سازندگی‌ شناخته‌ شدن و انجام‌ وظیفه‌ رئیس‌ سازمان‌ مستقیماً تحت‌نظر وزیر جهاد سازندگی‌( جهاد کشاورزی) قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]