اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040859874750

درجلسه فوق العاده کمیسیون ایمنی راه‌ها انجام شد

جمع‌بندی 9گانه حادثه سقوط اتوبوس سربازان

کد: 1395040859874750

https://goo.gl/vsWxdx

، تهران , (اخبار رسمی): هفتاد و چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که به رسیدگی ویژه به حادثه اتوبوس محور سیرجان- نی ریز اختصاص داشت به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با اعلام تسلیت وی به بازماندگان سانحه اتوبوس برگزار شد.

جمع‌بندی 9گانه حادثه سقوط اتوبوس سربازان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، جلسه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌ها به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا همراه نمایندگان سازمان امداد و نجات، هلال احمر، صدا و سیما، وزارت صنعت، معدن، تجارت، سازمان استاندارد و دادستانی کل کشور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها در ابتدای جلسه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان 19 جان‌باخته و همچنین خانواده داغدار 13 سرباز در حادثه سقوط اتوبوس در محور سیرجان-نی‌ریز اهمیت جان‌باختن شهروندان و همچنین سربازان جوان این مرز و بوم را علت اصلی تشکیل این جلسه ویژه اعلام کرد.
در ابتدای جلسه موضوع اطلاع‌رسانی و حضور تیم‌های امدادی مورد توجه قرار گرفت که بنا بر اظهارات مسوولان شهرستان نی‌ریز، اطلاع رسانی و تماس با پلیس 110 و اورژانس توسط خودروهای عبوری صورت گرفته است و گشت پلیس راه نی‌ریز نخستین تیم حاضر در صحنه بود. سپس نخستین آمبولانس اورژانس ساعت 1:20 در محل حادثه حضور یافت و بعد از آن تیم‌های امدادی، اورژانس، هلال احمر، راهداری شهرستان و تیم‌های امدادی سپاه استهبان، داراب و ... در محل حاضر شدند.
پس از بررسی گزارش اولیه دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها درباره حادثه سقوط اتوبوس حامل سربازان پادگان 05 کرمان که ساعت حدود 1:00 بامداد مورخ 95/4/2 در کیلومتر 7 محور نی ریز-سیرجان استان فارس به دره سقوط کرد و 19 کشته و 38 زخمی برجای گذاشت، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان جلسه، این کمیسیون در 9 بند به جمع بندی رسیدند که به شرح زیر است:
1- کمیسیون ایمنی راه های کشور مترصد عبرت گیری از اینگونه حوادث ناگوار برای پیشگیری از رویدادهای مشابه است.
2- تیم تحلیلگر حادثه معرفی شد تا همراه با کارشناس تصادفات برای بررسی جزئیات و تحلیل دقیق حادثه با قید فوریت به محل عزیمت و گزارش مستقل ارائه کند. مقرر شد دستکاه های دست اندرکار در گردآوری آمار و مستندات حادثه تشریک مساعی کنند.
3- بنابر تاثیرگذاری قاچاق (انسان،کالا) بر تصادفات رانندگی لازم است مساله از منظر ملی با تشریک مساعی نهادهای مربوط پگیری شود.
4- مجموعه فرایندهای مرتبط با جابه‌جایی عمومی مسافران از مناظر مختلف سخت و نرم افزازی، بازبینی و در راستای ایجاد یکپارچگی و تامین اقتضاء کنونی به‌هنگام‌سازی شود.
5-وزارت دفاع در زمینه جابه‌جایی ایمن سربازان و نظامیان بازنگری کند.
6-مشارکت موثر صدا و سیما و در چالش ملی حوادث رانندگی مطلوب و تداوم آن پیگیری شود.
7- لایحه قانونی تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل با قید اهمیت و تاثیرگذاری آن پیگیری شود.
8- با استناد تجارب دیگر کشورها سازمان دهی نهاد مناسب برای بررسی مستقل سوانح پیگیری شود.
9- اجرایی شدن مصوبات پیشین کمیسیون در زمینه ایمنی ناوگان عمومی مسافری پیگیری شود.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان