اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041161004750

مصوبات هجدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی اعلام شد؛

تشکیل کمیته توانمندسازی با رویکرد توسعه کسب و کار در محلات

کد: 1395041161004750

https://goo.gl/6JATia

، تهران , (اخبار رسمی): مصوبات هجدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی که به بررسی وضعیت محدوده ها و محلات بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان خراسان جنوبی، طرح جامع مدیریت بم و منظر فرهنگی آن و مدل ملی تجارب تامین مالی وکسب وکار خرد، مشارکت ونهادسازی وتوانمندسازی اجتماع‌محور در محدوده‌های بازآفرینی شهری اختصاص داشت در 12 بند اعلام شد.

تشکیل کمیته توانمندسازی با رویکرد توسعه کسب و کار در محلات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هجدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی به ریاست مقام عالی وزارت عباس آخوندی و اعضای محترم ستاد در روز 25 خردادماه تشکیل شد.

هجدهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با سه دستور کار بررسی گزارش وضعیت محدوده‌ها و محلات بازآفرینی شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان خراسان جنوبی، کلیات طرح جامع مدیریت بم و منظر فرهنگی آن و بررسی مدل‌های تجارب تأمین مالی کسب و کار خرد، مشارکت و نهادسازی و توانمندسازی اجتماع محور در محدوده‌های بازآفرینی شهری با حضور وزیر راه و شهرساز آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست بعد از ارائه گزارش وضعیت بافت‌های استان خراسان جنوبی، این استان را سومین استان پهناور کشور و منطقه‌ای به شدت تأثیرگذار در تاریخ و فرهنگ کشور خواند و تأکید کرد که ارزش و ثروت فرهنگی و انسانی بیرجند با توجه به قدمت تاریخی آن برای همگان روشن و آشکار بوده و می‌تواند باعث توسعه کشور شود.

وی در این جلسه با تأکید براینکه برای برنامه‌ریزی توسعه‌ای این استان باید ابتدا محور توسعه آن را مشخص کنیم، عنوان کرد که با توجه به شرایط فعلی استان خراسان جنوبی و کمبود منابع آبی شدید در این منطقه قطعا باید سیاستی را انتخاب کنیم که کمترین وابستگی به آب را داشته باشد.

وی در ادامه صنایع فرهنگی را گزینه‌ای خوب برای توسعه در خراسان جنوبی دانست و افزود: این صنعت قطعا اشتغال زیادی در سطح استان ایجاد کرده و می‌تواند به عنوان محور توسعه انتخاب شود. ولی مسئولان این استان باید طبق بررسی‌های انجام شده پیشنهادها و برنامه‌های خود را با هدف اجرای طرح‌های توسعه‌ای و بازآفرینی در استان مطرح کنند.

در ادامه محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی این جلسات و برگزاری ستاد بازآفرینی شهری پایدار را به عنوان عاملی هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌های مختلف در امر نوسازی خواند و تأکید کرد که وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه این ستادها تلاش در ارتقای هم‌راستایی و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط را دارد که امید است با کمک همه اعضا این روند به طور مناسبی طی شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز در طول این جلسه بیان کرد که ما باید در این بخش به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مرزنشینان و روستاییان این استان براثر مشکلاتی که دارند محل زندگی خود را ترک نکنند و تصمیم به مهاحرت و زندگی در حاشیه شهرهای دیگر نگیرند، که این امر خود نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود.

به گفته وی با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در بخش تأمین راه‌ها و بهسازی محورهای روستایی و شهری در استان خراسان جنوبی، هنوز مشکلات بسیاری در این بخش وجود دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان