اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041161014750

فعالیت 156 هواپیما با میانگین عمر 23 سال

ایران چه تعداد هواپیمای مسافربری دارد

کد: 1395041161014750

https://goo.gl/Q7AcNn

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر‌ راه و شهرسازی با‌ اشاره به این نکته که یکی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت ترانزیتی است، اما دیگران از آن استفاده می‌کنند گفت: درحال حاضر 266 هواپیما در کل ناوگان هوایی داریم که از این تعداد 110 فروند آن غیرفعال است، بنابراین تنها 156 فروند هواپیمای فعال با میانگین عمر 23 سال داریم.

ایران چه تعداد هواپیمای مسافربری دارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی درباره  وضعیت ناوگان هوایی کشور گفت: ما می‌توانیم این قضیه را از دو دیدگاه بررسی کنیم: از یک طرف این سوال را مطرح کنیم که هم‌اکنون ناوگان هوایی ایران در چه وضعیتی است و از طرف دیگر این که جایگاه ما در صنعت هوانوردی در منطقه و جهان چگونه باید باشد و چگونه هست؟ در پاسخ به سوال اول باید گفت؛ ما درحال حاضر در ایران 266 هواپیما داریم که مربوط به کل ناوگان هوایی هست که از این تعداد 110 فروند آن غیرفعال است .بنابراین تنها 156 فروند هواپیمای فعال داریم. از طرفی میانگین عمرناوگان فعالمان 23 سال است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده بیشتر از این هواپیماها که در آستانه 24 سالگی قرار دارند هزینه اضافه بر دوش صنعت می‌گذارد، گفت: هزینه تامین قطعات این هواپیماها و تعمیر آنها بسیار گران است و برخی قطعات دیگر در بازار نیست هم چنین مصرف سوخت این هواپیماها بسیار بالا است.

آخوندی با ابراز تاسف از وضعیت موجود ناوگان هوایی ایران، ادامه داد: برای مثال شرکت ایران ایر 53 فروند هواپیما دارد که از این تعداد، 31 فروند غیرفعال است. این درحالی است که میانگین عمر هواپیماهای ایران ایر 27 سال است. حتی این وضعیت در شرکت آسمان نیز مشاهده می‌شود. این شرکت 36 فروند هواپیما دارد که 17 فوند آن غیرفعال و از 162 فروند هواپیمایی که به پرواز درمی‌آید فقط 12 فروند آن ساخت سال آن بعد از 2000 است.

وزیر راه و شهرسازی درباره اهمیت نوسازی ناوگان هوایی کشور و اینکه مرجع تصمیم‌گیری آن را تایید کرده است یا خیر؟ گفت: اگر بخواهیم خرید هواپیما را از جهت حرفه‌ای بررسی کنیم، سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه مرجع آن هستند. از جنبه اقتصادی هم شورای اقتصاد و رییس جمهوری مرجع هستند. ما هم این بحث را مکرر در خدمت رییس جمهور مطرح کرده‌ایم و با آن موافقت شده است. اینکه بتوانیم ناوگان هوایی ایران را تغییر دهیم و نوسازی کنیم قطعا افتخار بزرگی برای ملت ایران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان