اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041261604750

حمایت وزارت راه و شهرسازی از کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن

کاهش نرخ سود اوراق تقدم برعهده بانک مسکن است

کد: 1395041261604750

http://j.mp/29hYwNY

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از هرگونه کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن حمایت می کنیم، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات اوراق تقدم مسکن برعهده بانک مسکن است.

کاهش نرخ سود اوراق تقدم برعهده بانک مسکن است

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حامد مظاهریان درباره کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و اثر آن بر کاهش نرخ سود تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن، گفت: سود تسهیلات بانکی به 18 درصد کاهش پیدا کرده در حالی که نرخ سود وام مسکن با اوراق حق تقدم 17.5 درصد است.

وی با بیان اینکه بنابراین هنوز نرخ سود دیگر تسهیلات بیشتر از اوراق حق تقدم مسکن است، اظهار داشت: اینکه چه برنامه‌ای برای کاهش این نرخ سود وجود دارد تا صرفه اقتصادی بیشتری برای متقاضیان داشته باشد، برعهده بانک است و آنها این موضوع را مشخص می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی موافق کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی مسکن است، به مهر گفت: در هرصورت سیاست کلی معاونت مسکن حمایت از کاهش نرخ سود است، بنابراین از هرگونه برنامه ای در این خصوص حمایت می کنیم.

در آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار شورای پول و اعتبار، اقدام بانک‌ها و موسسات اعتباری در زمینه تعدیل نرخ‌های سود علی الحساب سپرده بانکی به حداکثر 15 درصد برای سپرده های یک ساله تایید و تصویب کرد. همچنین در این جلسه، نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی و غیرمشارکتی، حداکثر معادل 18 درصد تعیین شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان