اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041361674750

معاون وزیر راه و شهرسازی :

حمل و نقل ریلی آبستن اتفاقات بزرگی است

کد: 1395041361674750

https://goo.gl/MNKhC2

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه «حمل و نقل ریلی آبستن اتفاقات بزرگی است» گفت: در این فضا که رهبری، دولت و وزارتخانه از بخش ریلی حمایت می‌کنند جا دارد تحولی بزرگ در حمل و نقل ریلی ایجاد شود و رکن آن دانشکده راه‌آهن، هیات علمی و دانشجویان آن باشند.

مل و نقل ریلی آبستن اتفاقات بزرگی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن پورسیدآقایی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به نقش این دانشکده در صنعت حمل و نقل ریلی ایران اظهار داشت: آثار این دانشکده در صنعت حمل و نقل ریلی را به طور خلاصه در قالب خاطره می‌توانم بیان کنم.

وی افزود: سال 68 پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد وارد شرکت راه‌آهن شدم و سپس در سال 70 به عنوان مدیرکل بخش کارخانجات لوکوموتیو منصوب شدم. اما پس از بررسی متوجه شدم که فقط 13 مهندس فارغ‌التحصیل دانشگاه در کل راه‌آهن کشور مشغول به کار بودند. البته تعدادی از کارمندان نیز فارغ‌التحصیل مقطع کاردانی مرکز آموزش راه‌آهن بودند که بعد از انقلاب فرهنگی ادغام و سپس منحل شد.

مدیرعامل راه آهن کشور خاطرنشان کرد: برایم عجیب بود که چطور می‌توان این صنعت را تنها با 13 فارغ‌التحصیل دانشگاه تکان داد در حالی که راه آهن با وجود بخش‌های متعدد همانند یک دانشگاه است به طوری که فقط بخش لوکوموتیو به اندازه تمام رشته‌ها جای کار، حرف و تخصص لازم دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین بخش خط، پل سازی و واگن، ریزه‌کاری هایی دارد که به دانش، تخصص و رشته‌های مختلف نیاز دارد.

وی اذعان کرد: در آن زمان اداره امور با کسانی که فقط به صورت عملی آموزش دیده بودند بسیار سخت بود. اما امروز 1500 فارغ‌التحصیل از دانشکده راه‌آهن علم و صنعت در جامعه حضور دارند که حداقل نیمی از آنها در بخش دولتی و نیمی دیگر در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار هستند. لذا اگر این دانشکده ایجاد نمی‌شد، سیاست خصوصی‌سازی در صنعت حمل و نقل ریلی شکل نمی‌گرفت.

پورسیدآقایی با بیان اینکه " امروز فاصله زیادی تا 25 سال قبل در حمل و نقل ریلی مشاهده می‌شود" گفت: راه آهن از آن سطح، امروز به جایی رسیده که در سطح مدیران کمتر ممکن است فارغ‌التحصیل رشته راه‌آهن نداشته باشیم.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان