اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041361704750

معاون وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد

حمل 50 درصد کالاهای ایرانی از بنادر ثالث منطقه

کد: 1395041361704750

https://goo.gl/DxSDxo

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تاکید بر حذف انتقال کانتینرها به بندر سوم و ثالث در منطقه در فرآیند حمل کالا به بنادر ایران گفت: انتقال ترانشیب کالا از بنادر خارجی به بنادر اصلی کشور به توسعه فعالیت‌های بندری و افزایش میزان اشتغالزایی در حوزه دریایی کشور کمک می‌کند.

حمل 50 درصد کالاهای ایرانی از بنادر ثالث منطقه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مورد فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی پس از برداشتن برخی از تحریم ها گفت: در زمان تحریم های ظالمانه کالاهای ایرانی بدون اینکه به طور مستقیم وارد بنادر ایران شود به بندر ثالثی در منطقه حمل و آز آنجا به بنادر ایران ترانشیب می شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: هم اکنون با احتساب بنادر بزرگ و کوچک، به طور میانگین 50 درصد کالاهای ایرانی از بنادر ثالث منطقه به بنادر کشور حمل می‌شود و با احتساب بنادر کوچک 90 درصد کالاهای ایرانی از بنادر منطقه برای تخلیه به این بنادر ترانشیب می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در این مدت کالاهای کانتینری به جای اینکه به طور مستقیم وارد بنادر ایران شود به بندر سومی در منطقه حمل و مجددا از آنجا به بنادر کوچک ایران حمل و تخلیه می‌شد.

سعیدنژاد تاکید کرد: باید تمام کالاهای ایرانی و کانتینری توسط شرکت‌های کشتیرانی بین المللی به صورت مستقیم به بنادر بزرگ ایران حمل و از آنجا به بنادر کوچک حمل شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: به تازگی در مجلس شورای اسلامی قانونی به تصویب رسیده است که براساس آن از این پس تعرفه ورود کشتی‌های بزرگ به بنادر ایران کاهش و تعرفه کشتی‌های کوچک افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تمام شرکت‌های کشتیرانی باید به صورت مستقیم کالاها و کانتینرهای ایرانی را به بنادر ایران حمل کنند و در فرآیند حمل کالا به بنادر ایرانی، انتقال کانتینرها به بندر سوم و ثالث در منطقه حذف شود.

سعیدنژاد در پایان تاکید کرد، انتقال ترانشیب کالا از بنادر خارجی به بنادر اصلی کشور به توسعه فعالیت های بندری و افزایش میزان اشتغالزایی در حوزه دریایی کشور کمک می کند تا شبکه حمل و نقل دریایی بین بنادر اصلی و بنادر کوچک بیش از پیش تسهیل شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان