اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041663024750

هشدار برای احتمال سیلاب در مناطق کوهستانی

کد: 1395041663024750

https://goo.gl/ar6Qtw

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان هواشناسی کشوری در اطلاعیه شماره 38خود نسبت به وقوع رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در پاره ای از مناطق و احتمال وقوع سیلاب موقتی در این مناطق هشدار داد.

هشدار برای احتمال سیلاب در مناطق کوهستانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان هواشناسی ، بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی در دو روز آینده در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات کرمان و در پاره ای نقاط جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

گزارش مزبور تاکید دارد که در این شرایط احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت بویژه در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب وجود دارد که برای جلوگیری از بروز خسارت احتیاط لازم ضروری است .
گزارش ادامه داده است که بررسی تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی تشکیل توده گردوغباری در مرز سوریه و ترکیه را نشان می دهد، با توجه به مدلهای عددی و حرکت آهسته و غربسوی این توده از اوایل شب و فردا صبح شمال غرب کشور، استانهای آذربایجان غربی، پاره ای مناطق آذربایجان شرقی و کردستان را با غلظت کمتر تحت تاثیر قرار می دهد.
در ادامه آمده است: با افزایش سرعت وزش باد در مناطق مرکزی و شرقی کشور، امروز و فردا در جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال سسیتان و بلوچستان بویژه منطقه زابل رخداد گرد و خاک دور از انتظار نیست.
گزارش مزبور توصیه می کند: برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهید لازم بکار گرفته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی