اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041963444750

وزیر راه و شهرسازی آخرین جزئیات مسکن مهر را تشریح کرد؛

پیشرفت 93 درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان 95

کد: 1395041963444750

https://goo.gl/xyzpbF

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه و شهرسازی در حالی آخرین وضعیت مسکن مهر را با جزئیات تشریح کرد که آمارها نشان از پیشرفت 93 درصدی آن دارند. به گفته وزیر راه و شهرسازی، ساخت 477 مدرسه، 57 کلانتری، 424 مدرسه و 5 مرکز بهداشت به رغم عدم تعهد وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم، توسط وزارت راه و شهرسازی در مناطق مسکونی مهر ساخته شد.

پیشرفت 93 درصدی مسکن مهر و اتمام آن تا پایان 95

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تکمیل پروژه مسکن مهر گفت: پروژه مسکن مهر در حال حاضر 93 درصد پیشرفت داشته و تقریبا به اتمام رسیده است. چندین بار نیز بر این نکته تاکید کرده‌ام که در پروژه مسکن مهر، بطورکلی، یک میلیون و 900 هزار واحد مسکونی، حتی مرحله نازک کاری آنها نیز به اتمام رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آنچه از مسکن مهر باقی‌مانده حدود 300 هزار واحد مسکونی است که از این تعداد، 117 هزار واحد مسکونی از نظر مکان‌یابی مشکلات عمده‌ای دارند و در مراکزی قرار داردند که فاقد متقاضی است. اما آنچه که متقاضی دارد چیزی حدود 200 هزار واحد مسکونی است که ممکن است تکمیل صددرصدی بخشی از آنها و واگذاری به متقاضیان آنها برای سال آینده (96) باقی بماند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 200 کارگاه ساختمانی در حال فعالیت هستند خدمات زیربنایی و روبنایی مناطقی که مسکن مهر در آنها ساخته شده است را دلیل اصلی عدم بهره‌برداری و تکمیل مسکن مهر عنوان کرد و گفت: آنچه مشکل اصلی مسکن مهر است عمدتا به خدمات زیربنایی و روبنایی برمی‌گردد و گرنه در ساخت و ساز واحدها مشکلی وجود ندارد و کارها بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رود.

آخوندی تاکید کرد: بحث تامین زیرساختی در مسکن مهر از جمله تامین آب، برق، تاسیسات، فاضلاب و مسائلی از این دست، وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست که بخواهیم بر انجام آن متعهد شویم هرچند که دولت کار خود را انجام می‌دهد. بلکه، تامین زیرساخت‌ها وظیفه کل دولت است و برعهده یک سازمان به تنهایی نیست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش عمده خانه‌سازی مسکن مهر تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد. کارگاه‌های ساختمانی ساخت و ساز مانند پروژه‌ای مثل آزادراه تهران- شمال پروژه‌ای متمرکز نیست بلکه کارگاه‌های ساختمانی در همه جا به صورت پراکنده قرار دارند و کار خود را انجام می‌دهند.

آخوندی ادامه داد: اینکه بنده همواره به مسکن مهر نقد دارم و از آن گله می‌کنم به این دلیل است که در انجام و اجرای چنین کارهایی که میلیون‌ها نفر به آن وابسته هستند در وهله نخست باید قبل از اجرا در هنگام مطالعات به فکر تامین زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی می‌بودند. اینجاست که جای نقد جدی دارد و در حال حاضر همه را گرفتار خود کرده است.

عضو کابینه دولت یازدهم گفت: اخیرا، سازمان برنامه و بودجه مطالعه‌ای انجام داده در این مورد که ما چقدر سرمایه برای زیرساخت‌های مسکن نیاز داریم. برآورد سازمان بودجه 5 هزار و 600 میلیارد تومان است که چنین بودجه‌ای اساسا وجود ندارد و رقمی که برای تامین و ادامه مسکن مهر در سال 95 پیش‌بینی شده صفر بوده است وگرفتاری از اینجا شروع می‌شود، زیرا، اساسا دولت توانایی پرداخت چنین مبلغی ندارد.

وزیر راه و شهرسازی هزینه ساخت خدمات زیربنایی مسکن مهر در سال 94 را حدود 800 میلیارد تومان تخمین زد و گفت: مبلغ 800 میلیارد تومان را برای خدمات زیربنایی مساکن مهر هزینه کردیم و این مبلغ از منابع داخل وزارت‌خانه در حوزه زمین و سایر حوزه‌های برای خدمات زیربنایی همچون معبر، آماده سازی آنها، سیستم‌های آب، فاضلاب و سایر امکانات هزینه شد.

آخوندی تاکید کرد:بخش عمده مسکن مهر تا پایان سال 95 به اتمام می‌رسد و تنها شمار اندکی برای سال آتی باقی خواهد ماند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان