اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042365054750

205 هزار پلاک به نوسازی و بازسازی نیاز دارد

وجود 3هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در تهران

کد: 1395042365054750

https://goo.gl/6cKHFi

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران از وجود سه هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در شهر تهران خبرداد و گفت: در این وسعت از بافت فرسوده 205 هزار پلاک به نوسازی و بازسازی نیاز دارند.

وجود 3هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ عبادالله فتح الهی با تاکید بر اینکه بافت های فرسوده تهران با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت جان تازه می گیرند، افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به بافت‌های فرسوده براساس مصوبات هیئت وزیران است.

وی همچنین سقف وام برای نوسازی بافت های فرسوده در کلانشهرها را 50 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: پرداخت 9 درصد سود این تسهیلات برعهده دولت و 9 درصد از ناحیه شهرداری خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت : نرخ سود برای دریافت کنندگان تسهیلات بافت های فرسوده قرض الحسنه و بازپرداخت این تسهیلات 12 ساله است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متقاضیان بازسازی بافت های فرسوده از طریق سازمان نوسازی به بانک عامل معرفی می شوند، افزود: در حال حاضر سه هزار و 268 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد.

فتح الهی تصریح کرد: در این وسعت از بافت فرسوده 205 هزار پلاک به نوسازی و بازسازی نیاز دارند.

وی با اعلام اینکه نقشه بافت های فرسوده شهر تهران در اختیار بانک ها، شورای عالی شهرسازی و شهرداری ها قرار دارد، گفت: اجرای طرح بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده بر اساس کنهسالی نیست بلکه مطابق سه شاخص مهم و کلیدی از قبیل ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و نداشتن ستحکام ساختمان هاست.

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود : با اجرای بسته تشویقی 25 تا 37 درصد هزینه ساخت در بافت های فرسوده کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: وجود بافت های فرسوده از معضلات زیبایی و نوسازی شهری است و احیای این بافت ها با توجه به زلزله خیز بودن کشور به ویژه تهران بسیار حائز اهمیت است.

فتح الهی در پایان با اشاره به این جمله که نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده از دغدغه های اصلی شهرداری تهران است بر لزوم تسریع در احیا و اصلاح بافت های فرسوده در این شهر تاکیدکرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان